اتریوم در میان توسعه دهندگان تسلط دارد اما رقبا سریعتر رشد می کنند

کل توسعه دهندگان فعال ماهانه اندازه گیری شده به رکورد بیش از 18000 رسید، اما اتریوم بیشترین تعداد آنها را حفظ کرده است.

اکوسیستم اتریوم هنوز توسعه دهندگان بسیار بیشتری نسبت به شبکه های رقیب دارد، اما آنها با نرخ رشد سریع تری پیش می روند.

رقبای اتریوم مانند پولکادوت، سولانا و زنجیره هوشمند بایننس از نظر فعالیت های توسعه با سرعت بیشتری در حال رشد هستند. گزارش در 6 ژانویه

این نشان داد که بیش از 4000 توسعه‌دهنده متن‌باز فعال ماهانه بر روی اتریوم کار می‌کنند – که بسیار بیشتر از 680 نفری است که در شبکه بیت‌کوین کار می‌کنند. در تمام زنجیره‌ها، مجموع برنامه‌نویسان فعال ماهانه اندازه‌گیری شده بیش از 18400 نفر بود و رکورد تعداد commit‌های کد توسط توسعه‌دهندگان جدید در سال 2021 با بیش از 34000 شکسته شد.

اندازه‌گیری‌ها با تجزیه و تحلیل حدود 500000 مخزن کد و 160 میلیون تعهد کد، که تغییرات یا به‌روزرسانی‌های کد هستند، به دست آمد. در این گزارش اشاره شد که اتریوم، پولکادوت، کاسموس، سولانا و بیت کوین پنج اکوسیستم بزرگ توسعه دهنده به طور کلی هستند.

طبق این گزارش، Polkadot در مجموع حدود 1500 توسعه دهنده دارد، در حالی که Cosmos و Solana هر کدام حدود هزار توسعه دهنده هستند.

دیگر اکوسیستم های فعال از نظر توسعه دهندگان ماهانه Cosmos، NEAR بود که در ماه اکتبر یک صندوق توسعه دهنده 800 میلیون دلاری راه اندازی کرد، Tezos، Polygon و Cardano هر کدام با بیش از 250 برنامه نویس فعال ماهانه.

در حالی که اتریوم همچنان مسلط است – بیش از 20 درصد از توسعه دهندگان جدید وب 3 به اکوسیستم آن پیوستند – شبکه های رقیب رشد بیشتری را تجربه کرده اند.

Polkadot، Solana، NEAR، BSC، Avalanche و Terra سریعتر از Ethereum در مقاطع مشابه در تاریخ خود رشد می کنند.

رشد توسعه‌دهندگان اکوسیستم از زمان اولین ارتکاب – Electric Capital

این گزارش میانگین توسعه دهندگان فعال ماهانه را بین دسامبر 2020 و دسامبر 2021 مقایسه کرد و اشاره کرد که Solana 4.9 برابر رشد کرده است، NEAR نرخ رشد 4 برابری داشته و توسعه دهندگان ماهانه Polygon بیش از دو برابر شده است. Cosmos در طول سال 2021 رشدی 70 درصدی در میانگین توسعه دهندگان فعال ماهانه و BSC 80 درصدی داشته است.

در حالی که ارقام رشد توسعه برای پروژه‌های در مراحل اولیه بسیار چشمگیر است، اتریوم همچنان پادشاه است. این اکوسیستم همچنان بزرگترین شبکه ابزارها، دپ ها و پروتکل ها را حفظ می کند و 2.8 برابر بزرگتر از نزدیک ترین رقیب خود، پولکادوت است.

مربوط: Vitalik در مورد توسعه اتریوم می گوید: “ما 50٪ از راه را به آنجا طی کرده ایم.”

Solana، Avalanche، BSC، NEAR و Terra در طول یک سال گذشته به عنوان هاب های DeFi ظاهر شده اند. با افزایش پذیرش، توسعه دهندگان بیشتری را جذب کنید. مشارکت کنندگان فعال ماهانه تمام وقت DeFi 64 درصد رشد کردند و بیش از 500 توسعه دهنده جدید هر ماه سال گذشته به غیر از ژانویه کد را به پروژه DeFi کمک کردند.

این مطلب صرفاً از منبع ، ترجمه شده و مسئولیت آن با تریگر ویو نمی باشد.

لینک منبع خبر

سوال یا نظرت رو اینجا بنویس