داده ها نشان می دهد که احساسات بیت کوین پس از آخرین سقوط دارایی به سطح 57000 دلار، از طمع به خنثی تبدیل شده است.

شاخص ترس و طمع بیت کوین به سطوح خنثی بازگشته است

شاخص ترس و طمع” شاخصی است که توسط جایگزین که میانگین احساسات سرمایه گذاران در بیت کوین و بازار ارزهای دیجیتال را نشان می دهد.

این شاخص احساسات را با در نظر گرفتن پنج عامل تخمین می‌زند: نوسانات، حجم معاملات، داده‌های رسانه‌های اجتماعی، تسلط ارزش بازار و Google Trends.

این متریک از مقیاسی استفاده می‌کند که از صفر تا 100 را نشان می‌دهد تا این احساسات متوسط ​​را نشان دهد. همه ارزش‌های زیر 46 نشان می‌دهند که سرمایه‌گذاران ترسیده‌اند، در حالی که ارزش‌های بالای 54 نشان‌دهنده بازار حریص هستند. منطقه بین این دو برش طبیعتاً با قلمرو ذهنیت بی طرف مطابقت دارد.

اکنون، بر اساس شاخص ترس و طمع، احساسات بیت کوین در حال حاضر چگونه به نظر می رسد:

The value of the metric appears to be 54 at the moment | Source: Alternative

همانطور که در بالا نشان داده شد، شاخص ترس و طمع بیت کوین در ارزش 54 است که نشان می دهد سرمایه گذاران در حال حاضر احساسات خنثی دارند. با این حال، بی طرفی فقط عادلانه است، زیرا متریک درست در مرز منطقه طمع است.

این یک انحراف قابل توجه از احساس دیروز است: 67. نمودار زیر نشان می دهد که ارزش این اندیکاتور اخیرا چگونه تغییر کرده است.

بیت کوین خنثی

The trend in the Fear & Greed Index over the past year | Source: Alternative

همانطور که نمودار نشان می دهد، شاخص ترس و طمع بیت کوین اخیرا در حال کاهش بوده است. در بیشتر ماه های فوریه و مارس و همچنین نیمه اول آوریل، این اندیکاتور در یا نزدیک یک منطقه ویژه به نام بود طمع افراطی.

بازار این احساس را در ارزش‌های بالاتر از 75 فرض می‌کند. از آنجایی که اخیراً قیمت دارایی با مشکل مواجه شد، ذهنیت از این منطقه شدید خارج شد و وارد منطقه طمع عادی شد. با آخرین سقوط BTC، شاخص سقوط شدیدی را تجربه کرد و اکنون به کلی از طمع خارج شده است.

از لحاظ تاریخی، ارزهای دیجیتال بر خلاف انتظارات اکثریت حرکت می کند. هر چه این انتظار قوی تر باشد، احتمال چنین حرکت مخالفی بیشتر می شود.

این انتظار در مناطق شدید احساسات و همچنین ترس و طمع شدید در نظر گرفته می شود. به این ترتیب، پایین و بالا اغلب در این مناطق رخ داده است.

این قیمت تمام وقت (ATH). ماه گذشته، که همچنان در صدر رالی تا کنون بوده است، در کنار مقادیر شدید شاخص ترس و طمع بیت کوین نیز رخ داد.

با توجه به اینکه این احساسات اکنون به حالت خنثی کاهش یافته است، برخی از سرمایه گذاران ممکن است منتظر سقوط در ترس باشند. این طبیعی است، زیرا هر چه احساس در حال حاضر بدتر شود، بازگشت مجدد محتمل تر می شود.

قیمت بیت کوین

در طول آخرین سقوط بیت کوین، قیمت آن برای مدت کوتاهی به زیر 57000 دلار کاهش یافت و به 57300 دلار بازگشت.

نمودار قیمت بیت کوین

Looks like the price of the asset has registered a sharp drop over the past two days | Source: BTCUSD on TradingView

تصویر برجسته از Kanchanara در Unsplash.com، Alternative.me، نمودار از TradingView.com

سلب مسئولیت: مقاله فقط برای اهداف آموزشی ارائه شده است. این بیانگر نظرات NewsBTC در مورد خرید، فروش یا نگهداری هر گونه سرمایه گذاری نیست و طبیعتاً سرمایه گذاری خطراتی را به همراه دارد. به شما توصیه می شود قبل از تصمیم گیری در مورد سرمایه گذاری، تحقیقات خود را انجام دهید. از اطلاعات ارائه شده در این وب سایت کاملاً با مسئولیت خود استفاده کنید.

این مطلب صرفاً از منبع ، ترجمه شده و مسئولیت آن با تریگر ویو نمی باشد.
خرید اکانت تریدینگ ویو

لینک منبع خبر