بیت کوین از 51 هزار دلار بالاتر می رود زیرا دلار در برابر یورو منعطف می شود

بیت کوین پس از بازپس گیری 50000 دلار قبل از پایان سالیانه، تمایل صعودی خود را به دست آورد، حتی رقیب امن آن، دلار آمریکا، نشان داد که در جلسات آتی قدرت صعودی ادامه دارد.

بیت کوین (بیت کوین) پس از بازپس گیری 50000 دلار در هفته گذشته، قدرت صعودی خود را بازیافت و به حفظ سطح روانی به عنوان حمایت در 27 دسامبر ادامه داد. در همین حال، رقیب آن برای بالاترین نقطه امن، دلار آمریکا، نیز از کف قیمتی بحرانی برگشت، اشاره می کند که تا سال 2022 به رشد خود ادامه خواهد داد.

شکست مثلثی

در شاخص دلار آمریکا (DXY)، که قدرت دلار آمریکا را در برابر سبدی از ارزهای خارجی مهم اندازه گیری می کند، در نمودار روزانه خود به سمت راس یک الگوی “مثلث متقارن” حرکت می کند.

با انجام این کار، شاخص خط روند پایین تر ساختار را به عنوان سطح حمایت مستحکم خود در نظر گرفته است، بنابراین اشاره می کند که شکست بعدی آن به سمت صعودی خواهد رفت.

نمودار قیمت روزانه DXY با تنظیم مثلث متقارن. منبع: TradingView

اگر یک شکست مثلث متقارن رخ دهد، هدف سود فنی برای گاوها به اندازه حداکثر فاصله بین خطوط روند بالا و پایین سازه زمانی که از نقطه شکست اندازه گیری می شود، خواهد بود. این باعث می شود دلار در جلسه آینده تقریباً به 97.80 برسد.

ضعیف شدن یورو پشت سر تقویت دلار

چشم انداز صعودی برای دلار در برابر چشم انداز دلار به نظر می رسد برنامه های کاهشی فدرال رزرو. شایان ذکر است، بانک مرکزی ایالات متحده در اوایل ماه دسامبر تمایل خود را برای تشدید سیاست پولی جاری خود سریعتر از حد انتظار اعلام کرد و افزود که در سال 2022 سه افزایش نرخ بهره را دنبال خواهد کرد.

در همین حال، تقویت اخیر در شاخص دلار، تا حدی به دلیل مازاد نقدینگی مداوم در منطقه یورو بود. محقق مالی FactSet گفت: موجی از برنامه های محرک که توسط بانک مرکزی اروپا (ECB) در پی همه گیری کووید 19 آغاز شد، بانک های منطقه یورو را با پول نقد بیش از حد مواجه کرد. اشاره شد.

نمودار قیمت روزانه EUR/USD با روند نزولی آن از ماه می 2021. منبع: TradingView

در نتیجه، این بانک‌ها اکنون یوروهای اضافی خود را با دلار از طریق تسهیلات بازپرداخت معکوس فدرال رزرو مبادله می‌کنند، که به آنها سود 0.05 درصدی را برای پول نقد پارکینگ ارائه می‌دهد. بدهی کوتاه مدت دولت اروپا که با بازدهی منفی همراه است.

در 20 دسامبر، نزدیک به 1.7 تریلیون دلار به تسهیلات مخزن فدرال رزرو سرازیر شد که بالاترین تزریق نقدی یک روزه تا به امروز است.

جریان ورودی روزانه به تسهیلات بازپرداخت معکوس فدرال رزرو از ماه می 2021 افزایش یافته است. منبع: بانک فدرال رزرو نیویورک

فراکتال تابستانی بیت کوین روند صعودی را پیش بینی می کند

همانطور که در نمودار زیر نشان داده شده است، آخرین افزایش بیت کوین به بالای 51000 دلار در حالی رخ می دهد که قیمت آن یک روند شیب دار چند ماهه صعودی را به عنوان حمایت آزمایش می کند.

نمودار قیمت روزانه BTC/USD با پشتیبانی از خط روند صعودی. منبع: TradingView

با این وجود، قیمت بیت کوین اکنون با مقاومت در میانگین متحرک نمایی 50 روزه (EMA 50 روزه) مواجه است. همین موج مخملی در محدود کردن تلاش‌های بازگشت بیت کوین در ماه نوامبر مؤثر بود. بنابراین احتمال چرخیدن گاوهای نر تحت فشار آن زیاد است.

اما در بازه‌های زمانی بزرگ‌تر، این احتمال وجود دارد که بیت‌کوین تا سال 2022 به روند صعودی خود ادامه دهد. برای مثال، یک تحلیلگر مستقل بازار، Rekt Capital، برجسته شده است کریپتوکارنسی روندی را از جلسه ماه مه تا جولای خود تکرار می کند که بعداً قیمت های خود را به آن ارسال کرد بالاترین قیمت 69000 دلاری.

این تحلیلگر مستعار توضیح داد: «بیت کوین در محدوده ای که توسط دو EMA بازار گاو نر تشکیل شده است، تثبیت می شود: مقاومت 21 هفته ای EMA سبز و پشتیبانی 50 هفته ای آبی رنگ،» و افزود:

بیت کوین در اوایل سال جاری در ماه می (دایره نارنجی) محدوده مشابهی را در داخل این دو EMA تشکیل داد.

نمودار قیمت هفتگی BTC/USD با فراکتال “EMAs بازار گاوی”. منبع: TradingView

از طرف دیگر، اگر بیت کوین به کمتر از میانگین متحرک نمایی 50 هفته ای خود برسد، احتمال تست متحرک متحرک متحرک 200 هفته ای نارنجی آن بر اساس فراکتال مشابه بالاتر خواهد رفت.

نمودار قیمت هفتگی BTC/USD با پشتیبانی 200 هفته ای EMA. منبع: TradingView

در حال حاضر، EMA 200 هفته ای حدود 24250 دلار است.

نظرات و نظرات بیان شده در اینجا صرفاً متعلق به نویسنده است و لزوماً منعکس کننده نظرات Cointelegraph.com نیست. هر حرکت سرمایه گذاری و معاملاتی مستلزم ریسک است، شما باید هنگام تصمیم گیری تحقیقات خود را انجام دهید.



این مطلب صرفاً از منبع ، ترجمه شده و مسئولیت آن با تریگر ویو نمی باشد.

منبع خبر

سوال یا نظرت رو اینجا بنویس