بیت کوین طی روز گذشته افت داشته است و قیمت دارایی را به زیر 67000 دلار رسانده است. در اینجا سطح پشتیبانی تاریخی است که دارایی می تواند در مرحله بعدی از آن بازدید کند.

بیت کوین اکنون با قیمت واقعی کوتاه مدت نگهدارنده فاصله زیادی ندارد

همانطور که تحلیلگر جیمز ون استراتن در یک پست در X، قیمت واقعی دارندگان کوتاه مدت بیت کوین اخیراً افزایش یافته است و در حال حاضر حدود 64000 دلار است.

قیمت واقعیدر اینجا به یک معیار روی زنجیره اشاره دارد که مبنای هزینه متوسط ​​سرمایه گذاران در بازار بیت کوین را پیگیری می کند. این شاخص بر اساس “کلاه واقعی” مدل برای ارز دیجیتال.

خواندن مرتبط

وقتی قیمت نقدی دارایی بیشتر از قیمت واقعی است، به این معنی است که سرمایه‌گذاران در حال حاضر دارای سود خالص غیر واقعی هستند. از سوی دیگر، ارزش سکه در زیر متریک حاکی از تسلط زیان در بازار است.

در زمینه موضوع فعلی، قیمت واقعی یک بخش خاص مورد توجه است: دارندگان کوتاه مدت (STHs). STH ها شامل تمام سرمایه گذارانی می شود که سکه های خود را در 155 روز گذشته خریداری کرده اند.

در اینجا نموداری وجود دارد که روند قیمت واقعی STH های بیت کوین را در چند سال گذشته نشان می دهد:

به نظر می رسد ارزش این اندیکاتور در ماه های اخیر در حال افزایش بوده است | منبع: @jvs_btc در X

همانطور که در نمودار بالا نشان داده شده است، قیمت واقعی بیت کوین STH در طول رالی به سرعت به سمت قیمت بالای تاریخ (ATH) در اوایل سال صعود کرد. این روند به طور طبیعی منطقی است، زیرا STH ها نشان دهنده سرمایه گذاران جدید در بازار هستند که با بالا رفتن دارایی مجبور به خرید با قیمت های بالاتر می شدند و در نتیجه میانگین گروه را بالا می برد.

از زمان فاز تثبیت بیت کوین پس از ATH ماه مارس، روند صعودی این اندیکاتور کند شده است، اما ارزش آن در حال افزایش است. پس از آخرین افزایش، متریک به 64000 دلار نزدیک شده است.

حال، قیمت واقعی STH ها چه اهمیتی دارد؟ از لحاظ تاریخی، این اندیکاتور به نوبت به عنوان یک خط حمایت و مقاومت اصلی برای ارز دیجیتال عمل می کند.

در طول دوره‌های صعودی، این معیار می‌تواند شکل‌گیری پایین‌ترین ارز دیجیتال را تسهیل کند، بنابراین آن را بالاتر از خودش نگه می‌دارد، در حالی که روندهای نزولی به طور کلی شاهد این هستند که خط به عنوان مانعی مانع از فرار سکه از بالای آن می‌شود. انتقال فراتر از این سطح به طور کلی منعکس کننده یک روند چرخشی برای سکه است.

این الگوی ظاهری احتمالاً پابرجا مانده است زیرا STH ها که دست های نسبتاً بی تجربه هستند، می توانند کاملاً واکنشی باشند. مبنای هزینه برای هر سرمایه‌گذار سطح مهمی است، اما این گروه، به‌ویژه، زمانی که آزمایش مجدد مبنای هزینه‌شان انجام می‌شود، می‌تواند بیشتر دچار وحشت شود.

هنگامی که احساسات در بازار صعودی است، STH ها می توانند تصمیم بگیرند زمانی که قیمت به پایه هزینه متوسط ​​آنها کاهش می یابد، خرید بیشتری انجام دهند و معتقدند که این کاهش صرفاً یک فرصت “کاهش” است. با این حال، در مراحل نزولی، آنها ممکن است در عوض با فروش وحشتناک به چنین آزمایش مجدد واکنش نشان دهند.

خواندن مرتبط

نمودار نشان می دهد که بیت کوین حول این خط در طول سقوط در پایان آوریل/شروع ماه می پشتیبانی پیدا کرد، که به طور بالقوه نشان می دهد که احساسات صعودی همچنان غالب بوده است.

با کاهش قیمت بیت کوین به زیر 67000 دلار در روز گذشته و نزدیک شدن قیمت واقعی STH به 64000 دلار، جالب است که ببینیم این بار آزمایش مجدد بالقوه چگونه انجام می شود.

قیمت بیت کوین

در زمان نگارش این مقاله، بیت کوین در حدود 66800 دلار معامله می شود که در هفته گذشته بیش از 3 درصد کاهش داشته است.

نمودار قیمت بیت کوین
به نظر می رسد قیمت دارایی اخیراً کاهش یافته است | منبع: BTCUSD در TradingView

تصویر برجسته از Dall-E، Glassnode.com، نمودار از TradingView.com

این مطلب صرفاً از منبع ، ترجمه شده و مسئولیت آن با تریگر ویو نمی باشد.
خرید اکانت تریدینگ ویو

لینک منبع خبر