ایران به پرداخت های ارز دیجیتال برای تجارت بین المللی اجازه می دهد: گزارش

طبق گزارش‌ها، ایران به دنبال این است که فرصت‌هایی را برای واردکنندگان و صادرکنندگان برای استفاده از ارز دیجیتال در معاملات بین‌المللی باز کند.

به گزارش خبرگزاری مهر، بانک مرکزی ایران یا CBI و وزارت بازرگانی به توافقی دست یافتند تا پلتفرم پرداخت بانک مرکزی را به یک سیستم تجاری مرتبط کند که به کسب‌وکارها اجازه می‌دهد با استفاده از ارزهای دیجیتال پرداخت‌ها را تسویه کنند. گزارش شده است دوشنبه.

علیرضا پیمان پاک، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس سازمان توسعه تجارت ایران گفت: انتظار می‌رود سازوکار جدید پرداخت «تا دو هفته آینده» نهایی شود.

ما در حال نهایی کردن مکانیزمی برای عملیات سیستم هستیم. به گفته پیمان پاک، این باید فرصت‌های جدیدی را برای واردکنندگان و صادرکنندگان فراهم کند تا از ارزهای دیجیتال در معاملات بین‌المللی خود استفاده کنند.

وی افزود: دولت نباید فرصت های اقتصادی و تجاری صنعت کریپتو را نادیده بگیرد و به ارزهای ارز دیجیتال خصوصی بزرگ مانند بیت کوین اشاره کرد.بیت کوین):

طبق گزارش‌ها، دولت ایران در حال آماده‌سازی مکانیزمی برای امکان استفاده از ارزهای دیجیتال در تجارت بین‌المللی است.

همه فعالان اقتصادی می توانند از این ارزهای دیجیتال استفاده کنند. معامله گر روبل، روپیه، دلار یا یورو را می گیرد که می تواند از آنها برای به دست آوردن ارزهای ارز دیجیتال شده مانند بیت کوین استفاده کند که نوعی اعتبار است و می تواند آن را به فروشنده یا واردکننده منتقل کند. […] از آنجایی که بازار ارزهای دیجیتال به صورت اعتباری انجام می شود، فعالان اقتصادی ما می توانند به راحتی از آن استفاده کرده و به طور گسترده از آن استفاده کنند.

CBI بلافاصله به درخواست Cointelegraph برای اظهار نظر پاسخ نداد. این مقاله در انتظار اطلاعات جدید به روز خواهد شد.

مربوط: پوتین می‌گوید: خیلی زود است که درباره استفاده از ارز دیجیتال برای تجارت نفت صحبت کنیم

همانطور که سازمان بزرگ بلاک چین بیان کرد، صنعت کریپتو با تا حدودی عدم اطمینان همراه بوده است نگرانی در مورد اجرای مقررات ارز دیجیتال در اواخر سال 2021. دولت ایران نیز بوده است به طور منظم برق ماینرهای محلی بیت کوین را قطع می کند، به نقل از دمای بسیار بالا یا پایین.

این مطلب صرفاً از منبع ، ترجمه شده و مسئولیت آن با تریگر ویو نمی باشد.

لینک منبع خبر

سوال یا نظرت رو اینجا بنویس