اتریوم (ETH) در پایان ماه مه به دلیل شایعات مربوط به تایید ETH ETF (صندوق های قابل معامله در بورس) در ایالات متحده، رشد قابل توجهی داشت. این حرکت صعودی قیمت توکن را از محدوده قیمتی 3000 دلار به مرز 3900 دلار رساند.

خواندن مرتبط

پس از تایید، دومین ارز دیجیتال بزرگ، عملکردی قوی از خود نشان داد و بین سطوح 3700 تا 3800 دلار تثبیت شد. برخی از تحلیلگران ارزهای دیجیتال بر این باورند که اتریوم در حال آماده شدن برای یک آزمایش مهم است و به زودی به اهداف صعودی بالاتر از محدوده قیمتی 10000 دلاری می‌پردازد.

“سال باشکوه” ETH به این سطح بستگی دارد

به گفته تحلیلگر کریپتو Jelle، یک بخش اجتماعی در حال حاضر توسط احساسات منفی نسبت به اتریوم هدایت می شود. احساسات نزولی که ظاهراً ناشی از شکست اتریوم در به دست آوردن مجدد سطح مقاومت 4000 دلاری است، باعث شده «بسیاری از افراد در اینجا بیش از حد مسائل را پیچیده کنند».

در نتیجه، ژل از سرمایه‌گذاران خواست که وحشت نکنند، زیرا دلیلی برای «نزولی» وجود ندارد. این تحلیلگر ارزهای دیجیتال، حرکات مهم که پادشاه آلتکوین ها در دو هفته گذشته دیده است را برجسته کرد.

با توجه به تایید نقطه ای ETH ETF، اتریوم شکست الگوی گوه در حال سقوط چند ماهه. در آن زمان، ETH با موفقیت محدوده قیمت 3600 دلار را به دست آورد و به طور خلاصه محدوده قیمت 3900 دلار را آزمایش کرد.

ETH از یک الگوی گوه سقوط چند ماهه خارج می شود. منبع: کریپتوJelle در X

پس از بازیابی این سطح حمایت مهم، اتریوم بالاتر از آن تثبیت شده است و از 28 می بین محدوده قیمتی 3700 تا 3800 دلار در نوسان بوده است. به گفته این تحلیلگر، این ارز دیجیتال “در حال بازیابی پایین ترین محدوده محدوده انباشت مجدد 3 ساله است.”

Per Jelle's چارت سازمانی، اتریوم در حال به دست آوردن پایین ترین محدوده دوره صعودی قبلی است که می تواند منجر به یک دوره گسترش شود. اگر دومین ارز دیجیتال بزرگ از نظر ارزش بازار بالاتر از این سطح مهم باقی بماند، اتریوم “سال باشکوهی خواهد داشت.”

علاوه بر این، تحلیلگر معتقد است که آخرین مانع اتریوم برای غلبه بر این چرخه، سطح مقاومت 4000 دلاری است. هنگامی که “4000 دلار شکست، آسمان صاف در پیش است” تا به طور بالقوه به قیمت هدف 10000 دلار برسد.

به طور مشابه، ایل کاپو، تحلیلگر معروف کریپتو از کریپتو اشاره شد که سناریوی اصلی او یک ادامه صعودی است. به ازای ایل کاپو، اتریوم بالاتر از محدوده 3650 دلار «خوب به نظر می رسد». این عملکرد ظاهراً ارز دیجیتال را برای «تداوم صعودی» به سمت بالاترین رکورد چرخه قبلی (ATH) قرار می دهد.

ETF های اتریوم، کاتالیزور ATH جدید؟

با وجود تردیدها، عملکرد اخیر اتریوم شبیه بیت کوین (BTC) در چرخه های قبلی است. طبق گفته معامله گر ارزهای دیجیتال Ash، ETH است ذیل مسیر ارز دیجیتال پرچمدار در 2018-2021. اگر این آهنگ را ادامه دهد، “10000 دلار + ETH برنامه ریزی شده است.”

از آنجایی که بازار کریپتو در انتظار فهرست ETF است، برخی تحلیلگران آن را کاتالیزور فصل جایگزین «انفجاری» در سال جاری می دانند.

به همین ترتیب، علی مارتینز اشاره شد از زمانی که کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) محصولات سرمایه گذاری را تأیید کرد، بیش از 777000 ETH به ارزش حدود 3 میلیارد دلار از مبادلات خارج شده است. به دلیل فشار عرضه، این توسعه می تواند قیمت ETH را به سطوح بالاتری برساند.

با این حال، Lookonchain اخیرا آشکار کرد دو شرکت کننده در عرضه اولیه سکه اتریوم (ICO) حدود 4.5 درصد از دارایی های خود را در یک صرافی ارز دیجیتال سپرده گذاری کردند. طبق این پست، شرکت کنندگان ICO 200000 ETH به ارزش حدود 767 میلیون دلار در Genesis اتریوم دریافت کردند.

خواندن مرتبط

دارندگان 9518 ETH یا 36.33 میلیون دلار در روز دوشنبه به کراکن واریز کردند که سرمایه گذاران را نگران کرده است. علیرغم ترس از تخلیه احتمالی، برخی از اعضای جامعه فکر می کنند که این جنبش می تواند نشان دهد که اینها دارندگان طولانی مدت باور کنید که قیمت ETH به زودی به بالاترین حد بی سابقه خواهد رسید.

اتریوم، اتریوم، ETHUSDT
ETH در نمودار دو هفته‌ای با قیمت 3761 دلار معامله می‌شود. منبع: ETHUSDT در TradingView

تصویر ویژه از Unsplash.com، نمودار از TradingView.com

این مطلب صرفاً از منبع ، ترجمه شده و مسئولیت آن با تریگر ویو نمی باشد.
خرید اکانت تریدینگ ویو

لینک منبع خبر