تبلیغ کننده بریتانیایی ASA به ممنوعیت تبلیغات کریپتو ادامه می دهد

کریپتو.com به دنبال محدودیت‌هایی که در تلاش‌های بازاریابی Coinbase، Kraken و دیگران در سال گذشته ایجاد کرد، آخرین قربانی سرکوب تبلیغات کریپتو در بریتانیا شد.

اداره استانداردهای تبلیغاتی بریتانیا یا ASA حکم ممنوعیت رسمی دو تبلیغ اپلیکیشن موبایل از پلتفرم تجاری محبوب کریپتو.com را صادر کرده است که سهولت خرید ارزهای دیجیتال مانند بیت کوین و همچنین کسب پاداش بازدهی در دارایی های دیجیتال را ترویج می کند.

ASA که در صنعت به دلیل قوانین سختگیرانه خود در مورد پیامدهای پیشنهادی تبلیغات ارزهای دیجیتال معروف شد، مواد بازاریابی را به دلیل نقض تعدادی از قوانین ناظر مالی، از جمله بیان نکردن موثر پتانسیل ریسک سرمایه گذاری، سوء استفاده از عدم درک بازار توسط مصرف کننده، علامت گذاری کرد. و همچنین مشخص نکردن محدودیت های خرید کریپتو با کارت های اعتباری.

کریپتو.com به‌محض مطرح شدن نگرانی، به‌طور داوطلبانه آگهی را حذف کرد، اما در مورد تفاوت‌های ظریف تبلیغات با تنظیم‌کننده بحث کرد و اظهار داشت که قصد آگهی افتتاحیه – منتشر شده در برنامه Love Ball در 30 ژوئیه 2021 – این است که کاربران می‌توانند «کسب کسب کنند». تا 8.5 درصد در سال، از طریق سرمایه‌گذاری‌های بازده، نه دارایی‌های ارز دیجیتال خاص، تلقین می‌شد.

به همین ترتیب، طبق پاسخ کتبی کریپتو.com، آگهی بعدی که در برنامه روزنامه دیلی میل در 1 سپتامبر منتشر شد، قصد داشت روند سریع خرید دارایی‌های کریپتو را در پلتفرم خود به نمایش بگذارد – «بی‌درنگ با کارت اعتباری بیت‌کوین بخرید» – به عنوان مخالف توصیه مستقیم مصرف کنندگان برای شرکت در فعالیت های تجاری.

مرتبط: سازمان دیده بان تبلیغات بریتانیا تبلیغات ارز دیجیتال را برای Coinbase و Kraken ممنوع می کند

هجوم های بازاریابی کریپتو.com در ایالات متحده به رسمیت شناختن برند آن ها را به سمت مخاطبان اصلی سوق داده است. در تبلیغات تلویزیونی مت دیمون، خرید یک اجاره نامه بیست ساله 700 میلیون دلاری برای حقوق نامگذاری برای مرکز تاریخی Staples که اکنون به عنوان کریپتو.com Arena شناخته می شودو همچنین راه اندازی توکن‌های غیرقابل تعویض یا NFT با مشارکت UFC، همه جاه طلبی های پلتفرم را گسترش داده اند.

در پایان ارزیابی خود، ASA به کریپتو.com توصیه کرد که مطالب بازاریابی آینده از این نوع باید به اندازه کافی روشن شود که ارزش سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال متغیر است و می تواند به همان اندازه کاهش یابد و ارز دیجیتال تنظیم نشده است.

علاوه بر این، این مطلب «به‌طور غیرمسئولانه از کمبود تجربه یا اعتبار مصرف‌کنندگان با تشویق غیرمسئولانه به سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال با استفاده از کارت اعتباری، استفاده نمی‌کند» و همچنین «استفاده از کارت اعتباری می‌تواند مشمول نرخ‌های بهره بالاتر باشد. کارمزدها و اینکه برخی از صادرکنندگان کارت اعتباری خرید ارزهای دیجیتال را ممنوع می‌کنند.»

در ماه دسامبر 2021، ASA تعدادی از شرکت‌های مرتبط با ارز دیجیتال را به دلیل نقض قوانین تبلیغاتی در کمپین‌های بازاریابی خود پرچم‌گذاری کرد.

در 15 دسامبر، ASA کمپین های بازاریابی Coinbase، Kraken و eToro را علامت گذاری کرد، از جمله به دلیل مواد سرمایه گذاری گمراه کننده، در حالی که در 22 دسامبر، آرسنال اف سی و شرکت بلاک چین چیلیز را متهم کرد «استفاده از بی‌تجربه‌ی مصرف‌کنندگان در دارایی‌های کریپتو» در صدور و ترویج متعاقب آن توکن هواداران باشگاه، $AFC.

در اوایل آن ماه، اعضای پارلمان یا نمایندگان مجلس در کمیته منتخب خزانه داری از نهاد مالی فراگیر کشور، FCA درخواست کردند که سرمایه گذاری در بازار ارزهای دیجیتال نباید با سرمایه گذاری های سنتی مقایسه شودو اینکه مجرمانی که به دنبال پولشویی هستند می توانند از آنها استفاده کنند.

این مطلب صرفاً از منبع ، ترجمه شده و مسئولیت آن با تریگر ویو نمی باشد.

منبع خبر

سوال یا نظرت رو اینجا بنویس