در یک نخ در X، مایلز دویچر، یک چهره مشهور در بخش تجزیه و تحلیل ارز دیجیتال، آنچه را که او به عنوان یک نقص مهم در بازار فعلی آلتکوین می‌داند، تشریح کرده است. دویچر در خطاب به دنبال‌کنندگان گسترده‌اش، تأثیر افزایش سریع تعداد توکن‌های ارز دیجیتال جدید را توضیح داد، مسئله‌ای که او معتقد است هسته اصلی عملکرد ضعیف آلت‌کوین‌ها در این چرخه است.

گسترش کریپتو

از آوریل 2024، چشم انداز کریپتو شاهد معرفی بیش از 1 میلیون توکن ارز دیجیتال جدید بوده است که نیمی قابل توجه از این ارز دیجیتالها هستند. memecoin ها عمدتاً در شبکه Solana ایجاد می شوند. به گفته دویچر، سهولت استقرار این توکن‌ها در زنجیره به افزایش تعداد توکن‌ها کمک می‌کند اما موضوع عمیق‌تر اشباع و رقیق شدن بازار را برجسته می‌کند.

دویچر توضیح می دهد: “ما اکنون 5.7 برابر مقدار توکن های ارز دیجیتال شده در زمان اوج صعود در سال 2021 داریم. این یکی از دلایل اصلی مشکل کریپتو در سال جاری است، علیرغم اینکه بیت کوین به بالاترین حد خود رسیده است.” او انتشار بیش از حد توکن‌های جدید را به تورم تشبیه می‌کند، جایی که «هر چه توکن‌های بیشتری راه‌اندازی شوند، فشار عرضه تجمعی بر بازار بیشتر می‌شود».

خواندن مرتبط

این تحلیلگر همچنین پویایی سرمایه گذاری های مخاطره پذیر (VC) در فضای کریپتو را روشن می کند و خاطرنشان می کند که بزرگترین سه ماهه سرمایه گذاری VC در سه ماهه اول سال 2022 به 12 میلیارد دلار رسید، درست زمانی که بازار شروع به رشد کرد. تبدیل به نزولی. دویچر از زمان بندی و استراتژی VCها انتقاد می کند و پیشنهاد می کند که در حالی که تزریق سرمایه آنها برای توسعه پروژه ضروری است، اغلب منجر به عدم تعادل در بازار می شود.

وی‌سی‌ها، مانند سرمایه‌گذاران خرد، فرصت‌طلب هستند. دویچر توضیح می‌دهد که زمان‌بندی سرمایه‌گذاری آن‌ها اغلب به‌جای حمایت از رشد پایدار پروژه، به حداکثر رساندن بازده، کمک به قله‌ها و فرورفتگی‌های چرخه‌ای در بازار است. او به بحث درباره اثرات بعدی بازار ادامه می‌دهد، جایی که پروژه‌ها راه‌اندازی را در شرایط نامساعد به تاخیر می‌اندازند، تنها زمانی که احساسات به بازار می‌آیند و رقیق شدن را بدتر می‌کنند.

معرفی مداوم توکن های جدید نه تنها نقدینگی بازار را تحت فشار قرار می دهد، بلکه بر اعتماد سرمایه گذاران، به ویژه در میان سرمایه گذاران خرد، تأثیر می گذارد. دویچر تأکید می‌کند، «انحراف به سمت بازارهای خصوصی یکی از بزرگترین و مضرترین مسائل در حوزه کریپتو است، به ویژه در مقایسه با بازارهای دیگر مانند سهام و املاک و مستغلات».

خواندن مرتبط

این محیط مانعی برای ورود نقدینگی جدید ایجاد می‌کند و سرمایه‌گذاران خرد را احساس می‌کند که به حاشیه رانده شده‌اند، احساساتی که توسط افراد برجسته تشدید می‌شود. شکست هایی مانند LUNA و FTX. دویچر استدلال می‌کند: «اگر سرمایه‌گذاران خرد احساس می‌کنند که نمی‌توانند برنده شوند، بازی را انجام نخواهند داد، به همین دلیل است که الگوهای رفتاری امسال غالب شده‌اند – این تنها متا است که خرده‌فروشی احساس می‌کند شانس مبارزه دارد.»

با نگاه به آینده، دویچر چندین استراتژی برای کاهش این مسائل پیشنهاد می کند. صرافی‌ها می‌توانند استانداردهای توزیع توکن بهتری را اعمال کنند و تخصیص‌های بزرگ‌تر جامعه را در اولویت قرار دهند. علاوه بر این، تنظیم درصد توکن‌های باز شده در زمان راه‌اندازی می‌تواند به مدیریت موثرتر فشار فروش کمک کند.

دویچر تاکید می کند: «حتی اگر خودی ها تغییرات را اعمال نکنند، بازار در نهایت این کار را انجام خواهد داد. او پیشنهاد می‌کند که صرافی‌ها باید استانداردهای دقیقی را برای فهرست‌بندی پروژه‌های جدید اتخاذ کنند و در مورد حذف پروژه‌هایی که معیارهای جاری را برآورده نمی‌کنند، به همان اندازه سختگیرانه عمل کنند و در نتیجه یکپارچگی و نقدینگی بازار را حفظ کنند.

مایلز دویچر در سخنان پایانی خود امیدوار است که بینش او درک بهتری را تقویت کند و باعث ارزیابی مجدد شیوه های فعلی شود. پراکندگی تنها مشکل نیست، اما مطمئناً یک مشکل اصلی است – و چیزی است که باید با صراحت بیشتری مورد بحث قرار گیرد تا یک اکوسیستم ارز دیجیتال سالم‌تر تقویت شود.»

در زمان انتشار، اتریوم (ETH) با قیمت 3562 دلار معامله شد.

قیمت اتر بالاتر از 0.618 Fib، نمودار 1 هفته ای | منبع: ETHUSD در TradingView.com

تصویر برجسته از Shutterstock، نمودار از TradingView.com

این مطلب صرفاً از منبع ، ترجمه شده و مسئولیت آن با تریگر ویو نمی باشد.
خرید اکانت تریدینگ ویو

لینک منبع خبر