از هنر تا بازی: بزرگترین ترندهای NFT در سال 2021

NFT های فرهنگ پاپ، بازی های هنری بلاک چین، NFT های Metaverse، حراج های خیریه و هنر NFT در سراسر جهان موضوعات اصلی سال هستند.

بر اساس گزارش اخیر Cointelegraph Research، حجم توکن های غیرقابل تعویض (NFT) فروخته شده در سال جاری می تواند کسوف 18 میلیارد دلار از آثار هنری، موسیقی و شخصیت‌های درون بازی گرفته تا فیلم‌ها و عکس‌ها، این گواهی‌های مالکیت دارایی‌های دیجیتالی در بلاک‌چین‌ها به‌طور یکسان مورد توجه کلکسیونرها، سرمایه‌گذاران و خیرین هستند. آنها همچنین می توانند آزادانه در پلتفرم های غیرمتمرکز NFT مانند OpenSea معامله شوند. بدون بحث بیشتر، بیایید به بزرگترین روندهای در حال توسعه در فضای NFTها نگاه کنیم.

1. سلبریتی ها و NFT های معاصر

البته امسال در رتبه اول قرار گرفت، زیرا کمبود NFT و همکاری در صنعت سرگرمی وجود نداشت. نکات برجسته شامل کاهش NFT های Stone Cats Mila Kunis است که در حدود 35 دقیقه فروخته شد و باعث افزایش شدید قیمت گاز در بلاک چین اتریوم برای پردازش تراکنش ها شد.

در ماه نوامبر، اسنوپ داگ خواننده رپ و ترانه سرا یک کلاژ سه بعدی متشکل از 10 قطعه مختلف را به حراج گذاشت. پرتره هایی از خود در مراحل مختلف در حرفه حرفه ای خود، با پیشنهاد برنده مقدار تا 188 ETH (حدود 700000 دلار). در اواسط دسامبر، کوین دورانت، ستاره NBA، شراکت بین شرکتش Thirty Five Ventures و Coinbase را اعلام کرد. در قطره های NFT همکاری کنید.

سپس، کوئنتین تارانتینو، کارگردان، حراج را اعلام کرد هفت صحنه بریده نشده از پالپ فیکشن به عنوان NFT های ساخته شده بر روی شبکه مخفی حریم خصوصی. با این حال، تارانتینو ممکن است اشتهای زیادی برای پیوستن به این هیاهو داشته باشد، زیرا شرکت تولیدی Miramax شکایتی را علیه تارانتینو تنظیم کرد. ادعای نقض حق چاپ ناشی از فروش NFT او.

با این حال، همانطور که مستقیماً توسط علاقه مندان به ارزهای دیجیتال رتبه بندی می شود، محبوب ترین NFT ها آنهایی هستند که دارای “پانک های پیکسلی” هستند که توسط هنرمند کریپتو پانکس ساخته شده اند. گروه در حال حاضر دارای بیشترین حجم فروش در OpenSea.io با 750300 اتر (ETH) ارزش هنر دیجیتال (حدود 3 میلیارد دلار به قیمت امروز) از زمان شروع آن در سال 2017 معامله شده است. موفقیت آنها نیز بوده است. مشارکت و معاملات را جذب کرد با برترین عوامل هالیوود.

2. بازی های NFT برای کسب درآمد

NFT ها فقط برای نمایش داده نمی شوند. یکی از بازی‌های بلاک چین، Axie Infinity، شامل دوئل بازیکنان با یکدیگر یا شخصیت‌های غیرقابل بازی می‌شود و ماموریت‌های روزانه را با موجودات درون بازی به نام Axies تکمیل می‌کنند. هر Axie یک NFT منحصر به فرد است که می توان آن را در بلاک چین اتریوم خرید و فروخت. ضرب NFT های Axie به عنوان پرورش در بازی شناخته می شود، با Axie های کمیاب که آمار بهتری دارند و متعاقباً هزینه های بسیار بیشتری دارند. بر اساس بازار رسمی آن، حجم کل خرید و فروش اکسیس در 30 روز گذشته میزان به بیش از 125000 ETH یا حدود 500 میلیون دلار.

علاوه بر این، بازیکنان می توانند NFT های زمین مجازی را در بازی خریداری کنند. چنین املاک دیجیتالی نشان دهنده مکان هایی است که هیولاها و کارفرمایان در آن تخم ریزی می کنند، علاوه بر میزبانی از منابع فراوان. در گران ترین زمین Axie Infinity که تا به حال فروخته شده است ماه گذشته برای 550 ETH (2.3 میلیون دلار در آن زمان) انجام شد.

یکی دیگر از گزینه های محبوب NFT است بازی فوتبال فانتزی بسیار نادر. از طریق Sorare، بازیکنان می توانند تیم های فوتبال خود را از طریق کارت های NFT بازیکن دیجیتال مدیریت کنند. به گفته مدیر عامل آن، نیکلاس جولیا، بیش از نیم میلیون بازیکن به صورت ارگانیک و بدون تلاش بازاریابی به پلتفرم پیوستند.

3. NFT های متاورس

پیشرفت‌ها در Metaverse، یک قلمرو دیجیتالی متشکل از واقعیت افزوده سه‌بعدی، از زمان F.acebook خود را به Meta تغییر نام داد در ماه اکتبر NFT ها نقشی محوری در Metaverse دارند تا منحصر به فرد بودن دارایی های مجازی مانند آواتار بازیکنان را تضمین کنند. ویشال شاه، رئیس محصولات متاورس متا، در اطلاعیه‌ای گفت که پلتفرم جدید «فروش اشیاء دیجیتال آموزشی محدود مانند NFT را برای مردم آسان‌تر می‌کند، آن‌ها را در فضاهای دیجیتالی خود نمایش می‌دهند و حتی آنها را مجدداً به شخص بعدی می‌فروشند».

در حال حاضر، یک سطح عظیم 21 وجود دارد آسمان خراش در متاورس ساخته می شود توسط Bloktopia برای ادای احترام به حداکثر 21 میلیون بیت کوین (بیت کوین) که همیشه می توان ایجاد کرد. مارک های مصرف کننده قابل توجه مانند آدیداس و نایک همچنین در حال ورود به Metaverse هستند و با مشارکت کنندگان برای توسعه آثار هنری NFT برای برندهای همنام خود همکاری می کنند. مهمتر از همه، توسعه دهندگان در بازی metaverse مجازی جعبه شنی مایل به دفاع از قلمرو در برابر تهدید انحصار فناوری بزرگ هستند.

اسکرین شات داخل بازی Bloktopia. منبع: Bloktopia

4. بشردوستی NFT

در سال 2021 تعداد خیریه‌هایی که کمک‌های ارز دیجیتال را می‌پذیرند رشد قابل‌توجهی داشته است. یکی از پلتفرم‌هایی که چنین تراکنش‌هایی را تسهیل می‌کند، Giving Block، شاهد کمک‌های مالی بود. به بیش از 100 میلیون دلار رسید امسال، در مقایسه با 4 میلیون دلار برای کل سال 2020. این شرکت با پلتفرم‌های NFT همکاری می‌کند، بنابراین بخشی از درآمد حاصل از حراج می‌تواند مستقیماً به سازمان‌های غیرانتفاعی کریپتو اختصاص یابد و کمک‌های مالی مستقیم NFT یک مسیر توسعه احتمالی آینده است. در ایالات متحده، سرمایه‌گذاران می‌توانند کمک‌های خیریه خود را مستقیماً در برابر درآمد معمولی خود کسر کنند، معمولاً در طی چند سال، که نتیجه آن یک وضعیت برد-برد برای همه است.

اما، سرمایه گذاری های بشردوستانه در حوزه NFT بسیار فراتر است. تا کنون، حراج های NFT به جمع آوری بودجه کافی کمک کرده است ساخت مدرسه در اوگاندا و پشتیبانی کارکنان خط مقدم مراقبت های بهداشتی. در سال 2022، یک حراج NFT در آینده به افزایش آگاهی برای کمک خواهد کرد هنرمندان معاصر با ناتوانی های رشدی. در همین حال، درآمد حاصل از دیگری به یک موسسه خیریه منتخب اولی اختصاص خواهد یافت خانواده سلطنتی ایتالیا.

کریپتو Giving Recap سه شنبه. منبع: The Giving Block

5. هنر جهانی NFT

با هنر سنتی، هنرمندان باید برای شرکت در نمایشگاه‌ها و حراج‌ها به سرتاسر جهان سفر کنند تا آثار خود را به رسمیت بشناسند – این امتیاز فقط برای کسانی است که سرمایه کافی دارند. اما، با ظهور بازارهای غیرمتمرکز NFT، هر کسی در سرتاسر جهان می‌تواند هنر خود را با سرمایه اندکی به نمایش بگذارد، به نمایش بگذارد و بفروشد و از این طریق فرهنگ‌ها را در سراسر جهان به هم پیوند دهد.

دو مورد قابل توجه گالری NFT Melanated و NFT های مغول هستند. گالری Melanated NFT دارای آثار هنری معاصر آفریقایی و لاتین مانند مناظر، عکس‌های مایلز دیویس نماد جاز، موسیقی دی‌جی، صدای گیتار، کارت‌های تجاری و سایر موسیقی‌ها است. در همین حال، پلتفرم NFTs مغول حاوی تصاویر NFT از استپ‌های عشایری شبانی این کشور و تاریخ، سنت‌ها و آداب و رسوم آن است که توسط هنرمندان مغول گفته می‌شود. فروش آن از 100000 کاربر ثبت شده و 1.5 میلیارد توگریک مغولی (550000 دلار) فراتر رفته است.

هنرهای NFT توسط هنرمندان مغولی. منبع: مغول NFT

این مطلب صرفاً از منبع ، ترجمه شده و مسئولیت آن با تریگر ویو نمی باشد.

منبع خبر

سوال یا نظرت رو اینجا بنویس