همانطور که پیش بینی ها حول تایید یا رد احتمالی بیت کوین نقطه ای (BTC) ایجاد می شود. صندوق های قابل معامله در بورس (ETF) توسط کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) در تاریخ 5 ژانویه، قیمت بیت کوین شاهد افزایش قابل توجهی بوده است. 2.7 درصد بهبودی در 24 ساعت گذشته

این پیشرفت در بحبوحه گمانه‌زنی‌های فزاینده درباره الگوهایی صورت می‌گیرد که می‌تواند قیمت بیت‌کوین را به سمت بازپس گیری اوج‌های از دست رفته در بازار نزولی در سال 2022 سوق دهد.

قابل ذکر است، علی مارتینز، تحلیلگر ارزهای دیجیتال، این کار را انجام داده است شناخته شده است یک کانال موازی صعودی به عنوان الگوی حاکم در پشت اقدام قیمت بیت کوین از سپتامبر 2023.

قیمت بیت کوین با آزمایش حیاتی در 48000 دلار روبرو می شود

بر اساس تحلیل علی مارتینز، قیمت بیت کوین الگوی ثابتی را به نمایش گذاشته است که به عنوان کانال موازی صعودی شناخته می شود.

این شکل گیری فنی نشان می دهد که قیمت بیت کوین همانطور که در نمودار زیر مشاهده می شود، در محدوده کانالی که با مرز بالا و پایین مشخص می شود، معامله شده است.

الگوی کانال موازی صعودی BTC را هدف قرار می دهد. منبع: علی مارتینز در X

اگر الگوی کانال موازی صعودی حفظ شود، بیت کوین می تواند حرکت قیمت بیشتری را در محدوده های تعریف شده تجربه کند.

انتظار می رود قیمت به سمت مرز بالایی که در حال حاضر حدود 48000 دلار است، پیش برود. با این حال، پیش‌بینی می‌شود که قیمت بیت‌کوین در این سطح با مقاومت روبرو شود و به سمت مرز پایین در حدود 34000 دلار بازگردد.

پس از اصلاح، یک بازگشت به سمت مرز بالاییمی توان انتظار داشت که به طور بالقوه به حدود 57000 دلار برسد.

تصمیم آتی توسط SEC در مورد برنامه های کاربردی ETF بیت کوین نقطه ای به حرکت قیمت بیت کوین اهمیت می دهد. تایید ETF های بیت کوین موضوع مورد توجه جامعه ارزهای دیجیتال بوده است، زیرا می تواند نقدینگی را افزایش دهد و مشروعیت بیشتری را برای بازار ارزهای دیجیتال فراهم کند.

در حالی که نتیجه از تصمیم SEC همچنان نامشخص است، الگوی کانال موازی صعودی دیدگاه فنی قانع‌کننده‌ای را نشان می‌دهد که می‌تواند بر مسیر قیمت بیت کوین تأثیر بگذارد.

لحظه بحرانی برای بیت کوین؟

حمایت از پتانسیل صعودی قیمت بیت کوین در تحلیل مارتینز، تحلیلگر ارز دیجیتال Rekt Capital برجسته می کند اهمیت توانایی BTC برای ایجاد یک سطح پشتیبانی قوی در 43900 دلار.

بر اساس تجزیه و تحلیل Rekt Capital، بیت کوین نشانه های امیدوارکننده ای از خود نشان می دهد زیرا تلاش می کند تا بالای الگوی 43,900 دلار را به عنوان سطح حمایت به دست آورد.

بیت کوین
قیمت بیت کوین در حال حاضر از نزدیکترین مقاومت ۴۳۹۰۰ دلاری خود فراتر رفته است. منبع: Rekt Capital در X

این سطح در تعیین توانایی پایداری ارز دیجیتال اهمیت دارد حرکت صعودی. Rekt Capital پیشنهاد می‌کند که بستن شمع روزانه بالاتر از این مقاومت برای بیت کوین ضروری است تا تلاش دیگری برای حرکت بالاتر انجام دهد.

استقرار موفقیت‌آمیز 43900 دلار به‌عنوان سطح حمایت و بسته شدن شمع روزانه بالاتر از این مقاومت، نشان‌دهنده یک پیشرفت مثبت برای پتانسیل صعودی بیت‌کوین است.

این نشان دهنده یک احساس صعودی مجدد است و به طور بالقوه راه را برای افزایش بیشتر قیمت هموار می کند. با این حال، شکست در غلبه بر این سطح مقاومت و پایان یافتن به عنوان یک فیتیله صعودی می‌تواند توانایی بیت کوین را برای حفظ حرکت صعودی در کوتاه‌مدت مختل کند.

قیمت بیت کوین
نمودار روزانه بهبود قیمت بیت کوین را نشان می دهد. منبع: BTCUSDT در TradingView.com

روز چهارشنبه، بیت کوین با قیمت 44000 دلار معامله می شود و به دنبال آن یک نزول بر اساس اخبار به سمت سطح 40800 دلار مشاهده می شود.

تصویر برجسته از Shutterstock، نمودار از TradingView.com

سلب مسئولیت: مقاله فقط برای اهداف آموزشی ارائه شده است. این بیانگر نظرات NewsBTC در مورد خرید، فروش یا نگهداری هر گونه سرمایه گذاری نیست و طبیعتاً سرمایه گذاری خطراتی را به همراه دارد. به شما توصیه می شود قبل از تصمیم گیری در مورد سرمایه گذاری، تحقیقات خود را انجام دهید. از اطلاعات ارائه شده در این وب سایت کاملاً با مسئولیت خود استفاده کنید.

این مطلب صرفاً از منبع ، ترجمه شده و مسئولیت آن با تریگر ویو نمی باشد.
خرید اکانت تریدینگ ویو

لینک منبع خبر