بیت کوین در روز گذشته کاهش خود را عمیق تر کرده و قیمت آن اکنون به زیر 63000 دلار رسیده است. با توجه به داده های زنجیره ای، پشتیبانی بالقوه بعدی کجاست.

بیت کوین می تواند در این سطوح قیمت پشتیبانی پیدا کند

در یک جدید پست در X، علی، تحلیلگر، بر اساس داده‌های زنجیره‌ای Glassnode بحث کرده است که سطح حمایت و مقاومت بیت‌کوین در حال حاضر چگونه است.

شاخص ارتباط در اینجا “توزیع قیمت واقعی UTXO” (URPD)، که به طور خلاصه، مقدار سکه ها را به ما می گوید (یا دقیق تر، UTXO ها) که آخرین بار در هر سطح قیمت معینی که دارایی در تاریخ خود تاکنون از آن بازدید کرده است خریداری شده است.

در زیر نموداری به اشتراک گذاشته شده توسط تحلیلگر آمده است که داده های این توزیع را برای سطوح قیمت در اطراف ارزش لحظه ای اخیر ارز دیجیتال نشان می دهد:

Looks like the $72,880 mark is the level with the richest amount of coins at the moment | Source: @ali_charts on X

از نمودار، قابل مشاهده است که چند سطح قیمتی نه چندان دور از سطح فعلی وجود دارد که به ویژه از نظر میزان خریدی که در آنها انجام شده است، برجسته است.

در تحلیل زنجیره‌ای، پتانسیل هر سطحی برای عمل به عنوان حمایت یا مقاومت بر اساس تعداد کل سکه‌هایی است که مبنای هزینه‌شان در سطح مورد نظر است.

سطوح ضخیم با سکه هایی که تحت قیمت فعلی قرار دارند، احتمالاً به عنوان نقاط حمایت عمل می کنند، در حالی که سطوح بالاتر از ارزش نقطه می توانند دیوارهای مقاومتی باشند.

همانطور که از نمودار مشخص است، سطوح 61100 دلار، 56685 دلار و 51530 دلار سطوح پایین تر از قیمت فعلی هستند که مبنای هزینه مقدار قابل توجهی از عرضه را در حال حاضر نگه می دارند. به طور طبیعی، این بدان معنی است که اگر کاهش بیشتر ادامه یابد، این سطوح می توانند برای بازگشت احتمالی مراقب باشند.

با این حال، دو سطح بالاتر، حتی از هر سه سطح پشتیبانی نیز بزرگتر هستند: مبنای هزینه حدود 66990 دلار و 72880 دلار است. جالب توجه است که مورد دوم بزرگترین سطح خرید از بین تمام سطوح قیمت ذکر شده در نمودار است، که به این معنی است که مقدار زیادی از خرید FOMO در سطوح بالای دارایی رخ داده است.

در سناریویی که بیت کوین شتاب صعودی خود را دوباره به دست می آورد، این سطوح جمعیت مبتنی بر هزینه های بالا جایی است که دارایی می تواند به احتمال زیاد مشکل پیدا کند.

اکنون، در مورد اینکه چرا مراکز خرید برای حمایت و مقاومت در تحلیل زنجیره‌ای مرتبط در نظر گرفته می‌شوند، این واقعیت است که سرمایه‌گذاران احتمالاً نوعی واکنش نشان می‌دهند زمانی که آزمایش مجدد مبنای هزینه آنها انجام شود.

هنگامی که چنین آزمایش مجددی از بالا انجام می شود، دارندگان ممکن است تصمیم بگیرند که مقدار بیشتری را جمع کنند، با این باور که قیمت دوباره در آینده افزایش خواهد یافت. از سوی دیگر، اگر آزمایش مجدد از پایین انجام شود، ممکن است بفروشند، زیرا ممکن است فکر کنند خروج از نقطه سر به سر بهتر از ریسک کاهش مجدد است.

تعداد زیادی از سکه ها که مبنای هزینه خود را در یک سطح دارند، به معنای درجات بالقوه زیادی از وقوع یکی از این واکنش ها و از این رو، تأثیر حمایت یا مقاومت قوی بر قیمت است.

قیمت بیت کوین

بیت کوین در حال نزدیک‌تر شدن به اولین سطح پشتیبانی عمده روی زنجیره است زیرا اکنون به 62700 دلار کاهش یافته است.

نمودار قیمت بیت کوین

The price of the asset appears to have plummeted over the last few days | Source: BTCUSD on TradingView

تصویر برجسته از Shutterstock.com، Glassnode.com، نمودار از TradingView.com

سلب مسئولیت: مقاله فقط برای اهداف آموزشی ارائه شده است. این بیانگر نظرات NewsBTC در مورد خرید، فروش یا نگهداری هر گونه سرمایه گذاری نیست و طبیعتاً سرمایه گذاری خطراتی را به همراه دارد. به شما توصیه می شود قبل از تصمیم گیری در مورد سرمایه گذاری، تحقیقات خود را انجام دهید. از اطلاعات ارائه شده در این وب سایت کاملاً با مسئولیت خود استفاده کنید.

این مطلب صرفاً از منبع ، ترجمه شده و مسئولیت آن با تریگر ویو نمی باشد.
خرید اکانت تریدینگ ویو

لینک منبع خبر