آیا دوباره آن زمان از سال است، به نظر می رسد بیت کوین در محدوده ای بی پایان گیر کرده است، در حالی که سکه های لایه 1 و سایر ارزهای دیجیتال افزایش می یابند. بازار کریپتو سال 2021 را با سودهای مهم به پایان رساند، اما به نظر می رسید که همه انتظارش را نداشتند.

مطالب مرتبط | TA: چرا گاوهای اتریوم رالی تازه را بالای 4 هزار دلار هدف قرار می دهند؟

تحقیقات Arcane رشد مهمی را در سکه های لایه 1 مانند Fantom (FTM) و Avalanche (AVAX) در نتیجه سال 2021 پر از پذیرش ثبت کرد. این ارزهای رمزپایه افزایش بیش از 15 برابری را در برابر اتریوم (ETH) تجربه کردند و بخشی از سهم بازار آن را به خود اختصاص دادند.

تحقیقات Arcane ادعا می کند که محبوبیت فزاینده در امور مالی غیرمتمرکز (DeFi)، توکن های غیرقابل تعویض (NFT) و افزایش هزینه تراکنش در شبکه اتریوم وجود دارد. پدیده دوم در سال 2020 با “تابستان دی‌فای” آغاز شد، دوره‌ای که بیشترین رونق را در کاربران دی‌فای شاهد بود که منجر به افزایش استفاده از شبکه شد.

گسترش NFT ها با آن مشکل همکاری کرد و اجازه داد سکه های لایه 1 مانند زنجیره هوشمند Binance (BSC)، Solana (SOL)و دیگر کاربرانی که قیمت آنها از اتریوم خارج شده است. به نظر می رسد همین اتفاق در مورد Fantom و Avalanche نیز رخ می دهد. Arcane Research موارد زیر را ادعا کرد:

همانطور که در نمودارها نشان داده شده است، هرچه تعداد کاربران یک پروتکل خاص بیشتر باشد، ارزش بیشتری به دست می آورد. به عبارت دیگر، این فرضیه که یک خرس چند ساله در کمین است زیرا آلت کوین ها بیش از حد افزایش یافته اند، نیاز به نکات ظریفی دارد.

لایه-1 eth ftm avax
منبع: Arcane Research

رشد انفجاری در این سکه‌های لایه 1 می‌تواند مسیر مشابهی را دنبال کند که ارزهای رمزپایه‌ای که برای کوتاه‌مدت سود می‌برند تا پایه استفاده‌شان از بین رفته باشد، یا کاربران می‌توانند جوامعی را تشکیل دهند و با گسترش خود به مشارکت دائمی تبدیل شوند. از این نظر، پیاده‌سازی راه‌حل‌های مقیاس‌پذیری لایه دوم برای اتریوم می‌تواند به تهدیدی برای آن پروژه‌ها تبدیل شود.

یک صنعت چند زنجیره ای که توسط Layer-1 کریپتوs پشتیبانی می شود

یک جدا گزارش توسط Delphi Digital رشد عمده‌ای را در سایر پروژه‌های لایه 1 در طول سال 2021 ثبت کرده است. Terra (LUNA) یکی از مهم‌ترین پروژه‌ها در این شرایط در کنار Polygon (MATIC)، یک پلت فرم مقیاس‌پذیری برای اکوسیستم اتریوم بود.

از نظر قفل ارزش کل (TVL)، Terra شاهد افزایش 356 برابری بود Polygon افزایش 17100 برابری را تجربه کرد در TVL خود. همانطور که در زیر مشاهده می کنید، Fantom و Avalanche با TVL وارد 10 بلاک چین برتر شدند اما با افزایش کمتری نسبت به ارزهای دیجیتال فوق.

Layer-1 avax eth ftm
منبع: دلفی دیجیتال از طریق توییتر

با وجود کارمزدهای بالای تراکنش و مشکلات تراکم، اتریوم بزرگترین شبکه از نظر TVL در طول سال 2021 باقی ماند و فعلاً سلطه خود را حفظ کرد. همانطور که دلفی دیجیتال ادعا کرد، هنگام تجزیه و تحلیل بزرگترین پروتکل ها توسط TVL، جالب است که Lido Finance و Multichain را پیدا کنیم، همانطور که دلفی دیجیتال ادعا کرد، دو پلتفرم با قابلیت های تعاملی و زنجیره ای متقابل.

این می‌تواند به آینده‌ای اشاره کند که در آن اتریوم و سکه‌های لایه 1 خود را در یک میدان برابر می‌بینند، زیرا کاربران در جستجوی اکوسیستم مقرون‌به‌صرفه‌تر و ویژگی‌های زنجیره‌ای متقابل به دومی روی می‌آورند.

مطالب مرتبط | TA: اتریوم پس از رد شدن سقوط می کند: فنی صعودی باقی می ماند

در زمان انتشار، ETH با 1% زیان در روز گذشته با 3811 دلار معامله می شود.

لایه-1 eth avax ftm
ETH در نمودار 4 ساعته به طرفین حرکت می کند. منبع: ETHUSD Tradingview



این مطلب صرفاً از منبع ، ترجمه شده و مسئولیت آن با تریگر ویو نمی باشد.

لینک منبع خبر