آیا طرح کار خواهد کرد؟ به زودی، اوراق قرضه بیت کوین پایه قانونی مورد نیاز خود را به دست خواهند آورد. الخاندرو زلایا، وزیر دارایی السالوادور در یک مصاحبه تلویزیونی اخیر گفت که آنها به زودی لوایح لازم را به کنگره ارسال می کنند. بر اساس گزارش ها، آنها در ابتدا اوراق قرضه به ارزش 1 میلیارد دلار منتشر خواهند کرد که دارای سررسید ده ساله و دارای کوپن 6.5 درصدی است. بیت کوین به مدت پنج سال قفل خواهد شد.

این پروژه که توسط رئیس جمهور Bukele در Labitconf 2021 اعلام شد، شامل طرح هایی برای ساخت بیت کوین سیتی است. بیشتر در مورد آن بعدا. در طرحی شایسته MicroStrategy، السالوادور نیمی از پول را صرف ساخت بیت کوین سیتی خواهد کرد و با نیمی دیگر بیت کوین را خریداری خواهد کرد. آیا طرح کار خواهد کرد؟ خوب، آنها باید ابتدا اوراق قرضه را بفروشند. و برای وجود آنها، یک چارچوب نظارتی لازم است.

نمودار قیمت BTCUSD برای 01/06/2021 - TradingView

BTC price chart for 01/06/2021 on OkCoin | Source: BTC/USD on TradingView.com

وزیر دارایی السالوادور در مورد اوراق قرضه بیت کوین چه گفت؟

زلایا در مصاحبه ای در برنامه تلویزیونی محلی “Frente a Frente” مراحل زیر را اعلام کرد. رویترز گزارش ها:

آلخاندرو زلایا، وزیر دارایی السالوادور روز سه‌شنبه گفت: «دولت السالوادور حدود بیست لایحه مربوط به بازارهای مالی و سرمایه‌گذاری در اوراق بهادار را به کنگره ارسال خواهد کرد تا پایه‌ای قانونی برای انتشار اوراق قرضه بیت‌کوین فراهم کند.»

وزیر دارایی دقیقاً زمان ارائه لوایح را مشخص نکرد. اما اراده وجود دارد. مطابق با السالوادور به انگلیسیزلایا گفت: «این نوع قوانین همان چیزی است که ما به مجلس قانونگذاری می‌فرستیم تا بتوانیم داربست حقوقی و اطمینان حقوقی را به همه کسانی که اوراق قرضه بیت‌کوین می‌خرند بدهیم.»

آنها از طریق توییتر وزارت دارایی از جسورتر زلایا نقل می کنند. السالوادور می تواند به یک مرکز منطقه ای تبدیل شود که در آن سایر کشورها می توانند بدهی صادر کنند، ما مزایای بزرگی مانند داشتن یک اقتصاد دلاری و پیشگامان در زمینه کریپتو داریم.

رئیس جمهور بوکله با افزودن سوخت به آتش، از طریق توییتر گفت: “این برای پوشش و تضمین اوراق قرضه آتشفشانی بیت کوین، و همچنین مهندسی مجدد کامل اقتصاد و نحوه تجارت یک دولت ملی است.” او که از آن بمب راضی نبود، افزود: “همه به دنبال آزادی هستند: اینجا جایی است که باید بیایید.”

شهر بیت کوین چطور؟ آیا این یک رفتن است؟

اوراق قرضه بیت کوین ساخت بیت کوین سیتی را تامین مالی می کند، اما این دقیقا چیست؟ زمانی که رئیس جمهور بوکله NewsBTC برنامه های السالوادور را اعلام کرد گزارش به موقع:

طبق گفته Bukele، بیت کوین سیتی یک کلانشهر تمام عیار با مناطق مسکونی و تجاری خواهد بود. همچنین دارای مراکز خرید، رستوران ها، بندر، فرودگاه و خدمات راه آهن خواهد بود. هیچ گونه مالیات بر درآمد، دارایی، سود سرمایه یا مالیات بر حقوق و دستمزد وجود نخواهد داشت. با این حال، ساکنان فقط مشمول مالیات بر ارزش افزوده (VAT) خواهند بود. این مالیات صرف پرداخت اوراق قرضه شهرداری، زیرساخت های عمومی و نگهداری شهر می شود.»

با این حال، اخیرا، یک گزارش تحقیقی توسط پادکست آنیتا پوش درباره اوراق قرضه بیت کوین و کل شرکت تردید ایجاد کنید:

ظاهراً طرح به ظاهر پیشرفته برای بیت کوین سیتی یک کلاژ بود. “حداقل برخی از اسلایدهای ارائه بیت کوین سیتی از اینترنت دانلود شده بود و هیچ برنامه دقیقی پشت این اطلاعیه وجود نداشت.” نه تنها این، ساختار پشت اوراق قرضه بیت کوین که کل عملیات را تامین مالی می کند نیز بداهه ساخته شد. نحوه کارکرد اوراق قرضه بیت کوین در نهایت تنها چند دقیقه قبل از اینکه سامسون مو روی صحنه برود تصمیم گیری شد.

با این حال، این طرح یک حرکت است و Samson Mow از Blockstream در آن همه کاره است. او اخیراً تریلر مستندی در مورد السالوادور و برنامه‌های شهر بیت‌کوین آن را در توییتر منتشر کرده است. در این توییت، او بسیار خوش بینانه گفت: «بیت کوین جهان را نجات می دهد و از اینجا در السالوادور شروع می شود.»

آیا طرح کار خواهد کرد؟ آیا بیت کوین سیتی یک پروژه واقعی است یا یک آشفتگی عجولانه؟ آیا اوراق قرضه بیت کوین بازدهی کافی را ارائه می دهد؟ یا اینکه اوراق قرضه بیت کوین خیلی خطرناک هستند؟ آیا بهتر نیست یک سرمایه گذار فقط با آن پول اوراق قرضه بیت کوین بخرد؟ یا چیزی را از دست می دهیم؟

السالوادور برای پاسخ به تمام این سوالات و بیشتر، به یک چارچوب قانونی برای صدور اوراق قرضه بیت کوین نیاز دارد. و تقریباً بیست لایحه ای که تضمین می کند در راه کنگره است.

Featured Image by Wilson Edilberto Santana Suarez on Unsplash | Charts by TradingView



این مطلب صرفاً از منبع ، ترجمه شده و مسئولیت آن با تریگر ویو نمی باشد.

لینک منبع خبر