علیرغم افزایش بیش از 100 درصدی بیت کوین تا به امروز (YTD)، گزارش اخیر نشان می دهد که این لزوماً به سود برای بیت کوین تبدیل نشده است. ماینرهای شبکه. در عوض، به نظر می رسد این ماینرها در حال تجربه یک کاهش درآمد آنها حتی زمانی که هاوینگ بیت کوین در راه است.

کاهش بیش از 30 درصدی درآمد استخراج کنندگان بیت کوین

طبق گزارش BanklessTimes، درآمد این ماینرها در شش ماه گذشته بیش از 30 درصد کاهش یافته است. جالب اینکه، این ماینرها زمانی که قیمت بیت کوین در ابتدای سال در حال افزایش بود، سودآورترین ماه خود را داشتند. درآمد آنها در ژانویه به 918.8 میلیون دلار افزایش یافت.

در ماه های پس از آن، وجود داشت کاهش قابل توجه در درآمد کسب شده اوضاع دوباره در اکتبر شروع شد، زیرا آن ماه دومین درآمد ماهانه آنها در سال 2023 بود.

گزارش شده است که آنها در این مدت 885 میلیون دلار درآمد داشته اند. با این حال، روند نزولی در ماه نوامبر دوباره ظاهر شد این ماینرها بار دیگر شاهد کاهش درآمد خود بودند. کل درآمد در آن ماه 615.1 میلیون دلار بود.

آلیس لیتهام، کارشناس ارزهای دیجیتال BanklessTimes در اظهار نظر در مورد این داده ها اشاره کرد که چگونه این موضوع باعث نگرانی شده است. این امر نیاز به تجزیه و تحلیل عواملی را ایجاد کرد که ممکن است در این امر نقش داشته باشند روند رو به پایین.

BTC market cap currently at $758 billion on the daily chart: TradingView.com

عوامل موثر در روند

ماهیت نوسان قیمت بیت کوین به عنوان بارزترین عامل مؤثر بر درآمد ماینرها مشخص شده است. شکست بیت کوین به برآورده کردن پیش بینی های قیمتی خاص به طور مستقیم بر سودآوری پیش بینی های معدن تاثیر گذاشته است.

این احتمال وجود دارد که برخی از ماینرها به امید اینکه توکن ارز دیجیتال به نقاط عطف خاصی برسد، عملیات خود را دو برابر کرده باشند، و این اتفاق نیفتاده است.

تنظیم سختی استخراج بیت کوین گفته می شود عامل دیگری برای این روند نزولی است. با ورود ماینرهای بیشتری به شبکه، دشواری استخراج بیشتر می شود. این در نهایت منجر به کاهش درآمد ماینرها می شود زیرا افراد بیشتری در حال رقابت هستند استخراج یک بلوک. محبوبیت بیت کوین در این زمینه کمکی نکرده است، زیرا این شبکه همچنان به جذب تعداد فزاینده ای از ماینرها ادامه می دهد.

در همین حال، همچنین وجود دارد نصف شدن بیت کوین رویدادی که در ذهن این ماینرها نقش خواهد بست. این زمانی است که پاداش ماینرها به نصف کاهش می یابد. مورد بعدی برای آوریل 2024 برنامه ریزی شده است. با این روند نزولی و نصف شدن در راه، تعجب آور نیست که این ماینرها به دنبال عملیات خود را متنوع کنند.

BanklessTimesبا این حال، معتقد است که همه چیز می تواند یک بار دیگر برای این ماینرها شروع به جستجو کند. آنها پیشرفت های مداوم و افزایش پذیرش بیت کوین را به عنوان عواملی که ممکن است به “مقابله کردن با این مشکلات” کمک کند، برجسته کردند.

تصویر برجسته از Shutterstock

این مطلب صرفاً از منبع ، ترجمه شده و مسئولیت آن با تریگر ویو نمی باشد.
خرید اکانت تریدینگ ویو

لینک منبع خبر