قیمت بیت کوین در جلسه معاملاتی امروز دچار نوساناتی شد زیرا ارز دیجیتال تا سطح 20000 دلار افزایش یافت. در سرتاسر پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی، برخی از فعالان بازار اقدام صعودی قیمت را جشن گرفتند، اما با بازگشت BTC به محدوده خود، سکوت کردند.

در زمان نگارش این مقاله، قیمت بیت کوین در 24 ساعت و 7 روز گذشته به ترتیب با 1% و 3% زیان 18900 دلار معامله می شود. ارز دیجیتال محک در حال حرکت است و در محدوده ای بین سطوح فعلی خود و 19500 دلار معامله می شود.

قیمت بیت کوین در نمودار 4 ساعته در حال حرکت است. منبع: BTCUSDT Tradingview

قیمت بیت کوین در محدوده ای گیر کرده است زیرا ارزهای جهانی روند نزولی دارند

با وجود این اقدام جانبی قیمت و روند نزولی مداوم در سال 2022، قیمت بیت کوین از سایر دارایی ها در بخش مالی قدیمی بهتر عمل کرده است. با توجه به الف گزارش از نیویورک تایمز، این ارز دیجیتال “کمی” به رنگ سبز معامله می شود در حالی که ارزها و شاخص های اصلی زیان را ثبت می کنند.

در حالی که قیمت بیت کوین از 20000 دلار به عقب و جلو می رود، نزدک 100 در ماه سپتامبر 10 درصد زیان را ثبت می کند. در طول 30 روز گذشته، پوند انگلیس از بریتانیا (GBP)، یورو از اتحادیه اروپا (EUR)، ین ژاپن (JPY) و سایر ارزهای جهانی در قرمز معامله شده اند، زیرا بیت کوین به سمتی حرکت می کند.

در سال گذشته، این ارزها کاهشی بین 18 تا 23 درصدی را در برابر دلار آمریکا ثبت کردند. GBP یکی از بدترین عملکردها در چند روز گذشته است زیرا این ارز به برابری با همتای آمریکایی خود نزدیک می شود، در حالی که یورو کاهش یافت و از برابری خود با دلار به سمت جنوب حرکت کرد.

نمودار قیمت بیت کوین EURUSD نمودار 2
یورو برابری با دلار آمریکا را از دست داد و در نمودار 4 ساعته در پایین ترین سطح چند دهه اخیر معامله شد. منبع: EURUSD Tradingview

در همین حال، دلار آمریکا به سطوحی رسیده است که آخرین بار در بیش از 20 سال پیش به عنوان عدم اطمینان کلان اقتصادی مشاهده شده بود و افزایش علاقه در سراسر جهان از احساس ریسک در بازارهای مالی جهانی حمایت می کند. این سرمایه گذاران به ارز ذخیره جهان پناه می برند.

در مورد عملکرد قیمت بیت کوین در مقایسه با ارزهای جهانی و دلار آمریکا، گاو BTC مایکل سیلر نوشت:

بیت‌کوین از موقعیت‌های شلتوک و لانگ استفاده می‌کند

از آنجایی که شرایط اقتصادی جهانی که دلار آمریکا را تقویت می کند هنوز در جریان است، به نظر می رسد بیت کوین آماده است تا از کشف قیمت فاصله بگیرد. در بازه‌های زمانی پایین‌تر، یک معامله‌گر با نام مستعار افزایشی در بهره باز (OI) در جلسه معاملاتی امروز ثبت کرد.

از آنجایی که بازیکنان اهرمی بالا با حرکت ناگهانی امروز به سمت صعود و بازگشت به سطوح فعلی خارج شدند، به نظر می رسد قیمت بیت کوین در حال حاضر آماده حرکت به سمت پایین است. با این حال، همانطور که NewsBTC گزارش داد، بازار ممکن است در طول تعطیلات شمع این ماه شاهد نوسانات بیشتری باشد.

مسیر کوتاه مدت بیت کوین همچنان با عملکرد بازارهای مالی قدیمی تعیین می شود و نزدک 100 و اس اند پی 500 نقش مهمی دارند. دومی با یک نخ با پتانسیل برای نزول بیشتر در بسته شدن روزانه آویزان است.

این مطلب صرفاً از منبع ، ترجمه شده و مسئولیت آن با تریگر ویو نمی باشد.
آموزش تریدینگ ویو

لینک منبع خبر