برنامه‌های GameFi علاقه به بازی‌های بلاک چین را احیا کردند: Huobi Research

ابتکارات GameFi از ژوئن 2021 به دلیل کاهش قابل توجه هزینه های تراکنش و بهبود تجربه کاربر، افزایش شدیدی داشته است.

بازوی تحقیقاتی Huobi صرافی کریپتو، Huobi Research، علاقه فزاینده به بازی های بلاک چین را به عنوان تأثیر مستقیم ابتکارات GameFi شناسایی کرده است. GameFi به معنای استفاده از امور مالی غیرمتمرکز (DeFi) و بازی های بلاک چین است که کاربران را بر اساس مدل بازی برای کسب درامد تشویق می کند.

طبق تحقیقات Huobi، داده‌های زنجیره‌ای نشان می‌دهد که ابتکارات GameFi از ژوئن 2021 به دلیل کاهش قابل توجه هزینه‌های تراکنش و بهبود تجربه کاربر، افزایش شدیدی داشته است.

راه هایی که GameFi کارمزد تراکنش ها را کاهش می دهد. منبع: Huobi Research

در پژوهش نشان می دهد که بازی های محبوب بلاک چین مانند CryptoKitties در نوامبر 2017 حداکثر 140000 کاربر فعال روزانه و 180000 تراکنش روزانه را ثبت کردند اما در عرض چند ماه بیش از 90٪ تعامل کاربر را از دست دادند:

بازی های بلاک چین اولیه از نقص هایی مانند مدل های منحصر به فرد، سرگرمی های ساده و به طور کلی تجربیات ضعیف رنج می بردند.

تغییرات در کاربران فعال روزانه CryptoKitties و حجم معاملات. منبع: DappRadar، Huobi Research

با این حال، صنعت بازی‌های بلاک چین با یکپارچه‌سازی توکن‌های غیرقابل تعویض (NFT)، DeFi و سایر عناصر بازی برای کسب درآمد شاهد بازگشتی بود. بازی حیوانات خانگی مبتنی بر NFT، Axie Infinity، در ماه ژوئن در یک روز 9.72 میلیون دلار به دست آورد و رکورد Tencent در آن زمان را پشت سر گذاشت.

رتبه بندی DApp نشان می دهد که پنج برنامه از نه برنامه برتر، برنامه های GameFi هستند. از اوایل دسامبر [2021]، تعداد کاربران فعال هفتگی GameFi به 9.21 میلیون نفر رسیده است که یک رکورد بالاتر است.

بر اساس یافته های فوق، Huobi Research به این نتیجه رسید که هزینه های مبادله در اقتصاد نهادی جدید ضروری است. در حالی که صنعت بازی قبلاً ویژگی‌های بازی برای کسب درآمد را پیاده‌سازی کرده بود، “جامعه تمایل دارد سیستمی را با کمترین هزینه تراکنش برای کار انتخاب کند.”

این تحقیق همچنین سه جنبه اساسی از تفاوت GameFi با سایر مدل‌های بازی موجود را برجسته می‌کند: تجارت رایگان مواد بازی، تجارت رایگان و قیمت‌گذاری ارزهای بازی، و حفاظت از حقوق مالکیت. علاوه بر این، توسعه دهندگان GameFi این مزیت را دارند که حقوق مالکیت خصوصی را از طریق NFT با هزینه کمتر به کار گیرند:

این نه تنها یک مزیت نسبی است که توسعه دهندگان بازی های سنتی هرگز نداشتند، بلکه نشان دهنده ارزش ذاتی فناوری بلاک چین در صنعت بازی است.

این مطلب صرفاً از منبع ، ترجمه شده و مسئولیت آن با تریگر ویو نمی باشد.

منبع خبر

سوال یا نظرت رو اینجا بنویس