داده‌ها نشان می‌دهند که فراخوان‌های «خرید نزول» برای بیت‌کوین در رسانه‌های اجتماعی به دنبال افت دارایی زیر سطح ۶۶۰۰۰ دلار افزایش یافته است.

حجم اجتماعی بیت کوین برای شرایط مربوط به خرید نزول افزایش یافته است

بر اساس داده های شرکت تحلیلی Santimentبا وجود کاهش شدید دارایی، سرمایه‌گذاران بیت‌کوین به‌شدت با تماس‌های صعودی نسبت به سرمایه‌گذاران نزولی واکنش نشان داده‌اند.

شاخص ارتباط در اینجا “حجم اجتماعی“، که به ما در مورد میزان بحثی که یک موضوع یا اصطلاح معین در حال حاضر در پلتفرم های اصلی رسانه های اجتماعی دریافت می کند، می گوید.

این معیار با مرور پست ها / موضوعات / پیام های مختلف در این وب سایت ها برای بررسی ذکر موضوع کار می کند. با این حال، این نشانگر به طور کامل این ذکرها را محاسبه نمی‌کند، بلکه تعداد پست‌هایی را که حداقل یک اشاره دارند، محاسبه می‌کند.

این به طور طبیعی به دلیل این واقعیت است که تعداد ذکر شده بالا به تنهایی نمی تواند نشانه قابل اعتمادی باشد که آیا کاربران رسانه های اجتماعی به طور کلی در مورد موضوع صحبت می کنند یا خیر، زیرا محدود بودن صحبت به چند موضوع نیز می تواند منجر به افزایش در این شمارش

در زمینه بحث فعلی، Santiment حجم اجتماعی را برای کلمات مهم صعودی و نزولی فیلتر کرده است تا نحوه مقایسه این دو احساس در حال حاضر را پیدا کند.

نمودار زیر روند متریک این شرایط را از ابتدای سال 2024 نشان می دهد:

The value of the metric appears to have been quite high in recent days | Source: Santiment on X

برای مشخص کردن احساسات صعودی، شرکت تحلیلی از عباراتی مانند «خرید» یا «خروجی» استفاده کرده است. به طور مشابه، “فروش” یا “نزولی” از جمله کلمات مهم برای احساسات مخالف هستند.

از نمودار، قابل مشاهده است که حجم اجتماعی برای نوع قبلی عبارت‌ها به دنبال آخرین شیرجه رفتن در قیمت بیت کوین، نشان می دهد که کاربران رسانه های اجتماعی به کاهش سرمایه به عنوان فرصتی برای خرید بیشتر نگاه می کنند.

حجم اجتماعی نزولی نیز افزایش یافته است، اما اوج آن فقط نصف یکی از شرایط صعودی بوده است. اگرچه ممکن است در ابتدا خوشبینانه بودن سرمایه‌گذاران خوش‌بینانه به نظر برسد، واقعیت این است که این امر در گذشته برای بازگشت مجدد ایده‌آل نبوده است.

همانطور که Santiment اشاره می کند:

از نظر تاریخی، بهترین فرصت‌های خرید کاهشی زمانی رخ می‌دهد که اجماع جمعیت کمی ترس از کاهش بیشتر را نشان دهد. این معمولا منجر به این می شود که کیف های کوچک کیف های خود را برای نهنگ ها و کوسه ها رها می کنند تا آنها را جمع کنند.

به این ترتیب، شور و شوق فعلی بازار ممکن است در واقع برای شانس های a پایین شکل دادن. به گفته این شرکت تحلیلی، «افت خرید» واقعی برای فرصت بیت کوین ممکن است زمانی خود را نشان دهد که احساسات قرمز به احساسات آبی برسد.

قیمت بیت کوین

در زمان نگارش این مقاله، بیت کوین در حدود 65700 دلار شناور است که در هفته گذشته بیش از 7 درصد کاهش داشته است.

نمودار قیمت بیت کوین

Looks like the price of the asset has registered a sharp drop over the past day | Source: BTCUSD on TradingView

تصویر برجسته از Maxim Hopman در Unsplash.com، Santiment.net، نمودار از TradingView.com

سلب مسئولیت: مقاله فقط برای اهداف آموزشی ارائه شده است. این بیانگر نظرات NewsBTC در مورد خرید، فروش یا نگهداری هر گونه سرمایه گذاری نیست و طبیعتاً سرمایه گذاری خطراتی را به همراه دارد. به شما توصیه می شود قبل از تصمیم گیری در مورد سرمایه گذاری، تحقیقات خود را انجام دهید. از اطلاعات ارائه شده در این وب سایت کاملاً با مسئولیت خود استفاده کنید.

این مطلب صرفاً از منبع ، ترجمه شده و مسئولیت آن با تریگر ویو نمی باشد.
خرید اکانت تریدینگ ویو

لینک منبع خبر