حالا که ETF های بیت کوین نقطه ای تایید شده اند توسط کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC)، فضای کریپتو پیش بینی می کند که ETF های بیشتری وارد بازار شوند، به ویژه ETF های اتریوم را مشخص کنید.

با وجود این، تحلیلگران JP Morgan، یک شرکت خدمات مالی چندملیتی آمریکایی، چشم انداز کمتر خوش بینانه ای را برای تایید احتمالی ETF های Ethereum Spot نشان داده اند.

چشم اندازهای تایید ETF اسپات اتریوم

در یادداشتی به مشتریان که در روز پنجشنبه 18 ژانویه منتشر شد، تحلیلگران جی پی مورگان به رهبری نیکولاوس پانیگیرتزوگلو، مدیر عامل شرکت خدمات مالی، محفوظات خود را در مورد پیش بینی های پیش بینی شده ابراز کردند. تایید ETF های اسپات اتریوم توسط SEC

تحلیلگران دلایل قانونی و قضایی را به عنوان مبنای پیش بینی خود ذکر کردند و اظهار داشتند که احتمال تایید ETF اسپات اتریوم بیش از 50 درصد نیست.

تحلیلگران JP Morgan اظهار داشتند: «در حالی که ما با استدلال‌های بالا موافق هستیم، اما تردید داریم که کمیسیون بورس و اوراق بهادار اتر را در ماه می به عنوان یک کالا طبقه‌بندی کند».

همین هفته گذشته، SEC با تاخیر تایید Ethereum Spot ETF Fidelity. تنظیم کننده تاریخ تصمیم گیری خود را به 5 مارس 2024 به تعویق انداخت و اعلام کرد که برای ارزیابی به زمان بیشتری نیاز دارد. برنامه Fidelity. علاوه بر این، ضرب الاجل برای تصمیم نهایی SEC در مورد برنامه های Spot Ethereum ETF از اواخر ژانویه تا اوت 2024 ادامه دارد.

تعیین‌کننده‌ترین تاریخی که به فضای کریپتو چشم‌انداز بهتری از راه‌اندازی بالقوه این ETF‌ها می‌دهد، 25 ژانویه است، آخرین مهلت برنامه Grayscale's Ethereum Spot ETF.

پیشتر در ژوئن 2022، Grayscale اقدام قانونی کرد در برابر SEC به دلیل رد ETF بیت کوین نقطه ای خود. در آگوست 2023، شرکت مدیریت دارایی پیروز ظاهر شد در شکایت خود، پس از اینکه دادگاه استیناف کلمبیا ایالات متحده رای داد که SEC در رد درخواست بیت کوین ETF Grayscale اشتباه کرده است.

با تایید اخیر SEC از ETF بیت کوین نقطه ای پس از ماه ها چالش های قانونی و نظارتی، بسیاری از علاقه مندان به ارزهای دیجیتال پیش بینی کنید یک فرآیند طولانی مدت نظارتی قبل از تایید احتمالی ETF های Spot Ethereum. اگر Ethereum Spot ETF توسط SEC پذیرفته شود، فرصتی بی‌سابقه به سرمایه‌گذاران می‌دهد تا بدون نیاز به مالکیت آن، در معرض دید ارزهای دیجیتال قرار بگیرند.

ETH bulls lose control to bears | Source: ETHUSD on Tradingview.com

چرا تاییدیه ETF نقطه ETH در 50٪ شناور است

در حال حاضر، چارچوب نظارتی پیرامون ارزهای دیجیتال در ایالات متحده همچنان در ابهام قرار دارد. این شامل XRP است که شکایتی را متحمل شد از SEC پس از اینکه رگولاتور آن را یک امنیت در سال 2020 نامید. علاوه بر این، بسیاری از ارزهای دیجیتال دیگر نیز وجود داشته است که SEC دارای آن است. به عنوان یک امنیت شناسایی شده است.

تایید بالقوه ETF های نقطه ای اتریوم به طور کلی به طبقه بندی SEC از دارایی دیجیتال بستگی دارد، خواه یک کالا باشد یا یک اوراق بهادار. در ژانویه 2024، آژانس نظارتی ETF های آتی اتریوم را تایید کرد، “به طور ضمنی” اتریوم را به عنوان یک کالا می پذیرد.

اگر SEC اتریوم را به عنوان یک کالا شناسایی کند، ممکن است تایید احتمالی یک برنامه ETF در چشم باشد. با این حال، همانطور که تحلیلگران جی پی مورگان بیان کرده اند، ممکن است زمان قابل توجهی طول بکشد تا کمیسیون بورس و اوراق بهادار این تصمیم را اتخاذ کند.

آژانس نظارتی به طور مستمر یک مورد را اتخاذ کرده است رویکرد تهاجمی در مقررات خود در مورد ارزهای دیجیتال در ایالات متحده. پس از تایید ETF های Spot Bitcoin، رئیس SEC گری جنسلر به طور علنی اعلام کرد که آژانس هنوز بیت کوین را تایید یا تایید نمی کند و همه ارزهای دیجیتال را به عنوان قراردادهای سرمایه گذاری مشمول قوانین فدرال اوراق بهادار برچسب گذاری می کند.

تصویر برجسته از فوربس، نمودار از Tradingview.com

سلب مسئولیت: مقاله فقط برای اهداف آموزشی ارائه شده است. این بیانگر نظرات NewsBTC در مورد خرید، فروش یا نگهداری هر گونه سرمایه گذاری نیست و طبیعتاً سرمایه گذاری خطراتی را به همراه دارد. به شما توصیه می شود قبل از تصمیم گیری در مورد سرمایه گذاری، تحقیقات خود را انجام دهید. از اطلاعات ارائه شده در این وب سایت کاملاً با مسئولیت خود استفاده کنید.

این مطلب صرفاً از منبع ، ترجمه شده و مسئولیت آن با تریگر ویو نمی باشد.
خرید اکانت تریدینگ ویو

لینک منبع خبر