بحث در مورد اینکه چه کسی واقعاً از بیت کوین سود می برد بحث طولانی است. برای کسانی که چند سالی است در دارایی دیجیتال سرمایه گذاری کرده اند، بدیهی است که با توجه به افزایش های اخیر در بازار بیشترین سود را کسب کرده اند. با این حال، هنوز مقدار زیادی بیت کوین وجود دارد که در اختیار تعداد کمی از کاربران بیت کوین است و همین امر باعث ایجاد نگرانی هایی در مورد توزیع دارایی دیجیتال شده است.

اکثر بیت کوین در 0.01 درصد کیف پول ها نگهداری می شود

بود گزارش شده است کمی بیش از یک هفته پیش توسط وال استریت ژورنال نشان داد که تنها 0.01 درصد از دارندگان بیت کوین اکثریت عرضه دارایی را در اختیار داشتند. این نشان داد که حدود 5 میلیون بیت کوین در این کیف پول ها نگهداری می شود که منجر به تمرکز بیشتر در توزیع دارایی دیجیتال در مقایسه با پول نقد می شود. تخمین زده می شود که 1٪ از افراد ثروتمند در ایالات متحده حدود 33٪ از عرضه دلار را کنترل می کنند.

مطالب مرتبط | پمپلیانو می گوید بیت کوین نباید بر اساس دلار اندازه گیری شود

این موضوع بحث هایی را در مورد اینکه آیا بیت کوین واقعاً همان اکولایزری است که ادعا می شود وجود دارد، برانگیخته است. برای یکی، تنها 10 درصد از عرضه باقی مانده است که طی 120 سال آینده استخراج می شود و اکثریت عرضه در حال گردش دارایی دیجیتال در اختیار سرمایه گذاران BTC است که در حال حاضر با توجه به ارزش فعلی ارز دیجیتال بسیار ثروتمند هستند.

نمودار قیمت بیت کوین از TradingView.com

BTC at $46K | Source: BTCUSD on TradingView.com

سناتور آمریکایی الیزابت وارن یکی از کسانی است که آشکارا در مورد این تمرکز صحبت کرده است. این سناتور معتقد نیست که بیت کوین، که یک اکوسیستم کاملاً غیرمتمرکز است، به یک اندازه برای افراد ثروتمند و فقیر سود می برد.

بیت کوین برای ثروتمندان کار می کند

سناتور الیزابت وارن در یک توییت اخیر از بیت کوین و کریپتو به طور کلی سخن گفت. او شمول مالی را که توسط فضا تحت فشار قرار می گیرد و به آن مرتبط می شود، زیر سوال می برد مقاله WSJ با بیان اینکه عرضه بیت کوین به شدت در درصد کمی از کیف پول ها متمرکز است. او همچنین به این واقعیت اشاره می کند که غلظت دلار آمریکا حتی بیشتر است.

مطالب مرتبط | بررسی سال: یک ترن هوایی احساسی برای سرمایه گذاران کریپتو

در خاتمه، سناتور وارن بیان می کند که راه حل های بهتری برای حل جامعیت مالی مورد نیاز است. اشاره به اینکه بیت کوین فقط به نفع ثروتمندان است.

وارن در زمان‌های مختلف خواستار اعمال مقررات بیشتر در بازار ارزهای دیجیتال شد. این سناتور هرگز از بیان دیدگاه های ضد ارز دیجیتال خود خجالتی نبوده است و چنین کرده است پرسید برای اینکه محدودیت های شدیدتری در بازار اعمال شود.

Featured image from Al Jazeera, chart from TradingView.com



این مطلب صرفاً از منبع ، ترجمه شده و مسئولیت آن با تریگر ویو نمی باشد.

منبع خبر