این 3 ارز دیجیتال در طول رکود قیمت بیت کوین ضربه بزرگتری را متحمل می شوند

افت بیت کوین در ده روز اول سال 2022 هنوز نسبت به برخی از رقبای اصلی ارزهای دیجیتال آن که بسیار سخت تر سقوط کرده اند، ناامید کننده تر است.

هزینه خرید یک بیت کوین (بیت کوین) در هفت روز گذشته تقریباً 10 درصد کاهش داشته است و به همین دلیل چشم به افت طولانی مدت بوده است به زیر 40000 دلار می رسد، حمایت روانی موقت آن، در 10 ژانویه.

نمودار قیمت هفتگی BTC/USD. منبع: TradingView

با این وجود، ضررهای متحمل شده توسط بیت کوین هنوز هم کمتر از عملکرد برخی از رقبای ارزهای دیجیتال برتر به نظر می رسد. به عنوان مثال، کاردانو (ADA)، هفتمین ارز دیجیتال بزرگ از نظر ارزش گذاری بازار، در هفت روز گذشته نزدیک به 11 درصد کاهش یافته و به حدود 1.15 دلار رسیده است.

به همین ترتیب، XRPکه هشتمین از نظر ارزش بازار است، در مدت مشابه با حدود 10 درصد کاهش به 0.75 دلار رسیده است.

در همین حال، برخی از ارزهای دیجیتالی که در بین 50 دارایی دیجیتال برتر فهرست شده اند، در هفته گذشته بین 15 تا 30 درصد زیان بیشتری را تجربه کرده اند. آنها شامل توکن بومی اتریوم اتر (ETH) که بیش از 16 درصد سقوط کرده است و رقیب بلاک چین آن Terra که توکن آن است لونا نزدیک به 20.50 درصد کاهش داشته است.

با این حال، در زیر فهرست سه توکن در میان 50 ارز دیجیتال برتر وجود دارد که در یک بازه زمانی تنظیم شده هفت روزه عملکرد بدتری نسبت به بیت کوین داشته اند.

Axie Infinity (-27.50%)

نشستن در بالا بیش از 12000 درصد سود سالانه، Axie Infinity (AXS) یکی از بهترین مکان ها برای معامله گران برای تضمین سود خود است.

قیمت AXS در هفت روز گذشته تقریباً 27.5٪ سقوط کرد و به حدود 70 دلار رسید و در نتیجه بدترین عملکرد را در بین سکه های با ارزش بزرگ تبدیل کرد. در همین حال، در برابر بیت کوین، توکن تقریباً 17 درصد کاهش یافت و به 0.0017 بیت کوین در همان دوره رسید.

نمودار قیمت روزانه ASX/USD در مقابل AXS/BTC. منبع: TradingView

با این اوصاف، قیمت AXS ممکن است در روزهای آینده به‌عنوان یکی از شاخص‌های حرکتی مهم بازار، یعنی شاخص قدرت نسبی (RSI)، در مورد وضعیت فروش بیش از حد توکن، هشدار دهد. در جزئیات، RSI روزانه AXS به زیر 30 رسیده است، که نمودارهای سنتی آن را به عنوان سیگنال خرید تعبیر می کنند.

نشانه های صعودی بیشتر برای توکن Axie Infinity همانطور که در نمودار زیر نشان داده شده است، از منطقه هدف نزولی خود بین 64.50 تا 50 دلار آمده است. قابل ذکر است که سطح 64.50 دلار به عنوان حمایت از قیمت AXS در جلسه معاملاتی آگوست تا سپتامبر 2021 عمل کرد.

نمودار قیمت روزانه AXS/USD که اهداف نزولی احتمالی آن را نشان می دهد. منبع: TradingView

به طور مشابه، سطوح حدود 50 دلار معامله گران را بر آن داشت تا AXS را به طور انبوه در چهار مورد از زمان فروش 7 سپتامبر جمع آوری کنند.

در مقابل، شکستن زیر محدوده هدف نزولی ممکن است به زیر 40 دلار برسد، سطح حمایت دیگری از آگوست 2021.

AAVE (-25%)

برخلاف Axie Infinity، Aave (AAVE) توکن بومی با همین نام در صدر سودهای کوتوله سال به سال قرار داشت – تقریباً 60 درصد از 10 ژانویه 2021. با این وجود، هنوز به یکی از بدترین عملکردها تبدیل شده است که وارد سال 2022 شده است.

قیمت AAVE در هفت روز گذشته با کمی بیش از 24 درصد کاهش به 200 دلار رسیده است. در همین حال، عملکرد توکن در برابر بیت کوین تقریباً -15٪ بود که نشان می دهد معامله گران در مورد بازگشت صعودی در بازار Aave متقاعد نشده بودند.

نمودار قیمت روزانه AAVE/USD در مقابل AAVE/BTC. منبع: TradingView

به عنوان مثال، RSI روزانه AAVE از 27 دسامبر روند کاهشی داشته است و اکنون نزدیک به 39 است. اکنون چشم به اصلاح طولانی مدت برای رسیدن به سطح فروش بیش از حد خود به زیر 30 است، به این معنی که هنوز فضا برای کاهش بیشتر قیمت AAVE از فعلی وجود دارد. نرخ ها

همانطور که در نمودار زیر نشان داده شده است، هنگامی که AAVE پشتیبانی خط روند صعودی دو ماهه خود را دوباره آزمایش می کند، سیگنال فروش ظاهر می شود. AAVE از 4 دسامبر حداقل چهار بار از سطح صعودی مذکور برگشته است. بنابراین، اگر سکه به زیر آن شکسته شود، احتمال تصحیح آن به سمت 165 دلار، سطح حمایت دیگر، بالاتر خواهد بود.

نمودار قیمت روزانه AAVE/USD که اهداف حمایت و مقاومت موقت آن را نشان می دهد. منبع: TradingView

در مقابل، بازگشت از حمایت خط روند صعودی ممکن است AAVE را به سمت محدوده معاملاتی 250-275 دلار افزایش دهد، که دارای سابقه اخیر در عمل به عنوان مقاومت و حمایت است. از دسامبر 2021، این منطقه با موفقیت توانسته است تلاش های صعودی AAVE را محدود کند

IOTA (-24%)

بر اساس عملکرد بازه زمانی تنظیم شده هفت روزه آنها، IOTAضرر و زیان اندکی کمتر از AAVE است. اما با توجه به نشانه شده است نزدیک به 150 درصد سود سال به سال قرار دارد، به نظر می رسد فروش خوبی برای معامله گرانی باشد که به دنبال جبران زیان خود در جاهای دیگر در خلال کاهش اخیر بازار کریپتو هستند.

قابل ذکر است که قیمت آیوتا در هفت روز گذشته کمی بیش از 24 درصد کاهش یافته و به 1.00 دلار رسیده است. در برابر بیت کوین، آیوتا در مدت مشابه حدود 14 درصد کاهش یافته است.

نمودار قیمت هفتگی IOTA/USD در مقابل IOTA/BTC. منبع: TradingView

مربوط: 5 ارز دیجیتال برتر برای تماشای 2022: BTC، ETH، BNB، AVAX، MATIC

با این حال، در حال حاضر جهش محتمل است، زیرا RSI روزانه توکن به سطوح فروش بیش از حد نزدیک شده است، در حالی که به محدوده معاملاتی 0.93-1.00 دلار کاهش یافته است، که سابقه اخیر جذب خریداران دارد.

نمودار قیمت روزانه آیوتا/دلار آمریکا که اهداف حمایت و مقاومت موقت آن را نشان می‌دهد. منبع: TradingView

در نتیجه، اگر آیوتا به زیر محدوده 0.93-1.00 دلار سقوط کند، احتمال افزایش افت قیمت آن به 0.71 دلار – سطح حمایت از جلسه معاملاتی می تا ژوئن 2021 – بالا به نظر می رسد. برعکس، یک اقدام بازگشتی از این منطقه می‌تواند قیمت IOTA را به 1.21 دلار به عنوان هدف صعودی موقت آن برساند.

نظرات و نظرات بیان شده در اینجا صرفاً متعلق به نویسنده است و لزوماً منعکس کننده نظرات Cointelegraph.com نیست. هر حرکت سرمایه گذاری و معاملاتی مستلزم ریسک است، شما باید هنگام تصمیم گیری تحقیقات خود را انجام دهید.

این مطلب صرفاً از منبع ، ترجمه شده و مسئولیت آن با تریگر ویو نمی باشد.

لینک منبع خبر

سوال یا نظرت رو اینجا بنویس