بیت کوین از اوج سقوط کرد، پشتیبانی ETF ایالات متحده زیر سوال رفت

نیویورک/لندن (رویترز)-بیت کوین روز پنجشنبه پس از اولین اولین صندوق معاملاتی آتی بیت کوین در آمریکا از بالاترین سطح خود عقب نشینی کرد ، در حالی که تحلیلگران تأثیر بر جریان سرمایه گذاری ارزهای رمزنگاری شده را زیر سوال بردند.

بزرگترین ارز رمزنگاری شده جهان پس از ثبت رکورد 67016 دلار در روز چهارشنبه، در ساعت 2:10 بعد از ظهر به وقت شرقی با 4.35 درصد کاهش به 63122.78 دلار رسید.

پیش از این ، درست بعد از ساعت 7:30 صبح ، قیمت بیت کوین برای مدت کوتاهی در حدود 87٪ سقوط کرد و به 8200 دلار رسید ، اما فقط در بورس بایننس در ایالات متحده. سخنگوی Binance US گفت که به نظر می رسد فلاش کرش ناشی از یک اشکال در الگوریتم یک معامله گر سازمانی بوده است.

سخنگو گفت: “ما به بررسی این رویداد ادامه می دهیم، اما از معامله گر فهمیدیم که آنها اکنون باگ خود را برطرف کرده اند و به نظر می رسد که مشکل حل شده است.”

افزایش اخیر بیت کوین – شش ماه پس از بالاترین سطح قبلی آن به 64,895 دلار – بوسیله اولین ETF استراتژی بیت کوین ProShares (K: BITO ) تقویت شد.

دوازده ETF بیت کوین دیگر مبتنی بر آینده می توانند در ماه های آینده راه اندازی شوند ، و The Valkyrie Bitcoin Strategy ETF قرار است معاملات خود را روز جمعه تحت تیک تیک BTF آغاز کند. انتظار می رود ETF استراتژی بیت کوین VanEck هفته آینده تحت عنوان XBTF معامله شود.

سرمایه گذاران معتقدند راه اندازی طولانی مدت ETF های بیت کوین منجر به سرمایه گذاری بیشتر از سوی سرمایه گذاران خرده فروشی و نهادی می شود.

با این حال، تحلیلگران JP Morgan درباره اینکه افزایش قیمت بیت کوین از طرف ProShares ETF که تحت عنوان BITO معامله می شود، چقدر طولانی مدت خواهد بود، ابراز تردید کردند.

آنها در یادداشتی نوشتند: “آیا راه اندازی BITO به خودی خود سرمایه تازه تری را برای بیت کوین به ارمغان می آورد؟ ما با توجه به گزینه های سرمایه گذاری متعددی که سرمایه گذاران بیت کوین از قبل دارند، شک داریم.”

“گاوها این ETF را به عنوان یک ابزار سرمایه گذاری جدید می بینند که راه را برای ورود سرمایه جدید به بازارهای بیت کوین باز می کند. خرس ها ETF جدید را تنها به عنوان افزایشی اضافی برای فضای شلوغ خودروهای سرمایه گذاری بیت کوین می بینند.”

برخی از بازیکنان به جای محصولات سرمایه گذاری جدید، خطرات تورم را عامل افزایش بیت کوین می دانند.

با این حال ، دیگران پیش بینی می کردند که آخرین اوج بیت کوین می تواند منجر به افزایش بیشتر در سال جاری شود ، اما نه بدون مخالف.

ادوارد مویا، تحلیلگر ارشد بازار در Oanda می‌گوید: حرکت صعودی بیت‌کوین می‌تواند بسیار طولانی‌تر باشد، اما بحران جهانی انرژی را نباید نادیده گرفت. مصرف انرژی ارزهای دیجیتال می‌تواند بسیاری از دولت‌هایی را که در حال مبارزه با کمبود انرژی هستند مورد بررسی قرار دهد.

او گفت: اگر حرکت فعلی ادامه یابد، بیت کوین می تواند به سمت منطقه 75000 دلاری حرکت کند، اما “چراغ سبز به سمت 100،000 دلار تا زمانی که بحران جهانی انرژی در آینه دید عقب نباشد دشوار به نظر می رسد.”

اتر، دومین ارز دیجیتال بزرگ جهان، 1.87 درصد افزایش یافت و به 4090.30 دلار رسید – نزدیک به بالاترین رکورد خود یعنی 4380 دلار در ماه می.بیت کوین از اوج سقوط کرد، پشتیبانی ETF ایالات متحده زیر سوال رفت

“این مطلب صرفاً ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با تریگر ویو نمی باشد”

منبع