از آنجایی که توییتر ویژگی انعام رمزنگاری خود را اجرا کرد، به نظر می‌رسد که پلتفرم‌های بیشتری برای تولید محتوا ممکن است در آینده نزدیک همین کار را انجام دهند.

از آنجایی که بازار دارایی های دیجیتال همچنان به پیشرفت های جدیدی ادامه می دهد، ظاهراً هر روز که می گذرد، نمی توان این واقعیت را انکار کرد که پذیرش کریپتو با سرعت نسبتاً سریعی در سطح جهانی افزایش یافته است. در این راستا، اکنون به نظر می‌رسد که پلتفرم سازنده محتوای آنلاین Patreon به طور فعال به دنبال ابداع نشانه اجتماعی خود – یا همان طور که دوست دارد آن را «سکه سازنده» به‌عنوان راهی برای غواصی در دنیای ارزهای دیجیتال است.

مدیران Patreon به تازگی به طعنه ایده در 2،021 خالق اجلاس اقتصادی با مدیر عامل شرکت جک کنت ساخت ظاهر در کنار افسر محصول رئیس جولیان گاتمن. در طول این رویداد، این دو به طور طولانی با مخاطبان تعامل کردند و هنگامی که از تصمیم آنها برای سرمایه گذاری در فضای دارایی دیجیتال پرسیده شد، کونته پاسخ داد:«من واقعاً این ایده را دوست دارم که سازندگان صاحب رسانه‌هایشان و مالک محتوایشان باشند. […] من ایده تغییر قدرت از نهادها و افراد خلاق را دوست دارم.»

اگرچه Patreon در حال حاضر یک تیم تمام وقت متمرکز بر رمزنگاری ندارد، گاتمن اظهار داشت که او به طور جدی به دنبال این است که شرکتش عقب نماند و بنابراین، در حال بررسی ایجاد فهرستی با کیفیت بالا است. استعدادهای بلاک چین در کوتاه مدت او افزود: «ما همچنان به اطمینان از ایجاد یک آینده تکرارشونده پایدار برای سازندگان ادامه می‌دهیم، به همین دلیل است که فضای کریپتو را گسترده‌تر ارزیابی می‌کنیم».

شایان ذکر است که اظهارات کونته تنها یک ماه پس از انتشار فرم بازخوردی از سوی شرکت منتشر شد که از مشتریان می‌پرسید که آیا به چشم‌انداز یک کوین سازنده و/یا یک نشانه اجتماعی علاقه‌مند هستند یا خیر. 

جامعه به صدا در می آید

برای دریافت یک دید کلی بهتر از اینکه آیا حرکت Patreon به سازندگان محتوا کمک می کند افق های پولی خود را به هر شکل واقعی و ملموس گسترش دهند، Cointelegraph با مایکل گو، بنیانگذار Boxmining – یک کانال YouTube متمرکز بر ارز دیجیتال با بیش از 250000 مشترک، تماس گرفت. او به کوین تلگراف گفت:”مطمئنا – نه تنها منبع درآمد اضافی را فراهم می کند، بلکه راه های بیشتری را برای سازندگان فراهم می کند تا جامعه خود را درگیر کنند. در واقع، به زودی وضعیتی پیش خواهد آمد که اگر یک پلتفرم محتوای کریپتو را قبول نکند، در معرض خطر از دست دادن سازندگان فعلی خود در برابر پلتفرم هایی قرار می گیرد که پذیرش کریپتو را ارائه می دهند.

کریپتوسیتو، یک یوتیوبر برجسته ارزهای دیجیتال، همفکری دارد. او معتقد است که حرکت Patreon برای صنعت عالی است، زیرا واقعاً موارد استفاده واقعی در دنیای واقعی را که دارایی های دیجیتال ارائه می دهند برجسته می کند. علاوه بر این، او معتقد است که حرکت هایی مانند این نشان می دهد که ارزهای دیجیتال به آرامی اما مطمئناً در جریان اصلی اعتبار پیدا می کنند. برای سازندگان محتوایی مانند من که بومی رمزارز هستند، قطعا حرکت جالبی است که من را برای یادگیری بیشتر مجذوب خود کرده است! او به کوین تلگراف گفت.

به عقیده کریپتوسیتو، زمان زیادی است که رویدادهای خبری مانند اینها رایج‌تر شوند، چیزی که او به ماهیت اساسی اقتصاد مبتنی بر اینترنت که ما در حال حاضر در آن زندگی می‌کنیم نسبت می‌دهد. او گفت که مشابه این که اوبر تاکسی را مختل کرد. در بازار، ارزهای دیجیتال می‌توانند اقتصاد دیجیتال جهانی را تغییر دهند – این فقط این است که چه کسی آنها را اول اجرا می‌کند.

آینده سازندگان محتوای دیجیتال

نیک مرتن، خالق DataDash – یک کانال کریپتو یوتیوب با 479000 مشترک – به کوین تلگراف گفت که علاقه Patreon به بازار دارایی های دیجیتال نشان دهنده یک گام بزرگ رو به جلو برای صنعت است و باید با دید مثبت به آن نگاه کرد:«در چند سال گذشته، وقتی مردم می‌پرسیدند که آیا راهی تکراری برای پشتیبانی از کانال با رمزنگاری وجود دارد، متأسفانه، مجبور شدم بارها و بارها همان پاسخ را بدهم که در حال حاضر امکان‌پذیر نیست. دروغ می گویم اگر اعتراف نکنم که در مورد این موضوع کمی ریا می کنم، زیرا عمدتاً یک کانال رمزنگاری هستم.

علاوه بر این، او معتقد است که این حرکت نه تنها می تواند راهی عالی برای Patreon برای گسترش پایگاه کاربران خود باشد، بلکه همچنین برای افزایش پذیرش کریپتو در مقیاس انبوه، به خصوص از نقطه نظر پرداخت. من معتقدم که اگرچه ارزهای دیجیتال همچنان در حال تثبیت خود به عنوان یک فروشگاه رو به رشد ارزش هستند، آینده پرداخت ها دیجیتال و به طور خاص دارایی های دیجیتال است! مرتن اضافه کرد، با مجموع بزرگی از Gen Z و ارزش خالص Millennials در کریپتو، فکر می‌کنم این مهم نیست که چه زمانی باشد.

با این حال، او اعتراف کرد که هنوز سؤالات بی‌پاسخی در مورد پلتفرم‌های اصلی که کمک‌های ارزهای دیجیتال را می‌پذیرند وجود دارد. به عنوان مثال بحث هزینه های بالای شبکه موضوعی است که نمی توان آن را نادیده گرفت و برخورد این شرکت ها با این مشکل جالب خواهد بود. مرتن اظهار داشت: «امیدواریم که آنها راه‌حل‌های لایه دو یا زنجیره جانبی، مانند شبکه لایتنینگ برای بیت‌کوین و پلی‌گون برای اتریوم را بررسی کنند.

فقط اهمیت زمان مطرح است؟

در ماه سپتامبر، توییتر، غول رسانه‌های اجتماعی، ویژگی اهدای رمزارز را به عنوان بخشی از ماژول “Tipping Jar” خود عرضه کرد و به کاربران اجازه داد بیت کوین ( BTC ) را برای سازندگان محتوای مورد علاقه خود ارسال کنند. به نظر می‌رسد این حرکت توجه شرکت‌های سراسر جهان را به خود جلب کرده است، و به نظر می‌رسد که این روند همچنان می‌تواند جذابیت بیشتری به خود جلب کند، همانطور که با تصمیم Patreon برای انتشار بالقوه نشانه اجتماعی خود آشکار شد.

در مورد این موضوع، کریپتوسیتو معتقد است که با حرکت به سمت آینده ای بسیار دیجیتالی، به لطف افزایش پذیرش آنها توسط پلتفرم هایی مانند Patreon و Twitter، شاهد موفقیت لیست رو به رشدی از ارزهای دیجیتال خواهیم بود:ما در ابتدای ورود به عصر جدیدی در مورد نحوه [تشکیل] جامعه، انتقال ارزش، دسترسی به اطلاعات و پیگیری چیزها هستیم. بنابراین، من برای هنجارهای فناوری مانند IBC یا سایر پروتکل‌های قابلیت همکاری که اتصال و سازگاری یکپارچه بین شبکه‌های مستقل و DLT را امکان‌پذیر می‌سازد بسیار هیجان‌زده هستم.

لازم به ذکر است که شرایط خدمات Patreon همچنان کاربران را از استفاده از این پلتفرم برای معامله با ارزهای دیجیتال به هر شکل یا شکلی منع می کند – به استثنای کاربرانی که مشاوره سرمایه گذاری شخصی انجام می دهند. در واقع، در سال 2019، سیاست‌های سانسور رمزارز Patreon، دیو روبین را مجبور کرد تا پلتفرم را رها کند، زیرا می‌خواست شروع به پذیرش کمک‌های مالی در بیت‌کوین کند. 

بنابراین، با حرکت رو به جلو، جالب است که ببینیم این فضا چگونه به تکامل خود ادامه می‌دهد و آیا شرکت‌های بیشتری – به‌ویژه آنهایی که قبلاً موضعی ضد رمزنگاری اتخاذ کرده‌اند – سیاست‌های موجود خود را اصلاح خواهند کرد تا تراکنش‌ها برای کاربرانشان آسان‌تر شود یا خیر.

این مطلب صرفا ترجمه از منبع ذکر شده می باشد و مسئولیت آن با تریگر ویو نمی باشد.

منبع