اولین بازیکن در فضای DeFi که صندوق های شاخص واقعی را به ارزهای دیجیتال معرفی کرد، ExpX Finance است.
این پلتفرم انتخاب خوبی از صندوق های شاخص با کیفیت بالا برای سطوح مختلف ریسک و انواع سرمایه گذاری دارد.

کاربران می توانند صندوق شاخص خود را ایجاد کنند و سپس درخواست کنند تا برای مشارکت عمومی در دسترس قرار گیرد.
طی چند سال گذشته، افزایش پیوسته ارتباط و جذب 
ارزهای دیجیتال ، گزینه‌های سرمایه‌گذاری جدیدی را برای مردم در سراسر جهان ایجاد کرده است. 
به طور متوسط، چنین فرصت های سرمایه گذاری بسیار سودآورتر از طرح های سرمایه گذاری سنتی هستند – بیت کوین به تنهایی بیش از 
100000 میلیونر در سراسر جهان ایجاد کرد. 
برنامه های سرمایه گذاری مالی غیرمتمرکز (مانند 
کشاورزی بازده ) بیش از 
60 درصد بازده بازگشت سرمایه را در سال 2021 افزایش داده است.
فرصت‌های ارزهای دیجیتال بسیار زیاد است، اما خطرات بسیار مهمی نیز به همراه دارند. 
ماهیت بسیار فرار کریپتو (تا کنون) عمدتاً برای جسوران یا سرمایه گذاران معتبر و با تحمل ریسک بالاتر جذاب بوده است.
سرمایه گذاران فردی ریسک گریز در بیشتر موارد از ارزهای دیجیتال دوری کرده اند. 
در آینده‌ای که اکنون به ظاهر اجتناب‌ناپذیر است، جایی که ارزهای دیجیتال به یک امر عادی تبدیل می‌شوند، برای صنعت بسیار مهم است که راهی برای ارائه خدمات به سرمایه‌گذاران با تحمل ریسک کمتر پیدا کند. 
در یک مورد عجیب و غریب که صندوق‌های شاخص قدیمی و قدیمی پیشروی می‌کنند، می‌توانند کلید پذیرش انبوه رمزارز توسط سرمایه‌گذاران مردمی باشند.
صندوق های شاخص برای سرمایه گذاران انفرادی
مالی غیرمتمرکز (DeFi) یک سیستم مالی جدید انقلابی است که مبتنی بر مفهوم بلاک چین است که ایمنی و یکپارچگی را در حالی که به صورت غیرمتمرکز کار می‌کند تضمین می‌کند، بدون اینکه هیچ نهاد واحدی بر کل سیستم قدرت داشته باشد.
این سیستم جدید اکنون چندین ابزار مالی سنتی مانند سود سهام، وام و استقراض کنترل شده، مبادله ارز و حتی مشتقات را ارائه می دهد. 
با این حال، یک ابزار به همان اندازه مهم وجود ندارد: ابزاری که برای هر سرمایه گذار سنتی آشناست، و ابزاری که می تواند DeFi را به سمت پذیرش انبوه سوق دهد.
صندوق های شاخص در سال 1976 به عنوان راهی برای ارائه خدمات به سرمایه گذارانی معرفی شدند که ریسک گریز بودند و سرمایه گذاری مستقیم در سهام فردی را بسیار پرخطر می دانستند. 
صندوق شاخص مجموعه‌ای از سهام یا اوراق قرضه است، معمولاً در یک حوزه انتخابی، که برای تقلید از عملکرد بازار تنظیم شده‌اند.
فرض اصلی پشت صندوق های شاخص این است که بازار همیشه در نهایت از سرمایه گذاری فردی بهتر عمل می کند. 
این بدان معناست که به جای انتخاب و انتخاب سهام فردی، سرمایه گذاران می توانند از رشد همه سهام در صندوق شاخص سرمایه گذاری شده خود بهره مند شوند.
به طور مشابه، سرمایه‌گذاران در برابر افت ناگهانی ارزش یک سهام یا دارایی خاص در صندوق شاخص محافظت می‌شوند، زیرا می‌توانند این ضررها را در برابر ارزش نسبتاً پایدار مجموع سهام در صندوق متعادل کنند.
صندوق‌های شاخص به سرمایه‌گذاران منفرد اجازه می‌دهند بدون اینکه کاملاً به آن متعهد باشند، یاد بگیرند و پاداش‌های قابل توجهی از بازار دریافت کنند. 
اگر خرید مستقیم سهام فردی مانند پریدن به یک استخر است، صندوق های شاخص مانند فرو بردن پاهای خود از لبه است و قبل از پرش، آب را آزمایش می کنید.
حتی سرمایه گذارانی مانند وارن بافت گفته اند که صندوق های شاخص یک ابزار ضروری برای سرمایه گذارانی است که به دنبال محافظت از وجوه خود یا سرمایه گذاری محافظه کارانه هستند. 
این به این دلیل است که صندوق‌های شاخص معمولاً در معرض دید وسیع‌تر، ریسک‌های کمتر و کاهش هزینه‌ها قرار می‌دهند.
چگونه ارزهای دیجیتال از صندوق‌های شاخص سود می‌برند
درست مانند بازار سهام سنتی، بازار ارزهای دیجیتال نیز سرمایه‌گذاران بالقوه زیادی دارد که به دلیل ریسک بالای مرتبط با گزینه‌های سرمایه‌گذاری موجود، از مشارکت منصرف می‌شوند.
این کاربران، در حالی که معمولاً فقط به دنبال مشارکت دادن مقدار نسبتاً کمی از سهام به صورت جداگانه هستند، اما مقدار زیادی از “بازار پول” موجود را به صورت انبوه به خود اختصاص می دهند. 
با آوردن Index Funds به بازار کریپتو، درب برای پیوستن همه این سرمایه گذاران باز خواهد شد.
صندوق های شاخص سرمایه گذاران را از وظایف طاقت فرسای تحقیق و انتخاب ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذاری، و سپس متعادل کردن مجدد سهام آنها به صورت دستی – که هر دو کار بسیار وقت گیر هستند، به ویژه انجام به خوبی انجام می دهند. 
به همین دلیل، آنها گزینه ایده آلی برای سرمایه گذاران ریسک گریز و همچنین ابزارهای تثبیت کننده برای بازیگران بزرگتر بازار هستند.
شاید مهم‌تر از همه، ایندکس فاندز می‌تواند برای افراد بدبین راهی فراهم کند تا به فضای کریپتو قدم بگذارند و بتوانند آن را به طور مثبت تجربه کنند، بدون اینکه توسط نوسانات ذاتی کریپتو بمباران شوند. 
با وارد کردن این سرمایه‌گذاران جدید به بازار ارزهای دیجیتال، صندوق‌های شاخص به خوبی می‌توانند ابزاری کلیدی برای راه‌اندازی این طبقه دارایی جدید برای پذیرش انبوه باشند.
اولین بازیکن در 
فضای 
DeFi که صندوق های شاخص واقعی را به ارزهای دیجیتال معرفی کرد، ExpX Finance است. 
این پلت فرم صندوق شاخص رمزنگاری دارای انتخاب خوبی از صندوق های شاخص با کیفیت بالا برای سطوح مختلف ریسک و انواع سرمایه گذاری است.
علاوه بر این، این پلتفرم به هر کاربری اجازه می‌دهد تا صندوق شاخص خود را ایجاد کند، و سپس درخواست کند که آن را برای مشارکت عمومی در دسترس قرار دهد – راهی فوق‌العاده برای هر VC، سرمایه‌گذار بزرگ ارز دیجیتال، یا اینفلوئنسر تا به طور موثر سبد سرمایه‌گذاری انتخابی خود را راه‌اندازی کند. فرصت ها، و اجازه دهید دیگران به آنها بپیوندند.
تبدیل انبوه فرزندخواندگی به واقعیت
در حالی که شکی نیست که ارزهای دیجیتال مبتنی بر بلاک چین قبلاً به موفقیت باورنکردنی دست یافته‌اند، جام مقدس 
پذیرش انبوه رمزارز توسط افراد عادی در خیابان هنوز دور از دسترس به نظر می‌رسد.
برای فعال کردن این امر، فضای DeFi به پروتکل‌های پیشرو مانند ExpX نیاز دارد که از مفاهیم سیستم مالی موجود برای حل مشکلات عملی رمزارزها سرنخ می‌گیرد. 
کاهش موانع ورود، و افزایش موارد استفاده عملی از ارزهای دیجیتال، اقداماتی هستند که می‌توانند نقطه عطفی برای کاربران در سراسر جهان برای استفاده از این فرصت و پذیرش نوآوری باورنکردنی ارز دیجیتال باشد.

این مطلب صرفا ترجمه از منبع ذکر شده می باشد و مسئولیت آن با تریگر ویو نمی باشد

منبع