افزایش اخیر بازار سیگنال های مثبتی را برای بسیاری از ارزهای دیجیتال نشان داده است و سرمایه گذاران را با انتظارات خوش بینانه برای آینده نزدیک پر کرده است.

به دلیل جنون جاری صندوق قابل معامله در بورس بیت کوین (ETF)، انباشت نهنگ ها و به روز رسانی های معنی دار پروژه های مختلف، بازار در دو ماه اول سال 2024 رشد قابل توجهی را نشان داده است.

Memecoin ها با وجود بازار رو به رشد با عقب نشینی مواجه می شوند

در هفته گذشته، بیت کوین و اتر، دو ارز دیجیتال بزرگ از نظر ارزش بازار، به نقاط عطف مهمی دست یافتند که لحن را برای بازار عمومی رقم زده است.

بیت کوین 9 روز پیش از منطقه مقاومت 50000 دلاری عبور کرد و از آن زمان تا کنون حمایت قوی بالاتر از این سطح را نشان داده است. به همین ترتیب، در سه‌شنبه جاری، اتر برای اولین بار در دو سال اخیر به طور لحظه‌ای از منطقه پشتیبانی ۳۰۰۰ دلاری عبور کرد. هر دو نقطه عطف به آن دامن زده اند هیجان سرمایه گذار برای بازار کریپتو

با این وجود، پس از اینکه بسیاری از ارزهای رمزپایه شروع به مشاهده چراغ قرمز کردند که تعدادشان را کاهش داد، بازار سیگنال‌هایی از کندی لحظه‌ای را نشان داد.

طبق داده های CoinGecko، میم کوین ها از این قاعده مستثنی نیستند. ارزش بازار این بخش در 24 ساعت گذشته 7.0 درصد کاهش یافته است و در حال حاضر به 21.9 میلیارد دلار و حجم کل معاملات روزانه 1.35 میلیارد دلار رسیده است.

Top 10 memecoins by market capitalization. Source: CoinGecko

ممکوین های برتر در میان بزرگترین بازنده ها

همانطور که نمودار بالا نشان می دهد، هشت مورد از ده ممکوین برتر با روند نزولی قیمت در بازه های زمانی 1 ساعته، یک روزه و هفت روزه روبرو هستند. پپه (PEPE)، dogwifhat (WIF) و FLOKI از بزرگترین بازندگان از دیروز بوده اند. با این حال، قیمت های CorgiAI (CORGIAI) و PepeFork (PORK) اعداد سبز را به طور همزمان نشان می دهند.

3 ممکوین برتر بر اساس ارزش بازار از روند مشابه بازار memecoin پیروی می کنند. در زمان نگارش این مقاله، قیمت‌های Dogecoin (DOGE)، Shiba Inu (SHIB) و Bonk (BONK) دارای اعداد منفی هستند.

بونک

BONK به‌عنوان بزرگ‌ترین بازنده در لیست 10 برتر memecoin در مسیر قرمز پیشروی می‌کند. اخیراً، این ارز دیجیتال شاهد یک احیای با افزایش 25 درصدی روزانه خود که آن را به 100 ارز دیجیتال برتر بازگرداند.

ممکوین با ارزش بازار 692.3 میلیون دلار در رتبه 114 در بین ارزهای دیجیتال قرار دارد که نشان دهنده کاهش 5.8 درصدی در 24 ساعت گذشته است.

BONK با قیمت 0,00001148 دلار معامله می شود که نشان دهنده افت قیمت 9.3% و 17.6% در بازه زمانی 24 ساعته و هفت روزه گذشته است. با این حال، حجم معاملات روزانه این توکن نسبت به دیروز 10.9 درصد افزایش را نشان می دهد که نشان دهنده افزایش اخیر در فعالیت بازار است.

دوج کوین

همانطور که قبلا گزارش شده استDOGE پس از آن که فعالیت نهنگ ها باعث افزایش حجم معاملات شد، نشانه هایی از شروع بهبود صعودی را نشان داد. فعالیت اکوسیستم در ماه گذشته افزایش یافته است و از 30 ژانویه روزانه بیش از 1 میلیون تراکنش پردازش شده است.

فعالیت معاملاتی DOGE در روز گذشته، کاهش 39.3 درصدی در فعالیت بازار برای توکن را نشان داد، با حجم معاملاتی به ارزش 597.9 میلیون دلار.

بر اساس گزارش CoinGecko، ارزش بازار آن 11.88 میلیارد دلار است. این نشان‌دهنده کاهش ۲۵ درصدی یک روزه در عملکرد است که باعث می‌شود این توکن از ۱۰ ارز دیجیتال برتر این معیار خارج شود. به همین ترتیب، قیمت DOGE در روز گذشته 3.5 درصد عقب نشینی را نشان می دهد و در حال حاضر با قیمت 0.083 دلار معامله می شود.

شیبا اینو

SHIB مانند DOGE و BONK از روز گذشته کاهش قابل توجهی را تجربه کرده است و در حال حاضر با 0,09399 دلار معامله می شود که در این بازه زمانی 3.8 درصد کاهش داشته است. در حالی که ارزش بازار آن نیز در روز گذشته کاهش یافته است (2.71 درصد کاهش)، حجم معاملات روزانه برای 19هفتم بزرگترین ارز دیجیتال در 24 ساعت گذشته 15 درصد افزایش یافته و به 300.8 میلیون دلار رسیده است.

علیرغم اینکه داده های اخیر حاکی از از دست دادن لحظه ای شتاب برای بازار memecoin است، شایان ذکر است که 3 memecoin برتر بر اساس ارزش بازار عملکرد مثبتی را در چارچوب زمانی 14 روزه داشته اند. در دو هفته گذشته، BONK شاهد افزایش 12.7 درصدی قیمت بوده است، در حالی که DOGE و SHIB به ترتیب 5.6 درصد و 5.9 درصد افزایش قیمت داشته اند.

Altcoins market capitalization at $226.114 billion in the 1-day chart. Source: TradingView.com

تصویر برجسته از Unsplash.com، نمودار از TradingView.com و Coingecko.com

سلب مسئولیت: مقاله فقط برای اهداف آموزشی ارائه شده است. این بیانگر نظرات NewsBTC در مورد خرید، فروش یا نگهداری هر گونه سرمایه گذاری نیست و طبیعتاً سرمایه گذاری خطراتی را به همراه دارد. به شما توصیه می شود قبل از تصمیم گیری در مورد سرمایه گذاری، تحقیقات خود را انجام دهید. از اطلاعات ارائه شده در این وب سایت کاملاً با مسئولیت خود استفاده کنید.

این مطلب صرفاً از منبع ، ترجمه شده و مسئولیت آن با تریگر ویو نمی باشد.
خرید اکانت تریدینگ ویو

لینک منبع خبر