مرکز توانبخشی تخمین می زند که حدود 1 درصد از معامله گران ارزهای دیجیتال به تجارت کریپتو اعتیاد «افراطی» پیدا می کنند.

مرکز توانبخشی اسپانیا اعتیاد به تجارت کریپتو را به لیست خدمات اضافه می کند


یک مرکز توانبخشی لوکس در اسپانیا اخیراً خدماتی را با هدف درمان نوع نسبتاً جدیدی از اعتیاد – تجارت کریپتو – اضافه کرده است.

این مرکز که “The Balance” نام دارد، یک مرکز سلامتی است که در سوئیس تأسیس شده است و مرکز اصلی آن در جزیره مایورکا اسپانیا به همراه نمایندگی هایی در اسپانیا، لندن و سوئیس واقع شده است.

در حالی که برای درمان بیماری‌های اعتیاد مانند الکل، مواد مخدر و سلامت رفتاری شناخته شده است – اکنون اخیراً شروع به ارائه خدماتی با هدف مبارزه با اعتیاد به تجارت کریپتو کرده است. با توجه به گزارشی از بی بی سی

گزارش 5 فوریه فاش کرد که یکی از مشتریان این مرکز پس از انجام معاملات 200000 دلاری ارز دیجیتال در هر هفته، به او مراجعه کرد تا بتواند «کریپتو» را کنار بگذارد.

درمان شامل یک اقامت چهار هفته‌ای است که شامل درمان، ماساژ و یوگا می‌شود. این صورتحساب می تواند بیش از 75000 دلار باشد.

در بخش دیگری از جهان، بیمارستان Castle Craig – یک کلینیک ترک اعتیاد مستقر در اسکاتلند درمان معامله گران ارزهای دیجیتال با آدرنالین بالا از سال 2018 – بیش از 100 مشتری را با مشکلات «خطرناک» ارزهای دیجیتال دیده است.

مرکز توانبخشی قلعه کریگ. منبع: قلعه کریگ

در آسیا، Diamond Rehabilitation – یک مرکز سلامتی مستقر در تایلند که از سال 2019 فعالیت می کند – همچنین خدمات اختصاص داده شده به بازپروری و درمان اعتیاد به ارزهای دیجیتال را اضافه کرده است.

سازمان گفت این رویکرد به توانبخشی از طریق استفاده از رفتار درمانی شناختی (CBT)، مصاحبه انگیزشی (MI) و نظریه روان پویایی (PT) به عنوان بخشی از رویکرد جامع و چند مرحله ای خود برای کمک به معامله گران برای غلبه بر اعتیادشان است.

مربوط: چگونه استرس و افسردگی را در زمستان کریپتو کنترل کنیم

اعتقاد بر این است که اوج‌ها و پایین‌ترین سطح‌های هیجان‌انگیز عرصه تجارت ارز دیجیتال سریع و 24 ساعته و 7 روز هفته، تقاضای واقعی برای مراکز بازپروری برای ارائه خدمات برای معتادان به تجارت را ایجاد کرده است.

مقاله ای از متخصص اعتیاد خانواده برآوردها حدود 1% معامله گران ارزهای دیجیتال به اعتیاد شدید پاتولوژیک مبتلا می شوند، در حالی که 10% مشکلات دیگری فراتر از ضرر مالی را تجربه خواهند کرد.

ماهیت 24/7 معاملات کریپتو باعث شده است که بسیاری به طور مداوم نمودارهای قیمت را بررسی کنند. منبع: متخصص اعتیاد خانواده.

داده‌های پلتفرم پرداخت با ارزهای دیجیتال TripleA برآوردها که بیش از 420 میلیون نفر ارزهای دیجیتال را معامله کرده اند. این می تواند به این معنی باشد که حداقل 4.2 میلیون نفر ممکن است برای چنین خدماتی مناسب باشند.

علائم این اعتیاد به گفته متخصص اعتیاد خانواده، شامل بررسی مداوم قیمت ها به صورت آنلاین – به ویژه در نیمه های شب است.

این مطلب صرفاً از منبع ، ترجمه شده و مسئولیت آن با تریگر ویو نمی باشد.
کتاب های بازار مالی

لینک منبع خبر