بیت کوین که درست زیر بالاترین رکورد خود در سال 2017 گیر کرده است، در چند روز گذشته با نوسانات کم به سمتی حرکت می کند. بازار کریپتو در حال آماده شدن برای بستن یک کندل ماهانه دیگر در روزهای آینده است. این رویداد قرار است بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال را به حرکت درآورد، اما در چه جهتی؟

در زمان نگارش این مقاله، بیت کوین (BTC) به ترتیب با 0.4 درصد سود و 2 درصد زیان در 24 ساعت و 7 روز گذشته با 19000 دلار معامله می شود. ارز دیجیتال معیار یکی از بدترین دارایی‌ها در بین 10 دارایی برتر از نظر ارزش بازار بوده است، زیرا XRP (30+%) و Solana (+7%) پیشتاز هستند.

قیمت بیت کوین در نمودار 4 ساعته در حال حرکت است. منبع: BTCUSDT Tradingview

انقضای گزینه بیت کوین نوسانات را به بازار خواهد آورد

وضعیت موجود در بازار ممکن است در حال تصمیم گیری باشد زیرا بسته شدن این شمع ماهانه همزمان با انقضای بیش از 100000 بیت کوین در قراردادهای اختیار معامله خواهد بود. این رویداد اغلب باعث نوسانات بازار می شود زیرا بازیگران بزرگ تلاش می کنند تا قیمت را به قیمت اعتصاب خود نزدیکتر کنند.

داده ها از کوینگلاس نشان می دهد که بیش از 5 میلیارد دلار علاقه باز برای گزینه های بیت کوین وجود دارد، زیرا بازیکنان بزرگ موقعیت های خود را باز می کنند و آنها را تغییر می دهند، این ارز دیجیتال احتمالاً شاهد اقدامات بیشتری خواهد بود. طبق گفته تیم KingFisher، پلتفرمی برای مشاهده داده‌های مشتقات ارز دیجیتال، احتمال افزایش سناریو بیشتر است.

در کوتاه مدت، با بسته شدن ماهانه و شروع انقضای گزینه ها، قیمت بیت کوین می تواند به سرعت به سمت 20000 دلار حرکت کند. نوسانات ممکن است به دلیل افزایش در موقعیت های فروش باز شود زیرا بیت کوین در سطوح فعلی خود روندی جانبی داشت.

اگر گاوها بتوانند بیت کوین را به سمت بالا بکشانند و این پوزیشن‌های فروش کوتاه را از بین ببرند، ممکن است اقدام قیمت خشن‌تر باشد و به افزایش طولانی‌تری کمک کند. تیمی که در پشت کینگ فیشر قرار داشت به شرح زیر اظهار نظر کرد:

بسته شدن ماهانه سبز چه چیزی می تواند برای بیت کوین بیان کند

اضافی داده ها از تیم سازنده Material Indicators ادعا می‌شود که اگر گاوها به بالای 20000 دلار سبز شوند، بیت کوین دو سطح مقاومت حیاتی دارد. این سطوح در حدود 20100 و 39000 دلار است.

اگرچه بعید است که بیت کوین به سطوح اخیر برسد، اما به دلیل شرایط کلان اقتصادی فعلی، ارز دیجیتال ممکن است بالاتر از 20000 دلار را پس بگیرد. در حمایت از این پایان نامه، شاخص های مواد به افزایش فعالیت سرمایه گذاران با سفارش های پیشنهادی 100000 دلاری و سرمایه گذارانی با سفارش های پیشنهادی 10000 دلار اشاره کردند.

فعالیت این سرمایه گذاران توانست “فشار فروش هفته را با 117 میلیون دلار خرید در بازار جبران کند”. اگر این فشار خرید ادامه یابد، بازار ارزهای دیجیتال ممکن است پس از دو هفته روند قرمز رنگ سبز شود.

نمودار بیت کوین BTC BTCUSDT 3
سرمایه گذاران با سفارش خرید از 10000 دلار تا 100000 دلار (قرمز و بنفش در نمودار)، فشار خرید را در بازه های زمانی کوتاه افزایش می دهند. منبع: شاخص های مواد

با این حال، با توجه به Material Indicators، میان مدت همچنان به درد بیشتر اشاره می کند:

نشانه‌های کوتاه‌مدتی از یک پمپ بالقوه وجود دارد، اما عبور از میانگین‌های متحرک مهم نشان می‌دهد که روند گسترده‌تر کاهش خواهد یافت. در مقابل میل به معامله بیش از حد یا FOMO مقاومت کنید.

این مطلب صرفاً از منبع ، ترجمه شده و مسئولیت آن با تریگر ویو نمی باشد.
آموزش تریدینگ ویو

لینک منبع خبر