فدرال رزرو ایالات متحده در حال سفت شدن است و افزایش نرخ بهره به شدت بر بازار ارزهای دیجیتال تأثیر گذاشته است. در اوایل این ماه، مک گلون، تحلیلگر بلومبرگ، گفت که بیت کوین با افزایش نرخ بهره، از سهام سنتی پیشی خواهد گرفت. با این حال، تا این مرحله، به نظر نمی رسد بیت کوین از روند پیش بینی شده بلومبرگ پیروی کند.

در واقع، علیرغم دیدگاه صعودی بلومبرگ، بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال همچنان در حال سقوط هستند. به عنوان مثال، بیت کوین و اتریوم پس از اعلام فدرال رزرو 2 درصد کاهش یافتند و دوباره برگشتند. اما اکنون دوباره سقوط کرده اند. بیت کوین در حال حاضر زیر 19000 دلار معامله می شود.

روند صعودی بیت کوین به زیر 19000 دلار لیتر BTCUSDT در Tradingview.com

کمیته بازار آزاد فدرال رزرو فدرال رزرو، اقتصاد را در زمان تورم و رکود با کنترل عرضه پول در کشور مدیریت می کند. فدرال رزرو از طریق انقباض کمی و کاهش ذخایر، عرضه پول را حفظ می کند. در نتیجه، افزایش نرخ بهره باعث نوسانات در بازار می شود.

فدرال رزرو می گوید تورم تا سال 2025 به 2 درصد کاهش می یابد

فدرال رزرو در نشست کمیته بازار آزاد فدرال در روز پنجشنبه برنامه های خود برای مقابله با تورم را فاش کرد. افزایش 75 واحدی نرخ بهره فدرال رزرو تنها نوک کوه یخ است زیرا قصد دارد تا پایان سال 2022 نرخ بهره را تا 400 واحد در ثانیه افزایش دهد.

در ماه آگوست، CPI تورم سالانه 8.3 درصدی را نشان داد، اما فدرال رزرو پیش بینی کرد که تورم تا سال 2025 به 2 درصد کاهش یابد. فدرال رزرو قصد دارد تورم را تا سال 2022 به 5.4 درصد و تا سال 2023 به 2.8 درصد کاهش دهد. گزارش ها نشان می دهد که فدرال رزرو افزایش داده است. معیار بهره امسال چهار برابر. نرخ های فعلی بین 2.25٪ تا 2.50٪ است.

از نظرسنجی فدرال رزرو CNBN برای سپتامبر، افزایش بهره فدرال رزرو برای 11 ماه در اوج نرخ باقی خواهد ماند. جان رایدینگ، مشاور ارشد اقتصادی در Brean Capital در پاسخ به این نظرسنجی اظهار نظر کرد.

رایدینگ گفت: فدرال رزرو بالاخره متوجه شد که مشکل تورم حیاتی است. او فکر می کند که نرخ انقباض پولی فدرال رزرو یک “نرخ سیاست واقعی مثبت” است. این اقتصاددان به فدرال رزرو توصیه می کند که نرخ فعلی را 5 درصد افزایش دهد.

این نظرسنجی گزارش داد که در میان 35 شرکت کننده در نظرسنجی، برخی از اقتصاددانان، استراتژیست ها و مدیران صندوق فکر می کنند که فدرال رزرو ممکن است در سخت گیری های خود زیاده روی کند.

رکود اقتصادی به اقتصاد جهانی ضربه خواهد زد – بانک جهانی

بانک جهانی می گوید که رکود اقتصادی به دلیل سیاست های پولی جنگ مانند اقتصاد جهانی به اقتصاد جهانی ضربه می زند.

سوان هنریش، بنیانگذار Northman Trader، معتقد است که نرخ بهره در سال آینده به رکود بستگی دارد تا تورم. او فکر می کند که جروم پاول، رئیس فدرال رزرو، از پل ولکر تقلید می کند. هنریش همچنین به پاول توصیه کرد قبل از رسیدن به هدف نرخ 40bps، چرخش را انجام دهد. پل ولکر رئیس سابق فدرال رزرو آمریکا است.

جروم از گفتن چیزهای زیادی در مورد رکود خودداری کرد و گفت که از عمق یا زمان وقوع رکود اطلاعی ندارد. در همین حال، فدرال رزرو همه گمانه زنی ها درباره رکود را رد کرد.

همه منتظر انتشار داده های تورم زیر در شاخص حمایت از مصرف کننده برای ماه سپتامبر هستند. علاوه بر این، نشست بعدی بازار آزاد فدرال در 2 نوامبر برگزار خواهد شد.

Featured image from Pixabay, charts TradingView.com

این مطلب صرفاً از منبع ، ترجمه شده و مسئولیت آن با تریگر ویو نمی باشد.
آموزش تریدینگ ویو

لینک منبع خبر