بازتعریف مالی: Polygon باگ 24 میلیارد دلاری را برطرف کرد، هاسکینسون برای کاردانو در سال 2022 خوشبین بود، 24 تا 31 دسامبر

Finance Redefined این هفته آخرین پیشرفت‌های مربوط به Polygon، Interlay، Bent Finance و Grim Finance را نشان می‌دهد.

به آخرین ویرایش خبرنامه مالی غیرمتمرکز کوین تلگراف خوش آمدید.

با پایان یافتن سال تقویمی، چارلز هاسکینسون، رهبر با شخصیت کاردانو، پیامی از خوش‌بینی، اتحاد و همکاری برای آینده ارزهای دیجیتال به اشتراک می‌گذارد.

به عنوان نشانه ای از حسن نیت برای فصل تعطیلات، این هفته خبرنامه طولانی DeFi ما به طور کامل در اینجا به عنوان یک مقاله در کنار ایمیل معمولی منتشر می شود. برای دسترسی کامل به نسخه هفته آینده در زیر مشترک شوید!

Polygon آسیب پذیری احتمالی پروتکل میلیارد دلاری را برطرف می کند

پروتکل لایه دو Polygon این هفته اعلام کرد اصلاح یک آسیب پذیری بالقوه چند میلیارد دلاری در قرارداد اثبات سهام Genesis از طریق اجرای ارتقاء Bor اضطراری به شبکه اصلی.

این حادثه و ارتقاء بعدی در اوایل دسامبر اتفاق افتاد. اگر این آسیب‌پذیری به‌طور کامل توسط یک نهاد مخرب به خطر بیفتد، می‌توانست تقریباً 24 میلیارد دلار ضرر مالی داشته باشد که معادل 92.7 درصد از توکن‌های MATIC بومی شبکه است و عملاً باعث نابودی قریب‌الوقوع می‌شود.

طبق یک پست وبلاگ اخیر از Polygon، دو هکر خوش‌نیت Whitehat به نام‌های Leon Spacewalker و Whitehat2 به ترتیب در تاریخ 3 و 4 دسامبر این حادثه را کشف کردند و به پلتفرم امنیتی بلاک چین Immunefi هشدار دادند.

پس از بررسی رویه ای و احراز هویت از Immunefi، اطلاعات به Polygon منتقل شد، که شبکه را در 5 دسامبر ارتقا داد، البته یک هکر توانست 801601 MATIC (2.04 میلیون دلار) را قبل از رفع اشکال تخلیه کند.

یکی از بنیانگذاران Polygon، Jaynti Kanani بر توانایی شبکه برای رفع سریع باگ بحرانی تاکید کرد و در وبلاگی اشاره کرد. پست که:

آنچه مهم است این است که این آزمونی برای انعطاف پذیری شبکه ما و همچنین توانایی ما برای اقدام قاطع تحت فشار بود. با توجه به اینکه چقدر در خطر بود، معتقدم تیم ما با توجه به شرایط بهترین تصمیمات ممکن را گرفته است.

Leon Spacewalker قرار است برای تلاش‌های خود پاداشی معادل 2.2 میلیون دلار به صورت استیبل کوین دریافت کند، در حالی که دومین هکر ناشناس، Whitehat2، 1.27 میلیون دلار در توکن‌های MATIC مستقیماً از Polygon به جیب خواهد زد.

مربوط: همانطور که توسط یکی از بنیانگذاران Sandeep Nailwal گفته شده است، چگونه Polygon محدودیت های اتریوم را به چالش می کشد.

چارلز هاسکینسون، بنیانگذار Cardano، DeFi را “انقراض بزرگتر” پیش بینی کرد.

این هفته، در یک پخش زنده پایان سال YouTube با عنوان “DApps and Cardano DeFi Alliance” بنیانگذار کاردانو چارلز هاسکینسون در مورد چشم انداز نوظهور پروژه های DeFi و سازندگان در Cardano علاوه بر مشاوره به شرکت کنندگان در مورد ماهیت بی ثبات بازارهای نمایی، صریحاً صحبت کرد.

انجام این نوع مهندسی و انجام درست آن، با چشم و آینده نگری برای آینده، بسیار سخت است. متأسفانه بسیاری از پروژه های این فضا در آزمون زمان مقاومت نمی کنند. این یک واقعیت است که در پنج تا 10 سال آینده شاهد یک انقراض بزرگ خواهیم بود.

هاسکینسون در حال پخش با اشتیاق آشکار از “کلرادو گرم آفتابی” – مکانی که او با طنز آن را “همیشه گرم، همیشه آفتابی، گاهی اوقات کلرادو” توصیف می کند – هاسکینسون سال بزرگی را برای فضای ارزهای دیجیتال و کاردانو محبوبش پیش بینی کرد.

او پیش از این اظهار داشت که «تنها چیزی که ما را عقب می‌اندازد، ما هستیم.

پس از راه اندازی موفقیت آمیز قراردادهای هوشمند کاردانو در ماه سپتامبر از طریق هارد فورک آلونزو، این پروژه برای پیشرفت های خسته کننده در نقشه راه خود مورد بررسی قرار گرفته است. با وجود این، هاسکینسون معتقد است که تعداد کاربران در سال 2022 به دلیل تقاضای زیاد در فضای توکن غیرقابل تعویض، از 10 برابر 2 میلیون فعلی بیشتر خواهد شد.

در کنار این، هاسکینسون Cardano DeFi Alliance را معرفی کرد، ابتکاری که به دنبال ایجاد یک کتابخانه منبع باز از منابع، ابزارها، خدمات و بهترین شیوه ها برای پرورش رشد کل اکوسیستم DeFi است.

مربوط: قیمت ADA Cardano به افزایش 30 درصدی با تنظیم بالقوه «پایین سه‌گانه» چشم دوخته است

Huobi Research پیش بینی می کند که در سال 2022 بازی های بازی برای کسب درآمد افزایش یابد

Huobi Research، بازوی تحقیقاتی صرافی ارز دیجیتال Huobi، GameFi را – که به ترکیب بازی و امور مالی غیرمتمرکز اشاره دارد – به عنوان یک روند در حال ظهور بر اساس تجزیه و تحلیل کمی از داده‌های زنجیره‌ای شناسایی کرده است.

Huobi در یک پست وبلاگ گسترده، افزایش شدید پروژه‌های GameFi در فعالیت و حجم تراکنش‌های کاربران از ژوئن را توضیح داد و بیان کرد: «رتبه‌بندی DApp نشان می‌دهد که پنج برنامه از نه برنامه برتر، برنامه‌های GameFi هستند.» علاوه بر این، «از اوایل دسامبر. [2021]، تعداد کاربران فعال هفتگی GameFi به 9.21 میلیون نفر رسیده است که یک رکورد بالاتر است.

محققان خاطرنشان کردند که این بازی‌ها با بازی‌های سنتی، مانند World of Warcraft، در سه دسته متمایز متفاوت هستند: تجارت رایگان مواد بازی، تجارت رایگان و قیمت‌گذاری ارزهای بازی، و حمایت از حقوق مالکیت.

Huobi Research استدلال می کند که توانایی GameFi برای “کاهش قابل توجه هزینه های تراکنش برای کشاورزی طلا”، اصطلاحی که برای نشان دادن تبدیل توکن های درون بازی به ارزهای واقعی استفاده می شود، دلیل اصلی افزایش جذابیت مالی آن است:

“در GameFi، صاحبان این حق را دارند که تصمیم بگیرند که آیا منابع خاصی را بفروشند یا نه، که درجه استقلال کاربر را افزایش می دهد و رقابت بازار را تحریک می کند، بنابراین در هزینه های تراکنش صرفه جویی می کند.”

علاوه بر این، توسعه دهندگان در فضای GameFi از مزیت استقرار حقوق مالکیت خصوصی از طریق توکن های غیرقابل تعویض با هزینه کمتر برخوردار هستند: «این نه تنها یک مزیت نسبی است که توسعه دهندگان بازی های سنتی هرگز نداشتند، بلکه نشان دهنده ارزش ذاتی فناوری بلاک چین در بازی است. صنعت، این شرکت اعلام کرد.

مربوط: دولت کره به فروشگاه های اپل و گوگل می گوید بازی های P2E را حذف کنند

اجراهای نمادین

داده های تحلیلی نشان می دهد که ارزش کل قفل شده DeFi با 1.8٪ کاهش در طول هفته به 140 میلیارد دلار رسیده است که ظاهراً برای فصل تعطیلات کاهش یافته است.

داده ها از Cointelegraph Markets Pro و TradingView نشان می دهد که 100 توکن برتر DeFi بر اساس ارزش بازار عمدتاً صعودی بوده اند. هفت روز گذشته

سوشی تعویض (سوشی) این هفته با 42 درصد افزایش پیشتاز شد. شبکه Oasis (ROSE) 37.5٪ شکوفا شد، در حالی که Fantom (FTM) 26.1٪ رشد کرد. Gnosis (GNO) و PancakeSwap (کیک) در این هفته به ترتیب با 25.4 درصد و 3 درصد مقام های چهارم و پنجم را به خود اختصاص دادند.

مصاحبه ها، ویژگی ها و چیزهای جالب دیگر

از اینکه خلاصه تاثیرگذارترین تحولات DeFi این هفته را مطالعه کردید متشکریم. دوباره جمعه آینده برای داستان ها، بینش ها و آموزش های بیشتر در این فضای پویا در حال پیشرفت به ما بپیوندید. سال نو مبارک!

این مطلب صرفاً از منبع ، ترجمه شده و مسئولیت آن با تریگر ویو نمی باشد.

منبع خبر

سوال یا نظرت رو اینجا بنویس