میمون‌های حوصله بس است – آنها برای NFT بد هستند

از حمل داده‌های پزشکی گرفته تا ساده‌سازی پرداخت‌های حق‌الامتیاز، NFT‌ها اهداف فن‌آوری مهمی را دنبال می‌کنند. میمون های بی حوصله حواس پرتی تحقیرکننده ای هستند.

وقت آن است که از Bored Ape Yacht Club. آنها بد هستند برای توکن های غیرقابل تعویض (NFT). آن‌ها مهمات به منتقدان می‌دهند و حواس‌شان را از فناوری منحرف می‌کنند، جایی که ارزش واقعی نهفته است.

برای کسانی که در خارج به دنبال آن هستند، NFT ها چیزی بیش از JPEG میمون های گران قیمت نیستند. یا هر انتخابی از عکس پروفایل حیوانات متحرک در خط شلیک باشد.

البته NFTها خیلی بیشتر از اینها هستند.

اما، به دلیل Bored Apes، و تقلیدهای بی شماری که آنها ایجاد کرده اند، NFT ها تکرار بدی پیدا می کنند. «حباب»، «پول‌شویی» و «کلاهبرداری» همگی اصطلاحاتی هستند که توسط منتقدان با «شور بچه‌های Beanie» جدید مرتبط هستند.

این یک حواس پرتی تحقیرکننده است.

مربوط: Bored Ape Yacht Club یک موفقیت بزرگ است، اما آیا وال استریت برای NFT ها آماده است؟

بله، Bored Apes هنوز هم بیش از 100000 دلار قیمت دارند (یک پنجم ارزش آنها در اوج بازار). اما، آنها به هیاهوی نوسانات ارزهای دیجیتال و احساسات بازار گره خورده اند، که همراه با ریزش بازار کریپتو کاهش یافته است.

شما هم دارید وام گیرندگان تحت حمایت میمون در آستانه انحلال و 143 میمون قبلا به سرقت رفته است، شامل میمون حوصله ست گرین، که برای پس گرفتن آن مجبور به پرداخت آن شد. و البته، طرفدارانی هم هستند که وقتی امینم و اسنوپ داگ به عنوان میمون‌هایشان در آخرین جوایز VMA اجرا می‌کردند به شدت انتقاد کردند.

میمون‌های حوصله چهره چرخه تبلیغات NFT هستند. آنها ممکن است به دلیل وضعیتشان، نزدیکترین چیز به Beanie Babies در فضای NFT باشند. اما، با رنگ آمیزی کل یک صنعت با همان قلم مو، یک اشتباه مطلق وجود دارد: هیاهو، فناوری نیست.

اگر به آنچه در بازار وجود دارد نگاه کنید، ایده های منحصر به فردی با ارزش واقعی پیدا خواهید کرد.

یکی از این موارد: حمل داده های پزشکی. محققین کالج پزشکی بیلور این کار را انجام داده اند پیشنهادی این که مالکیت NFT با قراردادهای هوشمند می تواند کنترل شهروندان را در مورد دسترسی به سوابق سلامت شخصی خود فراهم کند. شهروندان در حال حاضر اطلاعات خود را در اختیار برنامه های کاربردی پزشکی قرار می دهند، اما قراردادهای هوشمند می توانند به آنها اجازه دهند در صورت تمایل، داده های خود را به عنوان NFT بفروشند.

بیمارستان ها و مؤسسات خصوصی به طور معمول داده های بیماران را از طریق به اصطلاح کارگزاران داده به شرکت هایی مانند Pfizer می فروشند – این صنعت چند میلیارد دلاری است. این ممکن است بی ضرر به نظر برسد، اما شما هرگز با آن موافقت نکردید. شاید اگر می دانستید ارزش داده های شما چقدر است، این کار را نمی کردید.

مربوط: درمانی برای بیماری های کپی رایت؟ NFT ها به اقتصادهای خلاق قدرت می بخشند

فروش یا ایمن سازی داده های شما به عنوان یک NFT می تواند به یک گزینه واقعی تبدیل شود، البته تا زمانی که درست باشد اقدامات پیشگیری از هک در جای خود هستند. افزودن رمزگذاری به NFT ها می تواند محتوا را خصوصی نگه دارد و در عین حال آن را قادر می سازد در حافظه عمومی باقی بماند.

سرویس دیگری که NFT ها می توانند انجام دهند: ساده سازی پرداخت های حق امتیاز. حقوق حق امتیاز فروش مجدد هنرمندان در قوانین ایالات متحده تدوین نشده است – فقط پیشنهاد شده است. این استاندارد حق امتیاز EIP-2981 این را به یک انتخاب کدگذاری در اتریوم تبدیل کرد و راه را برای Polygon و سایر زنجیره‌ها پیشرو کرد.

فناوری، فین تک، تجزیه و تحلیل فناوری، فناوری، تجزیه و تحلیل، تمرکززدایی، آموزش، متاورس

با افزایش امنیت و تطبیق پذیری NFT ها، اسناد خصوصی را می توان در کیف پول کاربران قرار داد. اینها می تواند باشد اسناد قانونی ارائه شده است توسط شرکت های حقوقی یا اسناد مربوط به املاک. به طور فرضی، می‌توانیم یک قرارداد کاری روی بلاک چین ببینیم، که با پروتکل‌های پرداخت مالی غیرمتمرکز ارتباط برقرار می‌کند تا حقوق‌ها را بر اساس وظایف تکمیل‌شده ارائه کند.

علی‌رغم فریادهای بی‌پایان «ون utility» که در جوامع NFT منعکس شده است، این ابزار همیشه وجود داشت: یک توکن در بلاک چین تأیید شده است که از طریق یک توافقنامه رمزگذاری‌شده خود-اجرای، قابلیت همکاری را نوید می‌دهد. این دروازه‌ای برای تجربه‌های دیجیتالی و فیزیکی املاک و مستغلات و بازی‌های زنجیره‌ای یا هر محتوایی است که هویت دیجیتالی شما باز می‌کند.

مربوط: خود را آماده کنید تا فدرال رزرو شروع به متهم کردن معامله گران NFT کند

هنوز در حال رشد است. بر پلت فرم معاملاتی NFTGoدر مقایسه با آگوست 2020، 10 برابر بیشتر کیف پول های اتریوم دارای NFT هستند. Doodles به تازگی 54 میلیون دلار جمع آوری کرده است برای تقویت IP خود سازندگان در حال ساختن هستند. و بسیاری از هنرمندان زیرزمینی ماهر اکنون بیش از هر زمان دیگری می سازند.

هنر NFT صنعت هنر سنتی را بر سر خود تغییر داده است. نه فقط به دلیل اعداد جذاب، بلکه همچنین قول منشأ. حتی اگر تصاویر نمایه نمایش را دزدیدند، این فناوری در درجه اول قرار گرفت و بدون همتایان Bored Ape خود پیشرفت خواهد کرد.

همچنین ممکن است بهتر باشد که اصطلاح «NFTs» را در گذشته رها کنیم، به‌عنوان ژانری که تنها با چرخه رونق و رکود محدود تعریف می‌شود، و با «کلکسیونی دیجیتال» پیش برویم، اصطلاحی که برخی شروع به استفاده از آن کرده‌اند.

نوعی انشعاب اجتناب ناپذیر – و سالم – برای رهایی سازندگان از زیر بار انتظارات بیش از حد، ریزش بازار و پول نقد افراد مشهور.

اگر هنوز مقدار را نمی‌بینید، ممکن است همچنان عینک Bored Ape را داشته باشید. آنها را بردارید. مجموعه کاملی از موارد استفاده از فناوری NFT در حال افزایش است.

او سی ریپلی سازنده محتوای اصلی Curio DAO، یک جامعه NFT در بلاک چین اتریوم است. او همچنین مدیر تحریریه Tech & Authors است و از سال 2017 در حوزه بلاک چین فعال بوده است.

نویسنده که هویت خود را برای Cointelegraph فاش کرده است، از نام مستعار برای این مقاله استفاده کرده است. این مقاله برای اهداف اطلاعاتی عمومی است و در نظر گرفته نشده است و نباید به عنوان مشاوره حقوقی یا سرمایه گذاری در نظر گرفته شود. دیدگاه ها، افکار و نظرات بیان شده در اینجا به تنهایی متعلق به نویسنده است و لزوماً منعکس کننده یا نماینده دیدگاه ها و نظرات Cointelegraph نیست.

این مطلب صرفاً از منبع ، ترجمه شده و مسئولیت آن با تریگر ویو نمی باشد.
خرید اکانت تریدینگ ویو

لینک منبع خبر

سوال یا نظرت رو اینجا بنویس