Ye Zhang، یکی از بنیانگذاران Scroll، یک پروژه لایه 2 با استفاده از اثبات دانش صفر، محتاطانه نسبت به ارتقای آینده Dencun خوشبین است. در یک پست در X، ژانگ به مزایای بالقوه Dencun، به ویژه هزینه های پایین تراکنش اشاره کرد.

با این حال، در همان پست، یکی از بنیانگذاران چالش‌های احتمالی را که می‌تواند برای راه‌حل‌های مقیاس‌بندی لایه ۲ موجود با استفاده از رول‌آپ‌ها ایجاد کند، برجسته کرد.

Dencun EIP-4844 را در اتریوم معرفی می کند: معنی آن چیست

توسعه دهندگان اتریوم قصد دارند Dencun را در اواسط مارس پیاده سازی کنند. اجرای پیشنهاد بهبود اتریوم (EIP)-4844 بخش بزرگی از این هارد فورک است. با این اجرا، این پیشنهاد یک ویژگی جدید “تراکنش حباب حمل” را معرفی می کند.

ویژگی منحصر به فرد این تراکنش‌ها این است که به کاربران اجازه می‌دهند در مقایسه با تراکنش‌های سنتی اتریوم، حباب‌ها را که حجم زیادی از داده‌ها هستند، با قیمت ارزان وصل کنند.

بر اساس مشاهدات شبکه آزمایشی Goerli، ژانگ پیش‌بینی می‌کند که حباب‌ها ۳ تا ۵ برابر ارزان‌تر از داده‌های تماس سنتی در اتریوم باشند. بر این اساس، تفاوت زیاد به این معنی است که توسعه دهندگان مبتکر می توانند کتیبه های لکه ای ارائه دهند. این کتیبه ها به طور موثر با راه حل های لایه 2 مانند آربیتروم یا خوش بینی با اهرم roll-ups.

این امکان را نمی توان کاهش داد زیرا، در اصل، EIP-4844 قصد دارد تراکنش های لایه 2 را از طریق تراکنش های لکه ای کاهش دهد. در واقع، این پیشنهاد به معنای پایه و اساس کتیبه های Blob است.

این راه‌حل رویکرد متفاوتی دارد، اما اگر به طور گسترده مورد استفاده قرار گیرد، می‌تواند روی پلتفرم‌های جمع‌آپ نیز اعمال شود. اگر کاربرانی که قطعات بزرگی از داده را تراکنش می کنند، متوجه مزیت رفتن به مسیر حباب نویسی شوند، چنین خواهد بود.

با این حال، رول آپ ها مزایای مشخصی نسبت به کتیبه های حباب دارند. یکی از موارد قابل توجه مقیاس پذیری برتر رول آپ ها است. این راه حل ها به طور ذاتی می توانند تراکنش های بیشتری را در هر ثانیه پردازش کنند. علاوه بر این، آنها امن هستند زیرا امنیت را از شبکه اصلی اتریوم به ارث می برند.

قیمت ETH بالای 3800 دلار ثابت است

با این حال، تا زمانی که Dencun پیاده سازی شود، تاثیر EIP-4844 به طور کامل اندازه گیری خواهد شد. به طور کلی، اتریوم و جوامع لایه 2 از این ارتقا خوشحال هستند و انتظار می رود ETH در روند صعودی فعلی حتی بالاتر از این باشد.

اتریوم بالای 3800 دلار معامله می شود. این رقم در هفته گذشته دو رقمی شده است و کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند که در روزهای آینده افزایش بیشتری داشته باشد.

مطالب مرتبط: تحلیلگر به شاخص های مهم اشاره می کند که سیگنال تصحیح بیت کوین را نشان می دهد

در میان مدت، گاوها 5000 دلار را هدف قرار می دهند که تقریباً بالاترین رقم تاریخ است.

پلتفرم لایه 2 TVL |  منبع: L2Beat

در میان رونق قیمت‌های اتریوم و کریپتو، علاقه به راه‌حل‌های لایه ۲ اتریوم همچنان در حال گسترش است. جدیدترین L2Beat داده ها نشان می دهد که Arbitrum، Optimism و سایر گزینه ها بیش از 36 میلیارد دلار را مدیریت می کنند. آربیتروم که از مزیت حرکت اول خود بهره می برد، نزدیک به 16 میلیارد دلار را مدیریت می کند.

این مطلب صرفاً از منبع ، ترجمه شده و مسئولیت آن با تریگر ویو نمی باشد.
خرید اکانت تریدینگ ویو

لینک منبع خبر