گری جنسلر: بازار کریپتو مانند بازار سهام دهه 1920 است، پر از کلاهبرداران

جنسلر استدلال کرد که قوانین اوراق بهادار پس از تصویب در دهه 1930 به جلوگیری از کلاهبرداری های بازار سهام کمک کرد و می تواند برای بازار ارزهای دیجیتال امروز مفید باشد.

گری جنسلر، رئیس کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) در سخنرانی 8 ژوئن در کنفرانس جهانی بورس و فین‌تک پایپر سندلر مقایسه کرد بازار کنونی کریپتو به بازار سهام ایالات متحده در دهه 1920 می‌گوید که پر از «هاکستر»، «کلاهبردار» و «طرح‌های پونزی» است. همانطور که کنگره با وضع قوانین اوراق بهادار بازار سهام را پاکسازی کرد، SEC فعلی نیز می‌تواند با اعمال این قوانین بازار ارزهای دیجیتال را پاکسازی کند.

در این گفتگو، گنسلر قانون اوراق بهادار 1933 و قانون بورس اوراق بهادار در سال 1934 را ستایش کرد و ادعا کرد که این قوانین به بازارهای اوراق بهادار ایالات متحده اجازه می دهد تا در 88 سال آینده “رونق” داشته باشند. او استدلال کرد که «بازارهای اوراق بهادار کریپتو» امروزی نیز باید از این قوانین بهره مند شوند، زیرا «کمتر مستحق حمایت‌هایی» نیستند که ارائه می‌کنند.

اشاره به دادگاه حکم می کند در مقابل شبکه باز تلگرام، جنسلر استدلال کرد که اوراق بهادار دارایی های ارز دیجیتال شده از قوانین اوراق بهادار مستثنی نیستند، حتی اگر دارای کاربرد باشند.

جنسلر اظهار داشت: «برخی مروجین اوراق بهادار دارایی‌های کریپتو ادعا می‌کنند که توکن آنها کارکردی فراتر از صرفاً یک وسیله سرمایه‌گذاری دارد.» همانطور که دادگاه‌ها در پرونده تلگرام و دیگران گفته‌اند، با این حال، برخی ابزارهای اضافی امنیت دارایی‌های ارز دیجیتال را حذف نمی‌کنند. از تعریف قرارداد سرمایه گذاری.»

مربوط: اقدامات ارز دیجیتال SEC در 6 ماه پس از ریزش FTX 183٪ افزایش یافت.

گنسلر اظهار داشت: این بدان معناست که صرافی‌های امنیتی کریپتو باید از قوانین اوراق بهادار، از جمله الزام به جداسازی «عملکردهای صرافی، کارگزار-فروشنده، و تسویه حساب» پیروی کنند. به نظر او، این جداسازی “به کاهش درگیری هایی که می تواند با ترکیب چنین خدماتی به وجود آید، کمک می کند.”

جنسلر غیرممکن بودن این جداسازی را رد کرد و گفت که جداسازی این سه عملکرد به سادگی نیازمند کار است.

رئیس SEC استدلال کرد که بازار فعلی ارزهای دیجیتال مملو از کلاهبرداری هایی است که به دلیل عدم انطباق صنعت با قوانین اوراق بهادار به وجود آمده است و اظهار داشت:

صراحتاً، با عدم انطباق گسترده، تعجب آور نیست که ما شاهد مشکلات زیادی در این بازارها بوده ایم. این داستان را قبلا دیده بودیم. این یادآور چیزی است که در دهه 1920 قبل از وضع قوانین اوراق بهادار فدرال داشتیم. هاکسترها کلاهبرداران هنرمندان کلاهبردار طرح های پونزی.”

راه حل، از نظر جنسلر، این است که اطمینان حاصل شود که صادرکنندگان اوراق بهادار کریپتو از قانون پیروی می کنند. این به این دلیل است که این کلاهبرداری‌ها «احتمالاً در بازارهایی اتفاق می‌افتد که صادرکنندگان و واسطه‌ها از قوانین اساسی پیروی نمی‌کنند».

جنسلر به عنوان رئیس SEC بوده است به شدت در صنعت کریپتو مورد انتقاد قرار گرفته است، به ویژه از زمانی که SEC شکایت هایی را علیه صرافی های ارز دیجیتال Binance و Coinbase تنظیم کرد. منتقدان می گویند که او دیدگاه بسیار گسترده ای نسبت به اختیارات نظارتی SEC دارد و همینطور است راندن نوآوری از ایالات متحده

این مطلب صرفاً از منبع ، ترجمه شده و مسئولیت آن با تریگر ویو نمی باشد.
اکانت پرمیوم تریدینگ ویو ارزان

لینک منبع خبر

سوال یا نظرت رو اینجا بنویس