در بلومبرگ اخیر گزارشپیشنهاد شده است که افزایش قیمت بیت کوین به بیش از 42000 دلار تنها آغاز یک ابر چرخه ارز دیجیتال جدید است که بزرگترین ارز دیجیتال جهان را به بیش از 500000 دلار خواهد رساند.

بر اساس گزارش بلومبرگ، طرفداران این نظریه استدلال می کنند که بیت کوین نشان دهنده یک نظم پولی جدید است که وال استریت را مجذوب خود کرده و باعث ایجاد یک نظم پولی جدید می شود.احساس سرخوشی قابل لمس” در جامعه دارایی دیجیتال.

افزایش پتانسیل قیمت بیت کوین

عملکرد قابل توجه قیمت بیت کوین در ماه های اخیر بسیاری را شگفت زده کرد، زیرا این ارز دیجیتال سه افزایش ماهانه متوالی از جمله 11 درصد دیگر را در ماه دسامبر به ثبت رساند.

شور و شوق پیرامون افزایش قیمت بیت کوین منجر به این شده است پیش بینی های خوش بینانه از دستاوردهای بیشتر، اغلب بر اساس شهود یا تحلیل تکنیکال.

این ارز دیجیتال در سال 2023 احیای قیمت قابل توجهی را تجربه کرده است و ارزش آن تا کنون بیش از 150 درصد افزایش یافته است. ناظران بازار این افزایش را به پیش بینی فزاینده تایید احتمالی بیت کوین نسبت می دهند صندوق قابل معامله در بورس (ETF) برای تجارت در ایالات متحده.

بر اساس این گزارش، چشم انداز یک ETF به شادی در صنعت منجر شده است. برایان آرمسترانگ، مدیر عامل کوین بیس، پیشنهاد می کند که «بیت کوین ممکن است مهم گسترش تمدن غرب باشد». پیش بینی ها در مورد قیمت آتی بیت کوین از 50000 دلار در کوتاه مدت تا بالای 530000 دلار متغیر است.

مت مالی، استراتژیست ارشد بازار در Miller Tabak & Co، در مورد احساسات در حال تغییر در طبقه دارایی هشدار می دهد و بر اهمیت هجوم نقدینگی ناشی از همه گیر در افزایش رشد قوی بیت کوین در سال های 2020 و 2021 تاکید می کند.

مالی پیشنهاد می‌کند که بدون تزریق نقدینگی مشابه، برخی از پیش‌بینی‌های خوش‌بینانه پیرامون ارزش آینده بیت‌کوین ممکن است غیرواقعی باشد.

راه اندازی ETF مبتنی بر بیت کوین در ایالات متحده که مدت ها مورد انتظار بود، با هدف تسهیل دسترسی آسان تر به ارز دیجیتال برای مدیران پول، به طور بالقوه جذب میلیاردها دلار سرمایه گذاری جدید در فضا است.

حدس و گمان ETF BTC باعث خوش بینی می شود

محققان در Kaiko به تغییر قابل توجهی در احساسات بازار از اواسط اکتبر توجه داشته باشید که ناشی از افزایش علاقه نهادی به تایید بالقوه یک ETF بیت کوین و یک محیط اقتصادی کلان مطلوب تر است.

محققان همچنین ورودی‌های اخیر به محصولات سرمایه‌گذاری ارز دیجیتال و بالاترین سطح هفت ماهه معاملات روزانه روزانه در نوامبر را برجسته می‌کنند.

با این وجود، در حالی که هیجان در مورد یک رالی گسترده‌تر ارز دیجیتال اغلب در پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی مانند X (که قبلاً توییتر نامیده می‌شد) پخش می‌شود، مهم است که بی‌ثباتی تاریخی بیت‌کوین را بپذیریم.

بر اساس گزارش بلومبرگ، این ارز دیجیتال در سال‌های اخیر چرخه‌های تبلیغاتی متعددی را تجربه کرده است که به دنبال آن، رکودهای قابل توجهی به دنبال آن بوده است.

نمودار 1 روزه ادامه حرکت صعودی BTC را نشان می دهد. منبع: BTCUSDT در TradingView.com

با وجود دستاوردهای اخیر بیت کوین و خروج از مرحله تثبیت طولانی مدت، بلومبرگ پیشنهاد می کند که اصلاح قابل توجهی ممکن است هنوز در افق باشد. در حال حاضر بیت کوین با قیمت 41800 دلار معامله می شود که در تلاش برای بازیابی سطح 42000 دلار، حرکت صعودی پایداری را نشان می دهد.

نتیجه مشخص نیست که آیا ارز دیجیتال با موفقیت بالاتر از این سطح بحرانی تثبیت خواهد شد و موقعیت مطلوبی برای ادامه حرکت صعودی در طول ماه خواهد داشت.

از طرف دیگر، سطح بالای سالانه فعلی می‌تواند به عنوان یک مانع مقاومت بزرگ برای قیمت بیت‌کوین عمل کند و از تز بلومبرگ در مورد اصلاح بالقوه حمایت کند.

تصویر برجسته از Shutterstock، نمودار از TradingView.com

این مطلب صرفاً از منبع ، ترجمه شده و مسئولیت آن با تریگر ویو نمی باشد.
خرید اکانت تریدینگ ویو

لینک منبع خبر