بیت کوین در آستانه پایان دادن به اولین هفته سال خود با رکود قرار دارد، زیرا بازار ارزهای دیجیتال ضربه دیگری را متحمل شده و در وضعیت حمایت بحرانی قرار دارد. کریپتو بنچمارک در 24 ساعت 7.3 درصد زیان را ثبت کرد و پس از بازگشت از پایین ترین سطح نزدیک به 42000 دلار، با قیمت 43000 دلار معامله شد.

مطالب مرتبط | ماراتن شرکت معدنی ایالات متحده اکنون دارای 8133 بیت کوین است. و آنها آن را نمی فروشند

بیت کوین BTC BTCUSD
بیت کوین در یک روند نزولی در نمودار 4 ساعته. منبع: BTCUSD Tradingview

بیت کوین در 3 دسامبر به سطوح فعلی خود نفوذ کردسوم. بنابراین، برخی از معامله گران انتظار داشتند که قبل از اینکه گاوها بتوانند نوسان دیگری در اوج های جدید داشته باشند، این مقدار پر شود. در کوتاه مدت، قیمت بیت کوین هنوز تثبیت نشده است و می تواند به 30000 دلار و 40000 دلار کاهش یابد.

به نظر می رسد وضعیت کلان اقتصادی به عنوان عاملی برای حرکت قیمت فعلی عمل کرده است، زیرا فدرال رزرو ایالات متحده جروم پاول اظهاراتی را در مورد آخرین معیارهای شاخص بهای مصرف کننده و شروع بالقوه کاهش قیمت ارائه کرد. این می تواند تنها راه حل موثر برای جلوگیری از تورم بیشتر در کشور باشد.

تورم با ثبت رکورد 40 ساله ممکن است به افزایش خود ادامه دهد که منجر به افزایش نرخ بهره و کاهش نقدینگی در بازارها خواهد شد. با یک FED جنگ طلب تر، این امکان به سرعت در بازارهای جهانی به عنوان طلا به واقعیت تبدیل می شود، بیت کوین و S&P 500 به سمت نزول حرکت کردند.

بیت کوین BTC BTCUSD
منبع: Santiment از طریق توییتر

افزایش نرخ بهره می‌تواند تا حدودی بر قیمت بیت‌کوین فشار بیاورد، اما مایک مک‌گلون، استراتژیست ارشد کالا در بخش اطلاعات بلومبرگ، معتقد است که ارز دیجیتال معیار می‌تواند بر وضعیت فعلی بیاید. در گزارش اخیر این کارشناس نوشت:

اولین متولد شده (ارز دیجیتال) به سرعت در حال انتقال به سمت تبدیل شدن به دارایی ذخیره دیجیتال در جهان است (…). شعار «با فدرال رزرو نجنگید» ممکن است در حال حاضر با همراهی کالاهای اوج خود، بازار گسترده ارزهای دیجیتال را تحت فشار قرار داده باشد.

در کوتاه مدت، سطح 30000 دلاری که به عنوان پشتیبان بیت کوین در سال 2021 عمل می کرد، همچنان می تواند در سال 2022 ثابت بماند، اما مک گلون معتقد است که «بعید» است که بیت کوین دوباره آن را بررسی کند.

عملکرد بیت کوین از بازار جهانی در سال 2022 بهتر می شود؟

انتظار می رود در سال های گذشته موضعی صعودی برای بیت کوین و اتریوم داشته است و اعتقاد خود را برای ماه های آینده حفظ کرده است. یک محیط اقتصادی بدون ریسک کلی می تواند فشار نزولی بیشتری ایجاد کند، اما علامت قیمت 100000 دلار دست نخورده باقی می ماند.

این کاهش جهانی در بازارها بزرگترین متحد فدرال رزرو برای مبارزه با تورم خواهد بود. با این حال، کریپتو معیار می‌تواند یک «وضعیت برد-برد» را تجربه کند، زیرا برخلاف بازار سهام که به نظر می‌رسد «بیش از میانگین متحرک 60 ماهه خود در بیش از دو دهه گذشته است» از نقدینگی کمتری بهره می‌برد. مک گلون افزود:

بازارهای کشیده رایج شده‌اند، اما به نظر می‌رسد کالاها و بیت‌کوین رهبران اولیه بازگشت هستند. این یک سوال در مورد مدت زمان بازار صعودی است و ما شاهد عرضه ارز دیجیتال معیار هستیم.

مطالب مرتبط | رئیس جمهور بوکل BTC را 100 هزار دلار پیش بینی کرد با این امید که کشورهای بیشتری آن را به عنوان مناقصه قانونی بپذیرند

بیت کوین BTC BTCUSD
منبع: Mike McGlone، Bloomberg Intelligence



این مطلب صرفاً از منبع ، ترجمه شده و مسئولیت آن با تریگر ویو نمی باشد.

لینک منبع خبر