از آنجایی که بیت کوین به زیر 68000 دلار سقوط می کند، تاریخ نشان می دهد که این اصلاح برای بازارهای صعودی نسبتاً رام است، زیرا افت به این سطح عمیق زنجیره ای عادی بوده است.

قیمت واقعی دارنده کوتاه مدت بیت کوین در حال حاضر حدود 53200 دلار است

همانطور که توسط مدیر جامعه کریپتوQuant هلند، Maartunn در یک پست در X، بیت کوین هنوز حاشیه مناسبی نسبت به قیمت واقعی دارندگان کوتاه مدت دارد.

قیمت تحقق یافته” یک معیار زنجیره ای است که میانگین قیمتی را که سرمایه گذاران بیت کوین با آن سکه های خود را به دست آورده اند را پیگیری می کند. اندیکاتور این مقدار را با مرور تاریخچه تراکنش هر سکه و با فرض اینکه آخرین نقل و انتقال آن آخرین بار خریداری شده بوده است محاسبه می کند (یعنی قیمت در آن زمان مبنای هزینه جاری آن است).

زمانی که ارزش نقدی ارز دیجیتال به زیر قیمت واقعی کاهش می‌یابد، به این معنی است که سرمایه‌گذاران متوسط ​​اکنون در وضعیت ضرر قرار دارند. از سوی دیگر، وقفه در بالا حاکی از آن است که بازار به عنوان یک کل وارد سود خالص شده است.

در چارچوب بحث فعلی، قیمت تحقق یافته تنها برای بخش خاصی از سرمایه گذاران مورد توجه است:دارندگان کوتاه مدت(STHs). STH ها شامل تمام سرمایه گذارانی می شود که سکه های خود را در 155 روز گذشته خریداری کرده اند.

اکنون، در اینجا نموداری وجود دارد که روند قیمت واقعی بیت کوین را به طور خاص برای این گروه نشان می دهد:

Looks like the value of the metric has been trending up recently | Source: @JA_Maartun on X

همانطور که در نمودار بالا نشان داده شده است، قیمت بیت کوین STH اخیراً با افزایش قیمت دارایی افزایش یافته است. این منطقی است، زیرا این گروه شامل جدیدترین خریداران است که به طور مداوم در یک روند صعودی با قیمت‌های بالاتر خرید می‌کنند و در نتیجه میانگین هزینه خود را افزایش می‌دهند.

در حال حاضر، قیمت واقعی این گروه حدود 53200 دلار است. در روز گذشته، بیت کوین شاهد افت شدیدی بوده است که قیمت آن را به زیر 68000 دلار رسانده است، اما واضح است که STH ها حتی پس از این کاهش، همچنان سود بالایی خواهند داشت.

مارتون توضیح می‌دهد: «در بازارهای گاوی قبلی، میانگین پایه هزینه دارندگان کوتاه‌مدت چندین بار به طور کامل بازنشانی شد. این روند در داده های دوره صعودی 2017 زمانی که قیمت چندین بار این سطح را دوباره آزمایش کرد، برجسته ترین است.

الگوی جالبی که وجود دارد این است که این آزمایش‌های مجدد سطح در طول روندهای صعودی عموماً منجر به این شده است که ارز دیجیتال پشتیبانی پیدا کرده و خود را به عقب برگرداند.

توضیح این روند ممکن است در ماهیت بی ثبات STH ها باشد. مبنای هزینه برای این سرمایه گذاران سطح مهمی است و هنگامی که آزمایش مجدد آن اتفاق می افتد، وحشت می کنند و واکنش نشان می دهند.

در طول روندهای صعودی، این دارندگان به احتمال زیاد هنگام آزمایش مجدد مبنای هزینه آنها بیشتر خرید می کنند، زیرا ممکن است فکر کنند که همان سطوح قیمتی که قبلاً سودآور بود در آینده نزدیک دوباره چنین خواهد شد.

طبیعتاً مطمئن نیست که بیت کوین نیز در این بازار صعودی این سطح را دوباره آزمایش کند. با این حال، اگر پیشینه تاریخی چیزی باشد، ممکن است یک تصحیح به آن نزدیک شود.

قیمت بیت کوین

بیت کوین پس از افت 7 درصدی خود در روز گذشته، در حدود 67700 دلار معامله می شود.

نمودار قیمت بیت کوین

The price of the coin has registered a sharp drop over the last 24 hours | Source: BTCUSD on TradingView

تصویر برجسته از Maxim Hopman در Unsplash.com، کریپتوQuant.com، نمودار از TradingView.com

سلب مسئولیت: مقاله فقط برای اهداف آموزشی ارائه شده است. این بیانگر نظرات NewsBTC در مورد خرید، فروش یا نگهداری هر گونه سرمایه گذاری نیست و طبیعتاً سرمایه گذاری خطراتی را به همراه دارد. به شما توصیه می شود قبل از تصمیم گیری در مورد سرمایه گذاری، تحقیقات خود را انجام دهید. از اطلاعات ارائه شده در این وب سایت کاملاً با مسئولیت خود استفاده کنید.

این مطلب صرفاً از منبع ، ترجمه شده و مسئولیت آن با تریگر ویو نمی باشد.
خرید اکانت تریدینگ ویو

لینک منبع خبر