داده‌های زنجیره‌ای نشان می‌دهد که حجم انتقال بیت‌کوین سرمایه‌گذاران خرد اخیراً کاهش شدیدی داشته است، نشانه‌ای از این که این گروه ممکن است علاقه خود را از دست بدهد.

حجم بیت کوین برای تراکنش های خرده فروشی اخیراً کاهش یافته است

همانطور که توسط نویسنده CrypoQuant Axel Adler Jr در جدید توضیح داده شده است پست در X، حجم کل انتقال بیت کوین برای تراکنش های بین 1000 تا 10000 دلار اخیرا کاهش یافته است.

حجم انتقال” در اینجا به کل مقدار بیت کوین (به دلار) اشاره دارد که آدرس‌های شبکه روزانه در حال حرکت هستند. این معیار با “حجم معاملات” اشتباه گرفته نمی شود، که معمولاً فقط حجم معاملات در صرافی های لحظه ای را دنبال می کند.

خواندن مرتبط

وقتی مقدار حجم انتقال بالا باشد، به این معنی است که کاربران در حال حاضر مقادیر زیادی را در بلاک چین جابجا می کنند. چنین روندی حاکی از آن است که سرمایه گذاران فعالانه به تجارت دارایی علاقه مند هستند.

از سوی دیگر، معیار پایین نشان می دهد که دارندگان ممکن است به ارز دیجیتال توجه نکنند زیرا در فعالیت های زیادی در شبکه شرکت نمی کنند.

اکنون، در اینجا نموداری وجود دارد که روند میانگین متحرک 30 روزه (MA) حجم انتقال بیت کوین را به طور خاص برای تراکنش های مربوط به حرکت سکه هایی به ارزش حداقل 1000 دلار و حداکثر 10000 دلار نشان می دهد:

به نظر می رسد ارزش این متریک در هفته های اخیر رو به کاهش بوده است | منبع: @AxelAdlerJr در X

همانطور که در نمودار بالا نشان داده شده است، حجم انتقال بیت کوین برای تراکنش هایی با این اندازه در طی رالی اوایل سال به سطوح نسبتاً بالایی رسید.

نقل و انتقالات 1000 تا 10000 دلاری نسبتاً کوچک در نظر گرفته می شوند، بنابراین حجم آنها نشان دهنده سطح فعالیت کوچکترین سرمایه گذاران در بازار است: خرده فروشی.

افزایش این شاخص نسبت به اوایل سال حاکی از آن است که افزایش قیمت باعث افزایش علاقه این سرمایه گذاران به دارایی شده است. نمودار نشان می دهد که روند مشابهی در دوره قبلی نیز مشاهده شده است گاو بازی.

اقدام تیز قیمت عموما برای سرمایه گذاران خرد هیجان انگیز است، بنابراین تعجب آور نیست که آنها در طول رالی فعال تر شوند. این افزایش علاقه همان چیزی است که هر موجی را برای دوره های طولانی پایدار می کند. به این ترتیب، تنها رالی هایی که می توانند علاقه خرده فروشی ها را به خود جلب کنند، می توانند به ماندگاری امیدوار باشند.

همانطور که نمودار نشان می دهد، حجم انتقال بیت کوین برای جابجایی های خرده فروشی در ماه می به اوج خود رسید و از آن زمان تا کنون شاهد کاهش شدید 30 درصدی بوده است. این بدان معناست که اقدام نزولی قیمت این سرمایه گذاران را ناپدید کرده است.

جالب توجه است که روند نزولی این اندیکاتور حتی زمانی که بیت کوین چند هفته پیش به بالای 70000 دلار بازگشته بود ادامه داشت، که می توانست پیش بینی بالقوه ای باشد که این افزایش هرگز باقی نخواهد ماند.

خواندن مرتبط

با شناور بودن حجم انتقال خرده‌فروشی 30 روزه در همان پایین‌ترین سطح دوره نزولی در ژوئیه 2021، هر دوره بازیابی جدید نیز می‌تواند برای شکست تنظیم شود، مگر اینکه نشانگر احیای مجدد را نشان دهد.

قیمت بیت کوین

در زمان نگارش این مقاله، بیت کوین در حدود 62200 دلار معامله می شود که در هفته گذشته بیش از 4 درصد کاهش داشته است.

نمودار قیمت بیت کوین
به نظر می رسد که قیمت دارایی هنوز پس از سقوط خود بهبود چندانی نداشته است | منبع: BTCUSD در TradingView

تصویر برجسته از Dall-E، کریپتوQuant.com، نمودار از TradingView.com

این مطلب صرفاً از منبع ، ترجمه شده و مسئولیت آن با تریگر ویو نمی باشد.
خرید اکانت تریدینگ ویو

لینک منبع خبر