یک تحلیلگر توضیح داده است که چگونه سولانا ممکن است بر اساس داده های دو شاخص فنی SOL در معرض خطر اصلاح باشد.

سولانا اخیراً تشکیل دو سیگنال نزولی را مشاهده کرده است

در یک جدید پست در X، علی، تحلیلگر بحث کرده است که چرا SOL ممکن است به زودی در معرض خطر یک اصلاحی باشد. این تحلیلگر به دو شاخص فنی برای سکه اشاره کرده است: TD Sequential و RSI.

اولین مورد از اینها، تام دمارک (TD) ترتیبی، معیاری است که عموماً برای تشخیص نقاط برگشت احتمالی در قیمت هر دارایی استفاده می شود. این نشانگر دارای دو فاز است که فاز اول یک مرحله “تنظیم” به طول نه شمع است.

هنگامی که 9 شمع با همان قطبیت به دنبال معکوس شدن قیمت هستند، گفته می شود که راه اندازی TD Sequential کامل شده است و می توان فرض کرد که دارایی به نقطه احتمالی تغییر روند رسیده است.

به طور طبیعی، اگر شمع‌ها سبز باشند، تکمیل تنظیمات به سمت بالا اشاره می‌کند، در حالی که شمع‌های قرمز به معنای شکل‌گیری پایین هستند. پس از اتمام نصب، مرحله شمارش معکوس سیزده شمع شروع می شود. در انتهای این سیزده شمع، تغییر جهت احتمالی دیگری برای نمودار اتفاق می افتد.

به گفته علی، اخیراً یک مرحله تنظیم برای سولانا شکل گرفته است. در زیر نمودار به اشتراک گذاشته شده توسط تحلیلگر است که این الگوی TD Sequential را در قیمت هفتگی ارز دیجیتال نشان می دهد.

The trend in the 1-week price of the asset | Source: @ali_charts on X

نمودار نشان می‌دهد که تنظیمات TD Sequential اخیراً با شمع‌های سبز تکمیل شده است، که نشان می‌دهد ممکن است قیمت قبلاً به سمت یک روند نزولی معکوس شده باشد.

در همین نمودار، علی داده های دومین اندیکاتور مربوطه را نیز پیوست کرده است: the شاخص قدرت نسبی (RSI). RSI یک نوسانگر مومنتوم است که سرعت و میزان تغییرات اخیر در قیمت دارایی را پیگیری می کند.

این شاخص تعیین می کند که آیا دارایی در حال حاضر کم ارزش یا بیش از ارزش گذاری شده است. هنگامی که این معیار دارای ارزشی بیشتر از 70 باشد، می تواند نشانه ای از خرید بیش از حد دارایی باشد، در حالی که زیر علامت 30 نشان دهنده شرایط فروش بیش از حد است.

همانطور که از نمودار مشخص است، Solana RSI اخیراً از مرز 70 شکسته و در داخل قلمرو باقی مانده است، که نشان می دهد SOL اخیراً بیش از حد ارزش گذاری شده است.

این بدان معناست که در حال حاضر دو سیگنال نزولی بر سر ارز دیجیتال در حال مشاهده است. این تحلیلگر می‌گوید: «افزایش افزایش سود می‌تواند منجر به بازگشت به 47.6 دلار شود. از قیمت فعلی، چنین اصلاح بالقوه ای به 47.6 دلار به معنای کاهش بیش از 20٪ است.

هنوز ممکن است از سرنوشت سولانا جلوگیری شود. با این حال، همانطور که این تحلیلگر توضیح می دهد، “SOL باید یک کندل هفتگی بالای 68.4 دلار را چاپ کند تا چشم انداز نزولی را باطل کند و 108 دلار را هدف قرار دهد.”

قیمت SOL

سولانا دیروز به بالای مرز 65 دلار صعود کرده بود، اما این دارایی قبلاً کاهش یافته است زیرا اکنون حدود 60 دلار معامله می شود.

نمودار قیمت سولانا

Looks like SOL has gone through some drawdown during the past day | Source: SOLUSD on TradingView

تصویر برجسته از Shutterstock.com، نمودارها از TradingView.com

این مطلب صرفاً از منبع ، ترجمه شده و مسئولیت آن با تریگر ویو نمی باشد.
خرید اکانت تریدینگ ویو

لینک منبع خبر