این ادغام توکن‌های غیرقابل تعویض در Metaverse است که باعث دگرگونی تعاملات ما در جهان‌های مجازی شده است

چرا برندهای بزرگ جهانی در حال آزمایش NFT در Metaverse هستند؟

بلاک چین یک فناوری اصلی است که با حل هزینه مضاعف با ظهور بلاک چین بیت کوین در سال 2008، خود را از سایر فناوری ها متمایز می کند. اما، فناوری بلاک چین و NFT چه ارتباطی با متاورس دارند؟ چرا شرکت های بزرگ با NFT ها در Metaverse آزمایش می کنند؟

متاورس

اصطلاح متاورس برای اولین بار در سال 1992 ظاهر شد، زمانی که نیل استفنسون رمان علمی تخیلی خود تصادف برفی را منتشر کرد . در این کتاب انسان ها با یکدیگر و با عوامل نرم افزاری مانند آواتارها در فضایی سه بعدی تعامل دارند که به عنوان استعاره ای از دنیای واقعی عمل می کند. در حالی که این استفنسون بود که اولین بار از این اصطلاح استفاده کرد، ایده جانشین مبتنی بر واقعیت مجازی برای اینترنت قبلاً توسط پیشگامان اینترنت در اواخر دهه 1970 و اوایل دهه 1980 مورد بحث قرار گرفته بود که اینترنت آینده را به عنوان یک فضای مجازی مشترک تصور می کردند. مکانی که در آن دنیای فیزیکی ما با فضای مجازی آمیخته می شود و فضاهای دیجیتالی جدیدی را در جایی در میان ایجاد می کند.

در این فضاها قوانین تغییر می کند. مردم در زندگی روزمره خود همان چیزی می شوند که آرزوی آن را دارند. آنها درون خود را از طریق آواتارهای دیجیتال بیان می کنند و حتی می توانند بت های دیجیتال خود را به این دنیا بیاورند. اکنون که کلمه “Metaverse” در جریان اصلی مورد توجه قرار گرفته است، برخی به فکر مفهوم سازی متاورس افتاده اند.

اما، تعریف متاورز هنوز هم تا حدودی یک قمار است. درست همانطور که در روزهای اولیه اینترنت، بسیاری نمی دانستند که این اینترنت چه خواهد شد، چه رسد به اینکه برای مدل های تجاری مانند اوبر، آمازون و نتفلیکس استفاده شود. وقتی مردم می گویند که متاورس این یا اینجا خواهد بود، به نظر من، هیچ کس واقعاً هیچ تصوری از اندازه و وسعت دقیق متاورس ندارد.

برای کسانی که هنوز نمی دانند متاورس چیست، فیلمی به کارگردانی استیون اسپیلبرگ و بر اساس رمان Ready Player One نوشته ارنست کلاین ارزش دیدن دارد.

مطالب مرتبط: واقعیت علمی تخیلی یا بلاک چین؟ OASIS ‘Ready Player One’ قابل ساخت است

متاورس و وب 3.0

دو روندی که جهان را در 10-15 سال آینده شکل خواهند داد، متاورس و گسترش آن در تمام جنبه های جامعه و وب 3.0 و دموکراتیک شدن اینترنت است.

اما، آیا متاورس و وب 3.0 یکسان نیستند؟ همانطور که هنوز هیچ تعریف مشخصی برای Metaverse وجود ندارد، همچنین هیچ مفهومی برای چیستی Web 3.0 وجود ندارد، که هر دو هنوز در حال بلوغ هستند.

مطالب مرتبط: متاورس: آیا این یک پناهگاه غیرمتمرکز خواهد بود یا یک استبداد متمرکز؟

با این حال، شناسایی برخی از ویژگی‌های Web 3.0 مانند تمرکز بر کاربر (و نه بر روی شرکت‌ها)، استفاده گسترده از هوش مصنوعی (به عنوان ابزاری قدرتمند برای ارائه بهترین تجزیه و تحلیل و بهترین نتیجه ممکن است. افراد)، و همچنین شبکه های توزیع شده (دیگر به سرورهای غول پیکر متمرکز داده وابسته نخواهیم بود). علاوه بر این، محتوای وب 3.0 با ویدیوها و تصاویر سه بعدی بیشتر گرافیکی تر خواهد بود. همچنین، در وب 3.0، واقعیت افزوده (AR) و واقعیت مجازی (VR) رایج خواهد بود و گرافیک واقعی تری را به برنامه ها و بازی ها می آورد.

با در نظر گرفتن این موضوع، می‌توان گفت که متاورس، که هنوز ابتدایی است، در چندین حوزه ساخته می‌شود که وب 3.0 بزرگترین آن است.

هم از بازی‌ها و هم از فضاهای اجتماعی مانند Second Life پشتیبانی می‌کند، یکی از تلاش‌های موفقیت‌آمیز برای ایجاد پورتال متاورس، اما نمی‌توان گفت که متاورس خود وب است.

متاورس و NFT

همانطور که در پاراگراف‌های قبلی دیدیم، اعضای جامعه فناوری از قبل یک عصر نمایی را پیش‌بینی می‌کردند که در آن «اینترنت آینده» ما را به Metaverse هدایت می‌کرد.

خب، آینده در حال کوبیدن است، اما تا همین اواخر، معلوم نبود این فضا با چند دنیای مجازی چگونه به پتانسیل کامل خود برسد. آیا متاورس می تواند اساساً نه تنها نحوه تعامل مردم با دنیای دیجیتال بلکه بخشی از دنیای واقعی را نیز تغییر دهد؟

این ادغام NFTها در متاورس است که باعث دگرگونی تعاملات ما در دنیای مجازی شده است و بخشی از دنیای واقعی را تحت تأثیر قرار می دهد. گوچی است به دنبال برای رسیدن به مصرف کنندگان جدید در دنیای مجازی در بازی Roblox. استراتژی استفاده شده فروش NFT برای آواتارهای نسخه محدود “Gucci Collection” در بازی Roblox است که شامل کیف، عینک و کلاه است.

در جولای امسال، کوکاکولا لباس‌های مجازی مارک دار را به عنوان توکن‌های غیرقابل تعویض، از جمله یک ژاکت «پوشیدنی» برای پوشیدن روی آواتارها در دنیای مجازی دسنترالند، راه‌اندازی کرد ، حتی یک مهمانی روی پشت بام را برای جشن راه‌اندازی بر روی پلتفرم میزبانی کرد. اکنون در ماه نوامبر، NASCAR یک ماشین دیجیتال را در پلتفرم بازی فرار از زندان Roblox راه اندازی می کند و لباس هایی را برای آواتار بازیکنان به فروش می رساند. بازیکنان همچنین می‌توانند لباس‌های NASCAR خود را به عنوان بخشی از یک مسابقه طرفداران با توسعه دهندگان بازی که به عنوان تأثیرگذار برای تبلیغ آنها در رسانه‌های اجتماعی عمل می‌کنند، بسازند.

NFT ها دروازه بسیاری از مهمانی ها در Metaverse هستند

سه ماهه گذشته، چندین برند جهانی NFT های خود را ایجاد کردند و توکن های غیرقابل تعویض خود را به دنیای مجازی راه اندازی کردند. دلیل؟

چشم‌ها و فرصت‌های تعاملی بسیار زیادی وجود دارد. در Roblox، بیش از 200 میلیون کاربر فعال ماهانه، که حدود نیمی از آنها زیر 13 سال سن دارند، صدها هزار بازی مجازی انجام می دهند، که اکنون بسیاری از آنها فعال سازی برند را در خود جای داده اند. Wonder Woman: The Themyscira Experience از WarnerMedia نزدیک به 30 میلیون بار در این پلتفرم بازدید شده است. و آنچه در مورد این ابتکار جالب است این است که منعکس کننده روند ملاقات شرکت ها با مصرف کنندگان خود در جایی است که آنها هستند.

همانطور که کوکاکولا و گوچی به ما نشان می دهند، صرف نظر از محصول یا بیانیه ماموریت شرکت، همه شرکت ها باید به شرط بندی در این حوزه جدید فکر کنند. اگرچه اکنون، متاورس هنوز بسیار نوپا است، و برندها هنوز در آغاز تحول دیجیتالی خود هستند، NFTها ثابت می‌کنند که دروازه‌ای عالی برای برندهای مختلف برای تجربه بسیاری از بخش‌های متاورس مانند نحوه عملکرد مالکیت دیجیتال، تأثیرات آن هستند. انتقال بخشی از اقتصاد به Metaverse و رفتار کاربر، از جمله.

مرتبط: صنعت جدید، قوانین جدید: ساخت Metaverse بدون تعصب

چهره جدید NFT ها با فناوری بلاک چین

NFT ها نشان دهنده یک دارایی غیرقابل تعویض در رسانه های دیجیتال هستند. در یک تعریف فنی تر ، NFT قطعه ای از کد نرم افزاری است که تأیید می کند که شما مالکیت یک دارایی دیجیتال غیرقابل تعویض یا نمایش دیجیتالی دارایی فیزیکی غیرقابل تعویض در رسانه دیجیتال را دارید.

توجه به این نکته مهم است که NFT ها قبل از اولین بلاک چین وجود داشته اند، اما فناوری بلاک چین با حل مشکل هزینه های مضاعف و اعطای کمبود، منحصر به فرد بودن و اصالت به یک توکن غیرقابل تعویض، بازارهای NFT را متحول کرده است.

بنابراین، اگر در یک بلاک چین ثبت شود، یک NFT واقعاً به یک دارایی منحصر به فرد تبدیل می شود که نمی توان آن را جعل کرد، دستکاری کرد یا کلاهبرداری کرد. فناوری بلاک چین ویژگی های اساسی NFT ها مانند مالکیت، انتقال و کنترل دسترسی و ویژگی های اضافی مانند مشخصات نحوه ادعای NFT را استاندارد کرده است. استانداردسازی NFT ها از طریق فناوری بلاک چین، قابلیت همکاری را نیز فعال کرده است و به NFT ها اجازه می دهد راحت تر بین اکوسیستم های مختلف حرکت کنند.

از سال 2017، NFTها را می‌توان فوراً در ده‌ها ارائه‌دهنده کیف پول مختلف مشاهده کرد، قابل معامله در بازارهای متعدد و در چند دنیای مجازی مورد نیاز است، زیرا استانداردهای باز فعال شده توسط فناوری بلاک چین یک API واضح، سازگار و قابل اعتماد با مجوز خواندن و نوشتن داده‌ها ارائه می‌کنند.

از سوی دیگر، قابلیت تعامل، قابلیت تجارت NTF ها را با اجازه داد و ستد آنها در خارج از محیط اصلی و در هر ارزی – از استیبل کوین ها و ارزهای دیجیتال گرفته تا ارزهای دیجیتال – گسترش داده است. و این مزیت قابل مذاکره نیز باعث گذار از یک اقتصاد NFT بسته اولیه به اقتصاد بازار آزاد شده است. به همین دلیل، بازار NFT که قبلا بسته شده بود و محدود به پلتفرمی بود که در آن ایجاد شده بودند، به یک بازار آزاد با تجارت در دنیای واقعی و اخیراً در دنیای مجازی تبدیل شده است.

در حالی که بسیاری هنوز NFT را یک مد گذرا می‌دانند، رهبران صنعت متوجه شده‌اند که ادغام فناوری بلاکچین به NFT و ادغام آن در Metaverse قطعه گمشده برای ایجاد یک “متاورس عملکردی” است. یک متاورس کاملاً کاربردی، دارای پتانسیل تغییر اساسی نحوه تعامل افراد با دنیای دیجیتال و فراتر رفتن از آن و ادغام آن با دنیای واقعی است.

این یک تجربه مجازی جمعی واقعی است که می‌تواند نه تنها صنعت خلاق را با باز کردن درهای جدیدی به روی سازندگان، بازیکنان و هنرمندان بازآفرینی کند، بلکه برای ادغام دنیای فیزیکی با دنیای دیجیتال نیز فراهم کند.

با نگاهی به اینکه در روزهای اولیه اینترنت کجا بودیم، کجا هستیم و مهمتر از آن به کجا می رویم، متوجه می شویم که اجتناب ناپذیر بودن فضاهای مجازی مشترک، به زندگی عمومی و خصوصی ما تغییر می کند.

و شما، آیا تا به حال یک NFT در دنیای مجازی خریده اید؟ آیا می‌توانید با توجه به آنچه در اینجا دیده‌ایم، تشخیص دهید که NFT و Metaverse چگونه می‌توانند بر زندگی روزمره شما تأثیر بگذارند یا بر آن تأثیر بگذارند؟ تا جلسه بعدی ما به این موضوع فکر کنید.

این مطلب صرفا ترجمه از منبع ذکر شده می باشد و مسئولیت آن با تریگر ویو نمی باشد.

منبع