داده‌ها نشان می‌دهد که کاربران رسانه‌های اجتماعی هنوز FOMO را در اطراف بیت‌کوین نشان نمی‌دهند، نشانه‌ای از این که رالی فعلی همچنان می‌تواند پتانسیل ادامه داشته باشد.

حجم اجتماعی بیت کوین اخیراً زیاد نبوده است

بر اساس داده های شرکت تحلیلی Santiment، جمعیت FOMO که ممکن است با تجمعی مانند BTC همراه باشد اخیراً هنوز در رسانه های اجتماعی ظاهر نشده است.

شاخص مورد علاقه در اینجا “حجم اجتماعی“، که کل حجم بحثی را که هر موضوع یا اصطلاحی در حال حاضر در پلتفرم های رسانه های اجتماعی عمده دریافت می کند، پیگیری می کند.

این متریک با شمارش پست‌ها/رشته‌ها/پیام‌هایی که حداقل یک مورد از عبارت مورد نظر را ذکر می‌کنند، اندازه‌گیری می‌کند. دلیل اینکه خود تعداد پست‌ها را به جای منشن‌ها ردیابی می‌کند این است که چند رشته با تعداد قابل توجهی از منشن‌ها نمی‌توانند به خودی خود نشانگر را منحرف کنند.

وقتی موضوعی واقعاً در رسانه‌های اجتماعی مورد توجه گسترده قرار می‌گیرد، تعداد زیادی پست هنگام شرکت کاربران در سراسر پلتفرم‌ها در گفتگوها ظاهر می‌شود. از سوی دیگر، ذکرها گاهی اوقات می توانند افزایش پیدا کنند، فقط به این دلیل که برخی از حلقه های تخصصی تصمیم به بحث در مورد این اصطلاح دارند.

به این ترتیب، اندازه گیری حجم اجتماعی از طریق پست ها چیزی است که نمایش بهتری از روند کلی دنبال می شود. اکنون، در اینجا نموداری وجود دارد که روند شاخص را برای شرایط مربوط به بیت کوین و ارز دیجیتال نشان می دهد:

The value of the metric seems to have been subdued in recent days | Source: Santiment on X

همانطور که در نمودار بالا نشان داده شده است، علیرغم افزایش شدید قیمت دارایی، اخیراً حجم اجتماعی بیت کوین خیلی از حالت عادی خارج نشده است.

به طور کلی، با انجام حرکات سریع در ارز دیجیتال، این اندیکاتور افزایش می‌یابد زیرا کاربران ترغیب می‌شوند تا بیشتر در مورد سکه صحبت کنند. با این حال، زمانی که بحث ها خیلی بالا می رود، اغلب نشانه آن است FOMO در بخش افزایش می یابد.

از لحاظ تاریخی، بیت‌کوین برخلاف انتظارات اکثریت حرکت می‌کند، بنابراین چنین افزایشی در FOMO اغلب منجر به تشکیل‌های برتر برای دارایی می‌شود. وقتی بحث‌ها در کنار یک نزول افزایش می‌یابد (یعنی سیگنالی است که FUD در حال بالا رفتن است)، یک پایین برای سکه ایجاد می‌شود.

از نمودار، قابل مشاهده است که ماه گذشته، این اندیکاتور در حول و حوش زمان تایید ETF نقطه ای، که همزمان با بالا بود، یک جهش ثبت کرد، اما چنین FOMO هنوز برای سکه ظاهر نشده است.

این شرکت تحلیلی خاطرنشان می کند: «علی رغم افزایش ۷۴ درصدی قیمت بیت کوین در ۴ ماه، جمعیت FOMO که معمولاً با این نوع افزایش همراه است، وجود نداشته است».

Santiment توضیح می‌دهد: «مطمئناً در هفته‌های قبل و بعد از تأیید 11 ETF توسط کمیسیون بورس و اوراق بهادار، علاقه‌ای به بیت‌کوین وجود داشت، اما فقدان حرص و طمع جدید در این فضا در واقع می‌تواند نشانه‌ای امیدوارکننده برای ادامه این رالی در نظر گرفته شود.»

قیمت بیت کوین

بیت کوین در روز گذشته با کاهش قیمت خود به زیر سطح 51000 دلار کاهش یافته است.

نمودار قیمت بیت کوین

Looks like the price of the asset has gone down over the past day | Source: BTCUSD on TradingView

تصویر برجسته از باستیان ریکاردی در Unsplash.com، Santiment.net، نمودار از TradingView.com

سلب مسئولیت: مقاله فقط برای اهداف آموزشی ارائه شده است. این بیانگر نظرات NewsBTC در مورد خرید، فروش یا نگهداری هر گونه سرمایه گذاری نیست و طبیعتاً سرمایه گذاری خطراتی را به همراه دارد. به شما توصیه می شود قبل از تصمیم گیری در مورد سرمایه گذاری، تحقیقات خود را انجام دهید. از اطلاعات ارائه شده در این وب سایت کاملاً با مسئولیت خود استفاده کنید.

این مطلب صرفاً از منبع ، ترجمه شده و مسئولیت آن با تریگر ویو نمی باشد.
خرید اکانت تریدینگ ویو

لینک منبع خبر