بیت کوین امروز کاهش قابل توجهی را تجربه می کند و به زیر مرز 64000 دلار رسیده و به 63564 دلار می رسد. این کاهش نشان دهنده کاهش 2.5 درصدی در 24 ساعت گذشته و کاهش کلی 12 درصدی طی دو هفته گذشته است. در میان این روند نزولی، آرتور هیز، یکی از بنیانگذاران BitMEX، نه تنها موضع صعودی خود را در مورد بیت کوین حفظ می کند، بلکه به طور فعال سرمایه گذاری را تشویق می کند و از یک استراتژی برای “خرید افت” حمایت می کند. خوش بینی و نصیحت او عمیقاً ریشه در یک تحلیل و بررسی شرایط اقتصاد جهانی و سیاست های بانک مرکزی، که به اعتقاد او به نفع ارزهای دیجیتال مانند بیت کوین خواهد بود.

افت بیت کوین را بخریم؟

بینش های هیز توجه را به سیاست های پولی تهاجمی که توسط بانک های مرکزی، به ویژه فدرال رزرو ایالات متحده اجرا می شود، جلب می کند. این سیاست ها از جمله افزایش سریع نرخ بهره– تهاجمی ترین از دهه 1980 – در پاسخ به افزایش تورم در ایالات متحده آغاز شد. افزایش ها تأثیر عمیقی بر بازار اوراق قرضه داشته است، به ویژه تأثیرگذار است خزانه داری ایالات متحده (USTs)که به دلیل افزایش بازدهی با کاهش قیمت مواجه شد. بانک‌های ژاپنی در جستجوی بازدهی در میان نرخ‌های بهره نزدیک به صفر داخلی، سرمایه‌گذاری هنگفتی در این UST‌ها کرده بودند.

خواندن مرتبط

این استراتژی زمانی که نرخ بهره در ایالات متحده افزایش یافت نتیجه معکوس داد و منجر به زیان قابل توجه کاغذ برای این بانک ها شد. هیز به طور خاص به وضعیت بانک نورینچوکین اشاره می کند که مجبور شد 63 میلیارد دلار اوراق قرضه خارجی، عمدتاً UST، برای کاهش این ضررها بفروشد. این سناریو بر ابعاد گسترده تری تاکید می کند روند در بین بانک های ژاپنی، که ممکن است نیاز به تخلیه UST ها و سایر اوراق قرضه خارجی داشته باشد زیرا آنها با واقعیت های اقتصادی جدید تحمیل شده توسط سیاست پولی ایالات متحده سازگار می شوند.

هیز استدلال می کند که این تحولات پیامدهای مهمی برای بازار ارزهای دیجیتال، به ویژه بیت کوین دارد. او خاطرنشان می‌کند که واکنش‌های بانک‌های مرکزی برای تثبیت بازارهای مالی – مانند تصمیم فدرال رزرو برای ارائه پشتوانه کامل در مارس 2023 به دنبال یک سری از شکست‌های بانکی – به طور غیرمستقیم به نفع ارزهای دیجیتال است. این مداخله منجر به افزایش قیمت بیت کوین شد و وضعیت آن را به عنوان یک سرمایه گذاری جایگزین مناسب در زمان بی ثباتی مالی تقویت کرد.

علاوه بر این، هیز به جزئیات عملیاتی تسهیلات مخزن FIMA اشاره می کند که توسط فدرال رزرو برای تقویت نقدینگی گسترش یافته است. او توضیح می دهد: «افزایش تسهیلات بازپرداخت FIMA نشان دهنده افزایش نقدینگی دلاری به بازارهای جهانی پول است. همه می دانید که این برای بیت کوین و کریپتو چه معنایی دارد… به همین دلیل فکر کردم لازم است خوانندگان را در مورد راه دیگری از چاپ پول مخفیانه آگاه کنم. این مکانیسم به بانک‌های مرکزی اجازه می‌دهد تا دارایی‌های UST خود را با دلار مبادله کنند، عرضه دلار را بدون سیل کردن بازار با اوراق قرضه افزایش دهند و احتمالاً بازدهی را بالا ببرند.

خواندن مرتبط

به گفته هیز، پیامدهای آن برای بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال عمیق است. او پیشنهاد می‌کند که از آنجایی که بانک‌های مرکزی، به‌ویژه بانک ژاپن، ممکن است از این تسهیلات برای مدیریت قرار گرفتن در معرض USTs استفاده کنند، افزایش نقدینگی ناشی از دلار می‌تواند سرمایه‌گذاران را به سمت ارزهای دیجیتال سوق دهد. این حرکت به عنوان پوششی در برابر تورم احتمالی و کاهش ارزش پول ناشی از این انبساط های پولی دیده می شود.

هیز به وضوح تأثیر اینها را توصیف می کند مانورهای کلان اقتصادی در مورد بازار کریپتو: «همانطور که بسیاری شروع به تعجب کردند که تکان بعدی نقدینگی دلار از کجا می‌آید، سیستم بانکی ژاپن جرثقیل‌های اوریگامی متشکل از اسکناس‌های دلاری تا شده را روی دامان سرمایه‌گذاران کریپتو انداخت. این تنها یکی دیگر از ستون‌های بازار ارز دیجیتال است. عرضه دلار باید افزایش یابد تا سیستم مالی کثیف فعلی مبتنی بر دلار Pax Americana حفظ شود.

هیز در یک فراخوان جمعی به جامعه کریپتو نتیجه‌گیری می‌کند: «با من بگو، «شیکاتا گا نای»، و قیمت لعنتی را بخر!» از طریق این بیانیه، او بر این باور خود تأکید می کند که با وجود شرایط بی ثبات بازار، تحولات اقتصادی و پولی زمینه ای شرایط مطلوبی را برای رشد بیت کوین ایجاد می کند. تحلیل او نشان می‌دهد که سرمایه‌گذاران باهوش باید کاهش قیمت‌های فعلی را به عنوان فرصت‌های خرید در نظر بگیرند، با توجه به پس‌زمینه اقتصادی گسترده‌تر که او معتقد است به افزایش علاقه و سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال ادامه می‌دهد.

در زمان انتشار، BTC با قیمت 64159 دلار معامله شد.

کاهش قیمت بیت کوین به زیر 64000 دلار، نمودار 1 روزه | منبع: BTCUSD در TradingView.com

تصویر برجسته از فورکست نیوز، نمودار از TradingView.com

این مطلب صرفاً از منبع ، ترجمه شده و مسئولیت آن با تریگر ویو نمی باشد.
خرید اکانت تریدینگ ویو

لینک منبع خبر