داده‌ها نشان می‌دهد که نهنگ‌های اتریوم اتریوم را با کاهش قیمت به زیر ۴ هزار دلار کاهش می‌دهند

تعداد آدرس‌های اتریوم که حداقل 1000 اتریوم دارند در این هفته به پایین‌ترین حد خود در چهار سال گذشته کاهش یافت.

اتریوم در حفظ ثروتمندترین سرمایه گذاران خود به عنوان توکن بومی خود اتر مشکل دارد.ETH) اشاره به ثبت ضرر بیشتر در کوتاه مدت دارد.

سرویس تجزیه و تحلیل داده های بلاک چین Glassnode آشکار کرد تعداد آدرس‌های اتری که حداقل 1000 اتریوم را در خود دارند، این دوشنبه به 6292 کاهش یافت که پایین‌ترین میزان از آوریل 2017 است. در اوج سال تا به امروز، این اعداد در ژانویه 7239 بود.

تعداد آدرس‌های اتریوم با موجودی حداقل 1K ETH. منبع: Glassnode

تحلیلگران زنجیره ای معمولا مشاهده می کنند توزیع اتر در بین آدرس ها برای درک احساسات خرده فروشی و نهادی. آنها کیف‌پول‌هایی را که بالاتر از 1000 ETH (حدود 3.92 میلیون دلار به نرخ ارز) نگه می‌دارند را به عنوان “در نظر می‌گیرند.نهنگ ها“در درجه اول به دلیل توانایی آنها در تأثیرگذاری بر روندهای موقت بازار از طریق سفارشات فروش/خرید بزرگ.

اما با کاهش تعداد این به‌اصطلاح نهنگ‌ها، نشان‌دهنده روند فروش در میان ثروتمندترین دارندگان کیف پول اتریوم است. به عنوان مثال، تعداد آدرس‌های اتری که حداقل 10000 ETH دارند (یا حدود 39.20 میلیون دلار) نیز از 1208 در ژوئن به 1156 در زمان نگارش این مقاله سقوط کرده است که تقریباً 4.5 درصد کاهش را نشان می دهد.

تعداد آدرس های اتریوم با موجودی حداقل 10K ETH. منبع: Glassnode

اما، در بازه زمانی سال تا به امروز، این اعداد از 1065 به 1156 افزایش یافته است، همانطور که هزینه خرید یک اتر در همان دوره تقریباً 450 درصد افزایش یافته است.

سرمایه گذاران کوچک در حال انباشت هستند

برخلاف نهنگ‌ها، کیف پول‌هایی که توکن‌های اتریوم را در مقادیر کم نگهداری می‌کنند، در خط مقدم قرار دارند. افزایش قیمت اتر در سال 2021.

به عنوان مثال، داده‌های Glassnode نشان می‌دهد که تعداد آدرس‌های اتر با موجودی ETH غیر صفر در روز دوشنبه به بالاترین حد خود یعنی بیش از 71.23 میلیون رسید. این شامل کیف پول هایی با حداقل 0.01 ETH (~ 40 دلار) می شود که تعداد آنها به 20.31 میلیون در مقابل 10.66 میلیون در ابتدای سال جاری رسید.

در همین حال، آدرس‌هایی که حداقل 0.1 ETH (~ 400 دلار) دارند، این دوشنبه در مقایسه با 3.62 میلیون در 1 ژانویه 2021 به 6.44 میلیون رسید. این افزایش تقریباً دو برابری است که نشان دهنده بهره خرده فروشی بالاتر در دومین ارز دیجیتال بزرگ جهان.

تعداد آدرس های اتریوم با موجودی حداقل 0.1 اتریوم. منبع: Glassnode

چشم اتریوم معکوس صعودی

آخرین کاهش در نهنگ های اتریوم به عنوان ظاهر شد اتر برای بستن قاطعانه بالای 4000 دلار تلاش کردسطح مقاومت روانی آن.

در روز سه‌شنبه، ETH/USD با بیش از 3.27 درصد کاهش به پایین‌ترین سطح روزانه 3880 دلار رسید. افت آن به عنوان بخشی از یک اصلاح گسترده‌تر بود که پس از آزمایش اتر یک خط روند شیب‌دار نزولی به عنوان مقاومت در 23 دسامبر آغاز شد.

نمودار زیر نشان می دهد که خط روند بخشی از یک کانال نزولی است که مانند یک “گوه در حال سقوط” به نظر می رسد.

نمودار قیمت روزانه ETH/USD شامل Falling Wedge. منبع: TradingView

به تفصیل، افتادن گوه ها از نظر فنی، الگوهای معکوس صعودی هستند که پس از کاهش روند قیمت در محدوده معاملاتی با دو خط روند همگرا ظاهر می شوند. ابزار مورد نظر در نهایت جلوتر یا پس از رسیدن به اوج (جایی که دو خط روند همگرا می شوند) بالای خط روند بالایی سازه می شکند.

هدف سود در یک سناریوی گوه افزایشی معمولاً پس از افزودن حداکثر فاصله بین خط روند بالا و پایین سازه به نقطه شکست به دست می آید. این باعث می شود که قیمت ETH در مسیر قرار گیرد بین 4200 تا 5000 دلاربسته به سطح شکست آن.

نمودار قیمت روزانه ETH/USD با اهداف Falling Wedge. منبع: TradingView

با این وجود، قیمت اتر هنوز هم فضای کافی برای کاهش دارد و در بدترین سناریو به 3200 دلار می رسد. سطح جایی است که خطوط روند Wedge همگرا می شوند.

مربوط: 3 دلیل برای اینکه قیمت اتریوم می تواند تا پایان سال 2021 به زیر 3 هزار دلار برسد

در همین حال، پنتوشی، تحلیلگر مستقل بازار می گوید همانطور که در نمودار زیر نشان داده شده است، در حال حاضر هیچ چیز مشخصی برای اتر نمی توان پیش بینی کرد، زیرا بین یک منطقه “مقابله خرس” و “مقابله گاو نر” گیر کرده است.

نمودار قیمت سه روزه ETH/USD. منبع: TradingView، Pentoshi

پنتوشی روز سه شنبه در توییتی نوشت: “شاید پایین باشد. اهمیت نده.”

“من دوست ندارم وقتی آنها بارها این کار را می کنند تا منطقه ای با بافت تاریخی مهم مانند این را بخرند، ترجیح می دهند برای تایید هزینه کنند.”

نظرات و نظرات بیان شده در اینجا صرفاً متعلق به نویسنده است و لزوماً منعکس کننده نظرات Cointelegraph.com نیست. هر حرکت سرمایه گذاری و معاملاتی مستلزم ریسک است، شما باید هنگام تصمیم گیری تحقیقات خود را انجام دهید.



این مطلب صرفاً از منبع ، ترجمه شده و مسئولیت آن با تریگر ویو نمی باشد.

منبع خبر

سوال یا نظرت رو اینجا بنویس