بیت کوین به سرعت در حال فروش است. با نرخ های نقدی، باارزش ترین سکه جهان در آخرین روز معاملات بیش از 5 درصد کاهش یافت و به روند کاهشی خود ادامه داد و به راحتی 60000 دلار را شکست. تعداد دور روانشناختی در چند روز گذشته سطحی بوده است که باید مراقب آن بود، به ویژه پس از افزایش در آخر هفته.

بیت کوین سقوط کرد: آیا زمان خرید فرا رسیده است؟

در حالی که بیت کوین در حال کاهش است و فروشندگان بی امان هستند، یک تحلیلگر فکر می کند که اکنون زمان مناسبی برای انباشته شدن است. در پستی در X، تحلیلگر استدلال می کند که بیت کوین در آستانه فاز “بهار” در مدل انباشت مجدد Wyckoff قرار دارد.

ممکن است بیت کوین در حال آماده شدن برای صعود بهار است | منبع: @el_crypto_prof via X

مدل Wyckoff یک ابزار تحلیل تکنیکال است که توسط معامله گران و چارتیست ها استفاده می شود. به طور سنتی، از الگوهای قیمت و حجم برای شناسایی حرکات بالقوه قیمت استفاده می کند.

خواندن مرتبط

در حالی که Wyckoff مراحل متعددی را در مورد الگوهای قیمت توصیف می کند، مرحله “بهار” چیزی است که اغلب معامله گران همیشه دنبال می کنند. وقتی قیمت‌ها از این مرحله بالاتر می‌روند، سکه تمایل دارد از محدوده فعلی در پس افزایش حجم معاملات خارج شود.

با نگاهی به نمودار روزانه بیت کوین، مشهود است که قیمت ها در حال تثبیت بوده اند. تاکنون، حمایت اولیه در حدود پایین‌ترین حد ممکن در ماه مه و ژوئن 2024 است. پس از آن، قیمت ها پایین آمدند و به زیر 57000 دلار رسیدند و در ماه می به حدود 56500 دلار رسیدند. مقاومت بین 72000 دلار و حداکثر مارس 2024 در انتهای بالایی قرار دارد.

روند نزولی قیمت بیت کوین در نمودار روزانه |  منبع: BTCUSDT در Binance، TradingView
روند نزولی قیمت بیت کوین در نمودار روزانه | منبع: BTCUSDT در Binance، TradingView

همانطور که هست، بیت کوین در حال آزمایش مجدد پشتیبانی اولیه است، با میله 4 جولای که 60,000 دلار را سوراخ کرد و اوایل امروز به 56,900 دلار کاهش یافت. بر اساس مدل Wyckoff، قیمت ها برای فاز بهار آغاز می شود. این پیش نمایش باقی خواهد ماند، به خصوص اگر هیچ تاییدی در مورد ضررهای امروز وجود نداشته باشد.

ماینر تسلیم می شود اگرچه دارندگان بلندمدت نمی فروشند

اگرچه تحلیلگر خوش بین است، اما همه خوشبین نیستند. به گفته ویلی وو، تحلیلگر زنجیره ای، فروش فعلی در درجه اول است رانده توسط کاپیتولاسیون معدنچی با نگاهی به روبان‌های هش بیت کوین، به نظر می‌رسد که این افت شروع شده است زیرا بازار ماینرهای ضعیف را از بین می‌برد.

از 20 آوریل نصف کردن، شبکه بیت کوین به طور خودکار پاداش های BTC را به نصف کاهش داد و به 3.125 BTC رساند. این حرکت خودکار فشار بیشتری را بر معدنچیان وارد کرد که باید سرمایه خود را برای خرید تجهیزات و کارکرد موثر سرمایه گذاری کنند. با کاهش درآمد، تنها کارآمدترین ماینرها شانس فعالیت سودآور را دارند.

خواندن مرتبط

در نتیجه، کسانی که نمی توانند تجهیزات خود را ارتقا دهند، مجبور به خروج از صحنه می شوند. اگر این کار را نکنند، بدون شانس برنده شدن مداوم جوایز بلوک، کار می کنند. در طول هشت ماه گذشته، داده های زنجیره ای نشان می دهد که ماینرها بیت کوین را تخلیه کرده اند، با روند صعودی سه ماهه اول 2024 مقابله کرده و اصلاح را از آوریل بدتر کرده اند.

عرضه غیر نقدی BTC |  منبع: @Plamen__Andonov via X
عرضه غیر نقدی BTC | منبع: @Plamen__Andonov via X

در این میان، دارندگان بلندمدت، عمدتاً مؤسسات و نهنگ‌ها، فروش خود را در اواسط ژانویه 2024 متوقف کردند. سپس، کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) اولین جایگاه را برای صندوق قابل معامله در بورس بیت‌کوین (ETF) تأیید کرد.

به عنوان شاهد، «عرضه غیر نقدی» بیت‌کوین، که تعداد سکه‌هایی را که بیش از دو سال جابجا نشده‌اند را نشان می‌دهد، تقریباً در بالاترین حد خود قرار دارد.

تصویر ویژه از DALLE، نمودار از TradingView

این مطلب صرفاً از منبع ، ترجمه شده و مسئولیت آن با تریگر ویو نمی باشد.
خرید اکانت تریدینگ ویو

لینک منبع خبر