دولت کوزوو استخراج کریپتو را در بحبوحه بحران برق متوقف کرد

به دنبال توصیه کمیته فنی در مورد “اقدامات اضطراری برای تامین انرژی”، وزیر اقتصاد کوزوو تصمیم گرفت استخراج کریپتو را ممنوع کند.

دولت کوزوو استخراج کریپتو در این کشور را به دلیل محدودیت های برق در فصل زمستان متوقف کرده است.

آرتان رضوانولی، وزیر اقتصاد کوزوو، به دنبال توصیه کمیته فنی در مورد “اقدامات اضطراری برای تامین انرژی” تصمیم گرفته است که استخراج کریپتو را متوقف کند. گزارش توسط رسانه محلی Gazeta Express.

این گزارش خاطرنشان می کند که دولت این تصمیم را پس از کاهش عرضه برق کوزوو به کمتر از حد تعیین شده اتخاذ کرد و شروع به اعمال قطع برق در دوره های اوج مصرف کرد.

به گفته رضوانولی، دولت تصمیم گرفت کمیته فنی را برای ارزیابی راهبردهای تامین انرژی اضطراری در پاسخ به وضعیت ایجاد کند. بر اساس توصیه‌های کمیته هفته گذشته، دولت تصمیم گرفت اقدامات اضطراری از جمله توقف استخراج ارز دیجیتال در سراسر مرزهای کوزوو انجام دهد.

این گزارش خاطرنشان می‌کند که سازمان‌های مجری قانون قرار است برای توقف تولید ارزهای ارز دیجیتال‌شده وارد عمل شوند و برای شناسایی مکان‌هایی که چنین عملیات‌هایی در آنجا انجام می‌شوند، تلاش کنند. وزیر گفت:

این اقدامات با هدف رسیدگی به کمبود بالقوه غیرمنتظره یا بلندمدت ظرفیت تولید برق، ظرفیت انتقال یا توزیع انرژی به منظور غلبه بر بحران انرژی بدون تحمیل بار بیشتر بر شهروندان جمهوری کوزوو انجام می شود.

در نتیجه تولید داخلی پایین و هزینه های گزاف واردات انرژی، شرکت توزیع انرژی کوزوو KEDS اعلام کرد قطعی برق در سراسر کشور در 22 دسامبر اجرا خواهد شد. استخراج بیت کوین به مصرف انرژی زیادی می پردازد، با یکی از موارد اخیر. گزارش با این ادعا که بیت کوین هشت برابر بیشتر از مجموع گوگل و فیسبوک انرژی مصرف می کند.

در ماه‌های اخیر، چندین کشور در مورد قطعی برق مرتبط با معدن ابراز نگرانی کرده‌اند، از جمله ایران و قزاقستان

مربوط: ایران صادرات برق را به دلیل استخراج کریپتو و تابستان گرم متوقف کرد

در همین حال، به دنبال تسلیم معدنچیان چینی توسط این کشور ممنوعیت کریپتو در ماه سپتامبر اعلام شد، به نظر می رسد استخراج ارز دیجیتال خرده فروشی در تایلند در حال رونق است. همانطور که توسط کوین تلگراف گزارش شده است، کارآفرینان تایلندی و شرکت های ارزهای دیجیتال از مزایای خلاص شدن معدنچیان چینی تجهیزات معدنی آنها

این مطلب صرفاً از منبع ، ترجمه شده و مسئولیت آن با تریگر ویو نمی باشد.

منبع خبر

سوال یا نظرت رو اینجا بنویس