داده های اخیر کریپتوQuant دارد آشکار کرد یک فاز نزولی برای اتریوم (ETH)، زیرا معامله گران آتی فعالیت فروش قوی از خود نشان می دهند.

جامعه کریپتو از نزدیک این تحولات را رصد می کند، به ویژه در شرایطی که اتریوم در تلاش برای نگه داشتن بالای مرز 3500 دلار است، که باعث افزایش تنش می شود. بازار در حال حاضر نوسان است.

خواندن مرتبط

احساسات بازار اتریوم و تحلیل بر اساس اندیکاتور

داده‌های کریپتوQuant شرایط کنونی بازار اتریوم را روشن کرده است که نشان‌دهنده یک پتانسیل است ادامه روند نزولی فعلی. این تحلیل بر روی «نسبت فروش خریدار،» یک شاخص مهم از احساسات بازار در عرصه آتی متمرکز است.

این معیار تعادل بین فعالیت خرید در مقابل فروش را ارزیابی می کند. نسبت بالای 1 نشان دهنده تسلط خریداران است که نشان دهنده فشار خرید قوی تر است، در حالی که مقدار زیر 1 نشان دهنده فروش تهاجمی است.

متاسفانه برای اتریوم سرمایه گذاران و علاقه مندان، این نسبت اخیراً به زیر 1 رسیده است و نشان می دهد که فروشندگان بر خریداران غالب هستند.

نسبت خرید خریدار اتریوم (ETH) | منبع: کریپتوQuant

این روند نزولی با کاهش قابل توجه نسبت فروش خریدار منعکس شده است که به شدت کاهش یافته است و نشان دهنده تغییر آشکار به سمت تسلط فروشنده است.

چنین فروش تهاجمی می تواند ناشی از هدف معامله گران برای سرمایه گذاری بر سودهای سفته بازی یا کاهش ریسک در میان نوسانات شدید بازار باشد.

تداوم این روند یک سیگنال نگران کننده برای چشم انداز کوتاه مدت قیمت اتریوم است زیرا در تلاش است سطوح پشتیبانی را پیدا کنید که می تواند ارزش آن را تثبیت کند. تحلیلگر ارزهای دیجیتال، شایان BTC، که این به روز رسانی را در پلتفرم برداشت سریع کریپتوQuant منتشر کرده است، به ویژه خاطرنشان کرد:

این افت قابل توجه در متریک یک سیگنال نزولی است که نشان می دهد در صورت ادامه این روند، روند نزولی فعلی ممکن است ادامه یابد.

پیامدها: رفتار معاملاتی فعلی ETH

شاخص های نزولی بیش از یک نگرانی زودگذر هستند. آنها تأثیرات محسوسی بر موقعیت بازار اتریوم دارند. طی هفته گذشته، اتریوم با کاهش 2 درصدی همراه بوده است که تنها در 24 ساعت گذشته افت شدیدتر نزدیک به 6 درصدی داشته است و قیمت آن را به 3471 دلار کاهش داده است.

نمودار قیمت اتریوم (ETH) در TradingView
قیمت ETH در نمودار 2 ساعته به سمت بالا حرکت می کند. منبع: ETH/USDT در TradingView.com

این اصلاح به دنبال بالاترین قیمت اخیر نزدیک به 4000 دلار در اواخر ماه مه است که نوسانات بی ثباتی را نشان می دهد که می تواند بر احساسات سرمایه گذاران و پویایی بازار تأثیر بگذارد.

علاوه بر این، چالش های اتریوم با ظهور پلتفرم های رقیب مانند Polygon که اخیرا گزارش شده است تعداد کاربران فعال ماهانه بالاتر از اتریوم است.

در حالی که این به طور مستقیم بر قیمت اتریوم تأثیر نمی گذارد، اما سیگنال های تغییر تنظیمات در اکوسیستم بلاک چین، به طور بالقوه توجه و سرمایه گذاری را از اتریوم منحرف می کند.

خواندن مرتبط

چنین تغییراتی برای نظارت سرمایه‌گذاران بسیار مهم است، زیرا می‌توانند جهت‌های استراتژیک اتریوم و رقبای نوظهور آن را در فناوری‌های بلاک چین دیکته کنند.

تصویر ویژه ایجاد شده با DALL-E، نمودار از TradingView

این مطلب صرفاً از منبع ، ترجمه شده و مسئولیت آن با تریگر ویو نمی باشد.
خرید اکانت تریدینگ ویو

لینک منبع خبر