تعداد کشورهایی که ارز دیجیتال را ممنوع کرده اند در سه سال دو برابر شده است

تعداد کل حوزه‌های قضایی با ممنوعیت مطلق یا محدودیت‌های شدید روی رمزارزها در طول سه سال گذشته بیش از دو برابر شده است و نشانه‌های کمی وجود دارد که نشان دهد این روند در حال کند شدن است.

اگرچه سال 2021 از نظر عملکرد بازار سال خوبی برای صنعت ارزهای دیجیتال بود، اما تعداد حوزه‌های قضایی که رمزارزها را ممنوع می‌کنند از سال 2018 بیش از دو برابر شده است.

آ گزارش توسط کتابخانه کنگره (LOC) جزئیات 9 حوزه قضایی که اکنون ممنوعیت مطلق ارز دیجیتال را اعمال کرده‌اند و 42 حوزه با ممنوعیت ضمنی ارائه شده است. این نسبت در سال 2018 که برای اولین بار این گزارش منتشر شد، به ترتیب 8 و 15 بوده است.

LOC کتابخانه تحقیقاتی مجلس سنای ایالات متحده است که به عنوان کتابخانه ملی این کشور عمل می کند.

در متن گزارش LOC، ممنوعیت مطلق به این معنی است که «معاملات با ارزهای دیجیتال یا نگهداری آنها یک عمل مجرمانه است»، در حالی که ممنوعیت ضمنی صرافی‌های ارزهای دیجیتال، بانک‌ها و سایر مؤسسات مالی را از «معامله با ارزهای دیجیتال یا ارائه خدمات به افراد کسب‌وکارهایی که با ارزهای دیجیتال معامله می‌کنند.»

9 حوزه قضایی جدید با ممنوعیت مطلق شامل مصر، عراق، قطر، عمان، مراکش، الجزایر، تونس، بنگلادش و چین هستند. ارز دیجیتال چین ممنوعیت بیشترین توجه را به خود جلب کرد در سال 2021

افزایش چشمگیر حوزه های قضایی ممنوع یا تنظیم کننده ارزهای دیجیتال در سه سال گذشته نشانه هایی از کند شدن را نشان نمی دهد زیرا چندین دولت در حال حاضر در حال بررسی گزینه های خود هستند. به غیر از 51 حوزه قضایی با ممنوعیت رمزارزها، 103 حوزه قضایی قوانین ضد پولشویی و مبارزه با تأمین مالی تروریسم (AML/CFT) را اعمال کرده اند که نسبت به 33 حوزه قضایی دارای چنین قوانینی در سال 2018 سه برابر شده است.

یک ناظر مالی سوئد و آژانس حفاظت از محیط زیست سوئد خواستار ممنوعیت استخراج اثبات کار (PoW) در ماه نوامبر به دلیل تقاضای برق و هزینه های زیست محیطی برای راه اندازی شبکه ها شدند. این بود با انتقادات تند مواجه شد از Melanion Capital مستقر در پاریس، که ادعاهای مربوط به استخراج معادن را “کاملاً نادرست” خواند.

همسایه سوئد در اتحادیه اروپا، استونی، قرار است در ماه فوریه قوانین مبارزه با پولشویی و تامین مالی تروریسم را اجرا کند. انتظار می رود این قوانین جدید تعریف را تغییر دهید ارائه دهنده خدمات دارایی مجازی (VASP) چیست و ممنوعیت ضمنی مالی غیرمتمرکز را اعمال کنید.دیفای) و بیت کوین (بیت کوین).

مربوط: کارشناسان صنعت روش احتمالی بانک روسیه را برای مسدود کردن رمزارزها نشان می دهند

هنگامی که قانونگذاران هند در سال گذشته ممنوعیت ارز دیجیتال را در نظر گرفتند، دولت هند وحشت ایجاد کرد. در نتیجه یک ممنوعیت مطلق نبود، اما فشاری برای تنظیم ارزهای دیجیتال به عنوان دارایی های ارز دیجیتال شده، با هیئت بورس و اوراق بهادار هند (SEBI) که نظارت بر مقررات مبادلات ارز دیجیتال محلی را بر عهده دارد. با این حال، ممنوعیت مطلق دور از ذهن نیست.

این مطلب صرفاً از منبع ، ترجمه شده و مسئولیت آن با تریگر ویو نمی باشد.

منبع خبر

سوال یا نظرت رو اینجا بنویس