برند لوکس هرمس پس از انتشار مجموعه متابیرکینز NFT خود که محصول کیف Birkin این شرکت را بدون اجازه به تصویر می‌کشید، علیه هنرمند دیجیتال میسون روچیلد شکایت کرد.

Hermes v MetaBirkin: استوش علامت تجاری NFT در منهتن محاکمه می شود


محاکمه نقض علامت تجاری بین برند لوکس فرانسوی هرمس و هنرمند دیجیتال میسون روچیلد قرار است در 30 ژانویه در دادگاه فدرال منهتن برگزار شود.

برند لوکس توکن غیرقابل تعویض را متهم کرد (NFT) هنرمند نقض علامت تجاری برای تبلیغ و فروش MetaBirkins، مجموعه NFT که گفته می شود از کیف های Birkin این گروه الهام گرفته شده است.

محاکمه و شکایت مرتبط با آن در دادگاه منطقه ای ایالات متحده برای ناحیه جنوبی نیویورک را می توان برای اولین بار به ۱۴ ژانویه ۲۰۲۲ ردیابی کرد، زمانی که هرمس برای اولین بار شکایتی را علیه میسون روچیلد ارائه کرد، پس از اینکه هنرمند ظاهراً از توقف فروش NFT خود امتناع کرد. مجموعه.

MetaBirkins کیف های دستی Birkin را به جای چرم با خز رنگارنگ به تصویر می کشد. منبع: MetaBirkins Twitter

طبق نظر دادگاه اسناد هرمس که در 23 ژانویه ثبت شد، استدلال می‌کند که این مجموعه به‌طور نامناسبی از علامت تجاری Birkin استفاده کرده است و به طور بالقوه مشتریان را به این باور که برند لوکس از این پروژه پشتیبانی می‌کند سردرگم کرده است.

در همین حال، اسناد دادگاه همچنین نشان می دهد که روچیلد معتقد است که کار او تحت متمم اول محافظت می شود – که اجازه نمی دهد هیچ محدودیتی برای آزادی بیان وجود داشته باشد.

تعدادی از وکلای مالکیت معنوی و کارشناسان حقوقی در روزهای نزدیک به دادگاه اظهار نظر کرده و خاطرنشان کردند که این پرونده می تواند پیامدهایی برای صنعت NFT داشته باشد.

لورا لامانسکی، یکی از همکاران شرکت حقوقی Michael Best & Friedrich LLP، در 18 ژانویه این پرونده را “نقطه عطف مهمی برای Web3 و کالاهای دیجیتال” خواند. پست بحث در مورد آزمایش و پیامدهای احتمالی آن برای آینده صنعت NFT.

او گفت: “این سوال باقی می ماند: تا چه حد علائم تجاری دنیای واقعی در دنیای دیجیتال قابل اجرا هستند؟ ما این پرونده را از نزدیک زیر نظر خواهیم گرفت تا تعیین کنیم که چگونه می توان به بهترین نحو حقوق را در حوزه دیجیتال تقویت کرد.”

لامانسکی افزود: «امیدواریم که این موضوع روشن کند که چگونه آثار هنری و اصلاحیه اول با کالاهای مصرفی و NFTها تعامل دارند و تا چه حد حقوق یک برند در علائم تجاری یا محصولات آن در فضای دیجیتال گسترش می یابد.

مربوط: “موج دعوی قضایی” به فضای NFT به دلیل مشکلات کپی رایت فراوان

مایکل کاسدان، وکیل بلاک چین و فناوری نیز این پرونده را پیگیری کرده است، اما به نظر نمی رسد که نتیجه آن بیش از حد قابل توجه باشد.

او گفت: “در پایان این فقط یک نقطه داده پرونده دادگاه منطقه خواهد بود، اما قطعا یک مورد جالب است.”

برندها و شرکت ها شروع به سرکوب پروژه های NFT کرده اند که ادعا می کنند حق چاپ، مالکیت معنوی و علائم تجاری را نقض می کنند.

در 4 فوریه 2022، نایک علیه StockX شکایت کرد به دلیل نقض علامت تجاری، زیرا ظاهراً فروشنده آنلاین NFTهایی را شبیه کفش های کتانی نایک ایجاد کرده است.

در سپتامبر 2022، کارگردان فیلم کوئنتین تارانتینو مجبور شد رسیدگی به دعوای Miramax پس از اینکه ارائه‌دهنده بلاک‌چین لایه پایه Secret Network حراج «صحنه‌های فیلم‌نامه برش‌نخورده» از فیلم Pulp Fiction تارانتینو در سال 1994 را به عنوان NFT اعلام کرد.

این مطلب صرفاً از منبع ، ترجمه شده و مسئولیت آن با تریگر ویو نمی باشد.
کتاب های بازار مالی

لینک منبع خبر