اتریوم روند کلی بیت کوین را دنبال کرده است در طول چند هفته گذشته و زمانی که دارایی از اوج خود در سال 2023، قیمت اتریوم نیز کاهش یافت. به دنبال این کاهش قیمت، الگوی نگران کننده ای در نمودار ETH ظاهر شده است که به الگوی گوه سقوط معروف است. این موضوع توسط تحلیلگر ارزهای دیجیتال، آلن سانتانا، آشکار شد که تصویری تلخ از معنای این امر برای اتریوم ترسیم کرده است.

الگوی گوه سقوط اتریوم نزولی است

در تحلیلی که در وب‌سایت TradingView منتشر شده است، آلن سانتانا توضیح می‌دهد که ظاهر این الگوی گوه در حال سقوط، نوید خوبی برای قیمت اتریوم ندارد. ظاهرا نمودار ETH یک گوه رو به رشد کامل را تشکیل داده بود که در نهایت نزولی را شکست. با توجه به این، تحلیلگر ارز دیجیتال توضیح می دهد که نشان می دهد که قیمت اتریوم در کنار بقیه بازار کریپتو در یک “اصلاح عادی اما سریع” حرکت می کند.

تحلیلگر ارزهای دیجیتال همچنین از تحلیل خود با نشانگر میانگین متحرک همگرایی/واگرایی اتریوم (MACD) پشتیبانی می کند. در نمودار به اشتراک گذاشته شده توسط تحلیلگر، کاهش واضح MACD در نمودار روزانه وجود دارد که به افزایش فشار نزولی اعتبار می دهد. ETH.

Source: Tradingview.com

علاوه بر این، با استفاده از شاخص قدرت نسبی (RSI) در نمودار روزانه نیز کاهش آشکاری مشاهده می شود. ظاهراً RSI پشتیبانی خط روند خود را از دست داده است و اکنون به زیر 50 رسیده است. این واقعیت ساده نشان دهنده چرخش به سمت جهت نزولی برای ارز دیجیتال است.

سانتانا توضیح می‌دهد که این شاخص‌ها نشان می‌دهند که تعصب به سمت یک مارپیچ رو به پایین قوی است، به خصوص که قبلاً یک الگوی دوباله دیده شده است. “صدا همچنان کاهش می یابد، آرامش قبل از طوفان. آهسته آهسته… هیچ اتفاقی نمی افتد، همه چیز خوب است پس بوم!» تحلیلگر هشدار می دهد.

نمودار قیمت اتریوم از Tradingview.com

ETH price above $2,200 | Source: ETHUSD on Tradingview.com

اهداف قیمت برای شکل‌گیری نزولی ETH

از نمودار ارسال شده در تجزیه و تحلیل، به نظر می رسد تحلیلگر ارزهای دیجیتال حداقل 20 درصد را انتظار دارد. برداشت برای اتریوم پس از تشکیل دو بالا. اکنون، نمودار زمانی که قیمت دارایی برای مدت کوتاهی به سطح 2400 دلار در هفته گذشته رسید، شکل دو برابری را نشان می دهد.

پس از آن، انتظارات به سرعت در جهت مخالف قرار گرفت و با ادامه شکل‌گیری، تحلیلگر ارزهای دیجیتال از اینجا به حداقل 1800 دلار کاهش می‌یابد. اگر نزولی بیشتر دنبال شود، سانتانا انتظار دارد که کاهش‌های بیشتری وجود داشته باشد که در حدود 1600 دلار به پایان برسد.

را قیمت اتریوم در زمان نگارش مقاله همچنان روندی در حدود 2200 دلار دارد که نشان می‌دهد فشار خرسی همچنان در حال افزایش است. اگر از اینجا خراب شود، پیش‌بینی سانتانا می‌تواند درست باشد و قیمت ETH ممکن است به سطح اواسط اکتبر بازگردد.

تصویر برجسته از کریپتو Briefing، نمودار از Tradingview.com

سلب مسئولیت: مقاله فقط برای اهداف آموزشی ارائه شده است. این بیانگر نظرات NewsBTC در مورد خرید، فروش یا نگهداری هر گونه سرمایه گذاری نیست و طبیعتاً سرمایه گذاری خطراتی را به همراه دارد. به شما توصیه می شود قبل از تصمیم گیری در مورد سرمایه گذاری، تحقیقات خود را انجام دهید. از اطلاعات ارائه شده در این وب سایت کاملاً با مسئولیت خود استفاده کنید.

این مطلب صرفاً از منبع ، ترجمه شده و مسئولیت آن با تریگر ویو نمی باشد.
خرید اکانت تریدینگ ویو

لینک منبع خبر