السالوادور: چگونه با قانون بیت کوین در سال 2021 شروع شد و چگونه پیش می رود

کشور آمریکای لاتین همچنان در تلاش است تا با نوسانات بیت کوین کنار بیاید، زمانی که از آن به عنوان وسیله مبادله استفاده می شود و درک و پذیرش جریان اصلی را از سوی مردم خود به دست می آورد.

قبل از ژوئن 2021، اخبار مربوط به Nayib Bukele احتمالاً حتی در صفحه رادار بسیاری از کاربران کریپتو هم خبری نبود. رئیس جمهور سالوادور در عوض پس از برکناری پنج عضو دیوان عالی کشور و دادستان کل آن توسط اکثریت کنگره حزبش، به اتهامات فساد و رفتار دیکتاتورگونه خبرساز شد.

با این حال، در طول کنفرانس بیت کوین 2021 در میامی، بوکل بسیاری از شرکت کنندگان را متحیر کرد و با اعلام اینکه قصد دارد السالوادور بیت کوین را بپذیرد، توجه بین المللی را به خود جلب کرد.بیت کوین) به عنوان پول قانونی. در عرض یک هفته، اکثریت فوق العاده مجلس قانونگذاری سالوادور – اکثر اعضای حزب خود بوکل – قانون بیت کوین را تصویب کرد، همه مشاغل را ملزم می کند که دارایی ارز دیجیتال شده را به عنوان نوعی پرداخت در کنار دلار ایالات متحده بپذیرند.

به نظر می رسید که مشارکت بوکل در عرضه ارزهای دیجیتال بیش از آن چیزی است که بسیاری از یک رهبر جهانی انتظار داشتند. رئیس‌جمهور السالوادور قبلاً در رسانه‌های اجتماعی فعال بود و خود را متفاوت از بسیاری از سیاستمداران نشان می‌داد که اغلب به طور معمولی کلاه بیسبال و شلوار جین پوشیده بودند. از زمانی که قانون بیت کوین در ماه سپتامبر اجرایی شد، او از حساب توییتر خود استفاده کرده است چندین خرید BTC را اعلام کنید مجموعاً 1391 بیت کوین — بیش از 71 میلیون دلار، احتمالاً از خزانه ملی السالوادور. او همچنین پیشنهاد کرد که کشور وجود داشته باشد انرژی زمین گرمایی را از آتشفشان های آن دریافت کنید برای استخراج کریپتو

در سطح محلی، مخالفت با قانون بیت کوین خود را در قالب بیانیه های عمومی قانونگذارانی که به حزب سیاسی بوکله مرتبط نبودند و همچنین اعتراضات در سن سالوادور نشان داد. قبل از اجرایی شدن این قانون در 7 سپتامبر، گروهی از بازنشستگان، جانبازان، مستمری بگیران از کارافتادگی و کارگران در پایتخت راهپیمایی کردند نگرانی های خود را در مورد نوسانات دارایی های ارز دیجیتال شده و اینکه چگونه قانون بیت کوین می تواند به طور بالقوه بر حقوق بازنشستگی آنها تأثیر بگذارد، بیان کند. معترضانی که خود را بلوک مقاومت و شورش مردمی می نامیدند بنرهایی با مضمون «نه به بیت کوین» در خیابان ها حمل می کردند. خواستار لغو از قانون

مقامات خارج از حوزه نفوذ بوکله نیز نسبت به عرضه آن ابراز تردید کردند. در ژوئن، ویکتوریا نولند، وزیر امور خارجه ایالات متحده، السالوادور را تشویق کرد تا نگاهی سخت به بیت کوین بیندازد. از دارایی کریپتو اطمینان حاصل کنید “به خوبی تنظیم شده” و “شفاف” بود، و دولت حمایت “در برابر بازیگران بدخیم” را ارائه کرد. صندوق بین المللی پول اخطار خود را صادر کرد در ماه ژوئیه، گفت که عواقب اتخاذ بیت کوین به عنوان ارز ملی توسط یک کشور “می تواند وخیم باشد.”

علاوه بر کمک به ایجاد چارچوب قانونی برای پذیرش پرداخت‌های بیت کوین، Bukele تلاش‌هایی را برای ایجاد زیرساخت لازم برای استفاده از ارزهای دیجیتال و بازرگانان سالوادور و شهروندان عادی انجام داد. کشور در حال حاضر است خانه بیت کوین بیچمنطقه ای در دهکده ال زونته، در نظر گرفته شده تا آزمایشی باشد که در آن بیت کوین داران می توانند از ارز دیجیتال برای پرداخت هر چیزی، از قبوض آب و برق گرفته تا تاکو، استفاده کنند. مقامات نیز بر آن نظارت کرده اند نصب صدها دستگاه خودپرداز Chivo، به اهالی سالوادور اجازه می دهد 24 ساعت شبانه روز بدون پرداخت کمیسیون در دارایی های ارز دیجیتال خود، پول نقد برداشت کنند.

با این حال، یکی از اعلامیه‌هایی که احتمالاً به‌عنوان بلندپروازانه‌ترین برنامه‌های ارز دیجیتال Bukele در سال 2021 برجسته می‌شود، مربوط به ایجاد یک شهر بیت کوین در ابتدا توسط 1 میلیارد دلار اوراق قرضه BTC تامین مالی شد. صرافی کریپتو Bitfinex و Blockstream قبلاً گفته‌اند که قصد دارند از این ابتکار حمایت کنند، که طبق گزارش‌ها، هدف آن بدون سود سرمایه، درآمد، دارایی یا مالیات بر حقوق و دستمزد نیست.

انتقادات از حاکمیت بوکله مانند یک اقتدارگرا لزوماً با انتشار قانون بیت کوین کاهش نیافته است، اما پوشش اغلب با اظهارات وی در مورد “خرید افت” همراه است. خواستگاری کردن یک شبکه خبری 24 ساعته بیت کوین و سایر تحولات مرتبط با ارز دیجیتال در کشور. نشانه‌های کمی وجود دارد که رئیس‌جمهور از خود به‌عنوان «باحال‌ترین دیکتاتور جهان» گذشته است – بیوگرافی توییتری که او بعداً آن را به «مدیرعامل السالوادور» تغییر داد.

قبل از تصویب قانون بیت کوین، پلیس یک ساکن سن سالوادور را بازداشت کرد که علیه پذیرش بیت کوین به عنوان ارز قانونی توسط کشور صحبت کرده بود. در ماه اکتبر، به دنبال اعتراض‌های متعدد علیه سیاست‌های بوکله، دولت تجمعات را ممنوع کرد و مدعی شد که اقداماتش با هدف جلوگیری از شیوع COVID-19 انجام شده است – با این حال، همچنان رویدادهای ورزشی و فرهنگی را به عنوان معافیت‌ها فهرست می‌کند.

«جامعه ارزهای دیجیتال که Bukele را در بر می گیرد، نشان می دهد که آنها باید کمی سخت تر فکر کنند […] این مرد یک فرد مستبد است که نمی تواند خدمات اولیه را به شهروندانش ارائه دهد. گفت تامی ویتور، مفسر سیاسی از Pod Save the World. “[El Salvador has] یکی از بالاترین آمار قتل در جهان به نظر می رسد او فکر می کند که شما می توانید با وصل کردن شارژر اپل خود به آتشفشان به نحوی برق دریافت کنید. سعی نکنید ما را در یک شهر اتوپیایی فناوری با سوخت آتشفشانی واقعی بفروشید – بیایید کمی کوچکتر شروع کنیم.

در پایان سال 2021، هنوز مشخص نبود که آیا یک شهروند عادی السالوادور از قانون بیت کوین مزایای زیادی دریافت می کند یا خیر. Bukele در ماه اکتبر اعلام کرد که حیوانات از کریپتو بهره خواهند برد ساخت بیمارستان دامپزشکی 4 میلیون دلاری از طریق سود حاصل از تراست بیت کوین کشور تامین می شود. با این حال، این احتمال وجود دارد که کشور آمریکای لاتین همچنان در تلاش است تا با نوسانات دارایی کریپتو در هنگام استفاده به عنوان وسیله مبادله و همچنین به دست آوردن درک و پذیرش جریان اصلی از سوی مردم خود، با نوسانات دارایی های ارز دیجیتال شده مقابله کند.

این مطلب صرفاً از منبع ، ترجمه شده و مسئولیت آن با تریگر ویو نمی باشد.

منبع خبر

سوال یا نظرت رو اینجا بنویس