کوزوو روز سه‌شنبه استخراج کریپتو را در تلاش برای کاهش مصرف برق ممنوع کرده است زیرا این کشور با بدترین بحران انرژی در یک دهه اخیر به دلیل اختلالات برق دست و پنجه نرم می‌کند.

کوزوو عملیات استخراج کریپتو را ممنوع کرد

به دلیل کمبود برق در فصل زمستان، دولت کوزوو تصمیم گرفته است تا استخراج کریپتو در این کشور را متوقف کند.

به گزارش روزنامه محلی گازتا اکسپرسآرتان ریزوانولی، وزیر اقتصاد کوزوو، به دنبال توصیه کمیته فنی اقدامات اضطراری برای تامین انرژی، تصمیم به ممنوعیت استخراج کریپتو گرفته است.

بر اساس این مقاله، دولت این تصمیم را پس از کاهش عرضه انرژی کوزوو به زیر سطح مورد نیاز اتخاذ کرد و بر اساس این مقاله، کاهش برق را در ساعات مصرف زیاد آغاز کرد.

انتظار می رود مقامات مجری قانون برای جلوگیری از ساخت ارزهای ارز دیجیتال شده مداخله کنند و سعی کنند مکان هایی را که چنین عملیاتی انجام می شود پیدا کنند.

آرتان رضوانولی، وزیر اقتصاد و نیرو در بیانیه ای اعلام کرد:

همه سازمان‌های مجری قانون با همکاری سایر نهادهای مرتبط که مکان‌های تولید ارز دیجیتال را شناسایی می‌کنند، تولید این فعالیت را متوقف خواهند کرد.

به گفته رضوانولی، در واکنش به این مشکل، دولت تصمیم گرفته است یک کمیته فنی برای ارزیابی استراتژی های تامین انرژی اضطراری تشکیل دهد. هفته گذشته، دولت تصمیم گرفت در پاسخ به توصیه‌های کمیته اقدامات فوری انجام دهد، از جمله ممنوعیت استخراج ارز دیجیتال در مرزهای کوزوو.

کریپتو کوزوو

BTC/USD still below $50k. Source: TradingView

مقاله مرتبط | آیا «مدل چین» جدید می تواند دلیلی برای ممنوعیت استخراج بیت کوین در این کشور باشد؟

زمستان در راه است

به گزارش گازتا اکسپرس، دولت در ماه دسامبر به مدت 60 روز وضعیت فوق العاده اعلام کرد و به آن اجازه داد پول بیشتری برای واردات انرژی اختصاص دهد و قطع برق را اجرا کند.

عرضه کم از روسیه نگرانی از کمبود انرژی را با نزدیک شدن به زمستان سردتر زنده کرد و قیمت گاز اروپا را در روز سه شنبه بیش از 30 درصد افزایش داد.

یکی از ماینرها که خواست نامش فاش نشود و دارای 40 واحد پردازش گرافیکی (GPU) است، گفت: رویترز او تقریباً 170 یورو در ماه برای برق خرج می‌کند و حدود 2400 یورو در ماه از استخراج استخراج می‌کند.

استخراج ارزهای دیجیتال در شمال کریپتو کوزوو، که عمدتاً توسط صرب‌هایی که از پرداخت قبوض برق خودداری می‌کنند، به دلیل عدم به رسمیت شناختن استقلال کوزوو، پرطرفدارتر شده است.

این کشور 1.8 میلیون نفری اکنون بیش از 40 درصد انرژی خود را وارد می کند و تقاضای قابل توجهی در فصل زمستان دارد که ساکنان آن بیشتر از برق برای گرمایش استفاده می کنند.

اقدامات اضطراری انرژی ممکن است سخت به نظر برسند، اما آنها نتیجه سال ها مشکلات انرژی در کوزوو است که خود را در خاموشی در سراسر کشور نشان داده است و با فقدان شدید کنترل و رکود اقتصاد تشدید شده است. در حالی که ماینرهای کریپتو توانسته‌اند از انرژی کم‌هزینه استفاده کنند، مصرف بالای برق استخراج کریپتو با کشوری که قطع برق گسترده‌ای را تجربه می‌کند و بخشی از کشور که اخیراً شروع به پرداخت هزینه برق خود کرده‌اند، ناسازگار است.

مقاله مرتبط | چرا چین استخراج بیت کوین را ممنوع کرد؟ در اینجا هفت نظریه پیشرو آورده شده است

این مطلب صرفاً از منبع ، ترجمه شده و مسئولیت آن با تریگر ویو نمی باشد.

منبع خبر