در آخر هفته، یک معامله گر ارز دیجیتال 70 SOL را با یک توکن مبتنی بر Solana به 3 میلیون دلار تبدیل کرد. با این حال، داستان موفقیت سرمایه گذار تحت الشعاع راه اندازی بحث برانگیز memecoin قرار گرفت که این امکان را فراهم کرد.

خواندن مرتبط

معامله گر 3 میلیون دلار در دقیقه کسب می کند

یک معامله گر کریپتو پس از سرمایه گذاری 9923 دلاری در memecoin BAKED مبتنی بر Solana در 30 دقیقه میلیون‌ها دلار به دست آورد. Lookonchain گزارش شده است که یک تک تیرانداز 70 SOL برای خرید 81.78 میلیون BAKED خرج کرد. 30 دقیقه بعد، معامله گر دارایی های خود را به 21581 SOL به ارزش حدود 3.06 میلیون دلار در 76 معامله فروخت.

این شاهکار توسط یک معامله گر به ظاهر “خوش شانس” به دست آمد که قبلاً در سایر memecoin های Solana سرمایه گذاری کرده و پول خود را از دست داده است. پلتفرم تجزیه و تحلیل زنجیره ای به این نتیجه رسید که سرمایه گذار احتمالاً نیست خودی همانطور که توکن ها را به جای صندوق Degen از استخر Raydium خریداری کرده بود.

با این حال، Lookonchain فاش کرد که تیم BAKED و افراد داخلی بیش از 70 درصد از عرضه را در اختیار دارند. بر اساس این گزارش، کیف پول توسعه دهنده 11.82 SOL برای خرید 300.72 میلیون BAKED از صندوق Degen، جایی که توکن راه اندازی شد، خرج کرد.

این کیف پول Memecoin Solana را خریداری کرد «در حالی که توکن‌ها و 206.9 میلیون دلار BAKED به نقدینگی اضافه شد.» 19 کیف پول 492.37 میلیون توکن باقیمانده را در یک ثانیه ربودند.

اینها کیف پول به طور همزمان با کیف پول توسعه‌دهنده ایجاد شدند و توسط Bitget تامین مالی شدند. 15 از 19 کیف پول سه روز پیش SOL را از Bitget خارج کردند و مشکوک به ارتباط با تیم BAKED و افراد داخلی هستند.

در نتیجه، 78 درصد از عرضه، به ارزش حدود 15.6 میلیون دلار، در اختیار کیف پول‌های داخلی و وابسته به توسعه بود. این کیف پول ها 82.4 SOL، حدود 11700 دلار، برای خرید 779.85 میلیون BAKED قبل از فروش خرج کردند.

در زمان گزارش Lookonchain، خودی ها بخش کوچکی از توکن های خود را فروخته بودند و هنوز 76.36 درصد از عرضه را در اختیار داشتند. BAKED در 24 ساعت گذشته 58 درصد سقوط کرده است و در حال حاضر 0.01260 دلار معامله می شود.

عملکرد BAKED از زمان راه اندازی آن. منبع: DexScreener

آیا پرتاب توکن سولانا جدید پخته شده یا سوخته است؟

سرمایه گذاران کریپتو این ادعا را رد کردند که تک تیرانداز “خوش شانس” یک خودی نیست و از راه اندازی memecoin Solana ابراز نارضایتی کردند. علاوه بر این، کاربران توکن BAKED را به دلیل عدم شفافیت ادعایی کلاهبرداری نامیده‌اند.

قرار بود سرمایه‌گذاران GUMMY برای قرار دادن توکن‌های خود در تاریخ 1 ژوئیه، 15 درصد پاداش در توکن‌های BAKED دریافت کنند. با این حال، کاربران گزارش دادند که پس از برداشتن دارایی‌های خود، هیچ پاداشی دریافت نکردند.

با توجه به Web3 Forensics، کاربران با موفقیت توکن‌های GUMMY خود را رها کردند، اما هیچ سرمایه‌گذاری نتوانسته بود تا صبح دوشنبه پاداش‌های BAKED را دریافت کند. یکی از سرمایه‌گذاران معتقد است که تیم پروژه «$GUMMY ما را گروگان گرفتند تا نتوانیم از راه‌اندازی $BAKED سود ببریم».

علاوه بر این، بسیاری از کاربران تاکید کردند که ارزش GUMMY از زمانی که دارایی های خود را به اشتراک گذاشته اند به طور قابل توجهی کاهش یافته است. طبق گزارش‌ها، هر 1000 دلاری که در توکن قرار می‌گیرد، اکنون حدود 140 دلار ارزش دارد.

بسیاری بر این باورند که تیم پشت توکن های مبتنی بر Solana، از جمله بنیانگذار کریپتو Banter، Ran Neuner، استفاده شده “هر سرمایه گذار یا عضو انجمنی که به شما اعتماد کرده است.”

در چت رسمی گروه تلگرام برای توکن، تیم از سرمایه گذاران خواست که “آرام” و “آرام باشند”. تیم اطمینان داد که این پروژه یک کلاهبرداری نیست و توضیح داد که هیچ یک از آنها “ورود زودهنگام” دریافت نکردند.

علاوه بر این، پیام بیان می‌کرد که قیمت بالاتر برای توکن به معنای «ارزش‌گذاری بهتر برای ایردراپ صمغی شما» است و استراق سمع کردن جزئیات به زودی اعلام خواهد شد

خواندن مرتبط

در نهایت، پرتاب پاسخ مثبتی دریافت نکرد. چندین کاربر اظهار داشتند که در اسرع وقت از انجمن GUMMY، BAKED و کریپتو Banter “دور خواهند شد”.

Solana، SOL، SOLUSDT
سولانا (SOL) در نمودار پنج روزه با قیمت 146.63 دلار معامله می شود. منبع: SOLUSDT در TradingView

تصویر ویژه از Unsplash.com، نمودار از TradingView.com

این مطلب صرفاً از منبع ، ترجمه شده و مسئولیت آن با تریگر ویو نمی باشد.
خرید اکانت تریدینگ ویو

لینک منبع خبر