ارزهای دیجیتال در سال 2021 رشد فوق‌العاده‌ای را تجربه کردند. ارزش بازار جهانی ارزهای دیجیتال اکنون به 2.25 تریلیون دلار. با ویژگی‌هایی مانند تراکنش‌های ایمن و غیرقابل برگشت، محافظت در برابر تورم، بازدهی بالا، و نقل و انتقالات جهانی ارزان قیمت، ارز دیجیتال به راه‌حل مورد علاقه همه برای امور مالی تبدیل شده است. اکنون بخش‌های متعددی با راه‌حل‌های غیرمتمرکز شگفت‌انگیز خود به گروه کریپتو می‌پیوندند.

با وجود محبوبیت بسیار زیاد آنها، ما هنوز با استفاده گسترده فاصله داریم. اگرچه احساس می‌شود که کریپتو در حال رشد است، تجزیه و تحلیل گسترده جمعیت نشان می‌دهد که کاربران کریپتو در اقلیت باقی می‌مانند. نرخ مالکیت کریپتو جهانی صرفاً بود 3.9٪ در سال 2021، با بیش از 300 میلیون کاربران کریپتو در سطح جهانی

با این حال، صنایع در حال تکامل هستند تا کریپتو را به توده‌ها بیاورند و یکی از محرک‌های مهم این رشد، بخش بازی است. به گفته تحلیلگران، بازی بخش مهم برای ارائه فرصتی به بلاک چین و ارز دیجیتال برای تبدیل شدن به یک مورد استفاده واقعی خواهد بود، نه تنها از طریق همه‌جانبه‌تر کردن بازی‌ها، بلکه با توسعه اقتصادهای داخلی که به مردم در مورد ارزهای دیجیتال آموزش می‌دهند. این صنعت 150 میلیارد دلاری تماماً آماده است تا کریپتو را به توده ها برساند.

استفاده واقعی به بلاک چین و کریپتو

کریپتو و بازی ترکیبی ایده آل بودند که قبلا هرگز تحقق نیافته بودند. با این حال، با پیشرفت در بلاک چین، مردم به پتانسیل بازی‌های ارز دیجیتال پی برده‌اند که باعث ایجاد بازی‌های بازی برای کسب درآمد (P2E) می‌شود. این بازی‌ها ثابت کرده‌اند که بازی‌ها را در صنعت تغییر می‌دهند و جریان‌های درآمدی را به کاربران ارائه می‌دهند که قبلاً در بازی‌های رایگان موجود نبودند.

مدل P2E راه‌حل‌های بلاک چین مانند ارز دیجیتالها و توکن‌های غیرقابل تعویض (NFT) را ترکیب می‌کند تا ارزش اضافی و همچنین تجربه کاربری عالی را ارائه دهد. کریپتو به طور خاص به عنوان ارز درون بازی برای پاداش دادن به کاربران برای انجام بازی استفاده می شود. حتی NFT ها نحوه برخورد ما با آیتم های درون بازی را تغییر می دهند و به راحتی در خارج از اکوسیستم بازی برای کسب درآمد در دنیای واقعی قابل دسترسی هستند.

علاوه بر این، بسیاری از بازی‌ها بلاک چین و ارز دیجیتال را برای کاربران جدید ساده کرده‌اند و باعث پذیرش انبوه آن شده‌اند. اکثر پلتفرم‌های بازی بلاک چین قبلاً به دنیا نشان داده‌اند که چرا بازی ارز دیجیتال راه آینده است. حتی پلتفرم هایی مانند مرکبات نقش مهم در تسریع تحول بازی ایفا می کنند. از طریق ترکیبی از امور مالی غیرمتمرکز (DeFi)، NFT ها، dApps های نوآورانه و سایر فناوری ها، طیف گسترده ای از راه حل ها را برای دنیای بلاک چین و بازی ارائه می دهد.

رفتن به جریان اصلی با Play-To-Earn و Metaverse

پذیرش جریان اصلی ارز دیجیتال زمانی امکان پذیر است که همه بتوانند در یک اکوسیستم شرکت کنند و ارزشی در آن پیدا کنند. در حال حاضر، به نظر می‌رسد که بازی‌های کریپتو با استفاده از مفاهیم بازی برای کسب درآمد و متاورس، پذیرش را افزایش می‌دهد. حتی با وجود اینکه ارزهای ارز دیجیتال شده باقی مانده اند، بازی بلاک چین می تواند نیروی فوق العاده ای باشد که به ما در شروع این انقلاب کمک می کند.

علاوه بر این، اگر بتوان مردم را به انجام بازی‌ها و یادگیری در مورد ارزهای دیجیتال متقاعد کرد، می‌توانیم زودتر از آنچه پیش‌بینی می‌شود به مقبولیت گسترده دست یابیم. علاوه بر این، اگر پلتفرم‌های بازی مانند Citrus به شکوفایی خود ادامه دهند و پایه محکمی برای بازی‌های بلاک چین P2E فراهم کنند، ممکن است شاهد مشارکت برخی از بزرگترین اقتصادهای جهان در بازی‌های کریپتو باشیم. در واقع، کشورهای آسیا-اقیانوسیه به دلیل جذابیت عمده آن در میان نسل جوان، می توانند بزرگترین بازار بازی باشند.

فراتر از آن، NFT ها و متاورس می توانند مزیت دیگری برای موفقیت آن باشند. بازی های کریپتو در حال گسترش هستند و در چند سال آینده، ممکن است انتظار داشته باشیم که دنیای بازی کاملاً جدیدی را ببینیم. با سهولت دسترسی به صنعت بازی، کریپتو در میان توده ها مورد پذیرش گسترده ای قرار می گیرد.

این مطلب صرفاً از منبع ، ترجمه شده و مسئولیت آن با تریگر ویو نمی باشد.

منبع خبر